ועידת ישראל לחקלאות ה-6 נפתחה בסערה

החקלאים למנכ"ל 'שיווק השקמה' רמי לוי –"איום ונורא מה שאתה עושה לחקלאים, חקלאי נורמלי שרוצה לחיות לא יכול לעבוד מולך. חלק מציבור החקלאים נעלב כשרמי לוי הדליק משואה "מי שעובד עם רמי לוי יותר לא עובד איתו".

בפאנל בהשתתפות רמי לוי ואיציק אברכהן הוחלט בהמלצת חיים אלוש, יו"ר וועידת ישראל לחקלאות, בהסכמת רשתות השיווק ואירגוני החקלאים על הקמת וועדת היגוי למניעת לוס לידר כפי שנהוג באירופה ליצירת מחירי מינימום ומקסימום לחקלאי ולמען צמצום פערי התיווך

ועידת ישראל לחקלאות ה-6 נפתחה היום (23.12) במלון קראון פלאזה בירושלים בסערה גדולה. עשרות חקלאים ומשווקים הגיעו לוועידה ותקפו את המנכ"לים של רשתות השיווק הגדולות, איציק אברכהן מ-'שופרסל' ורמי לוי מ-'שיווק השקמה' על הנזקים שלטענתם הם גורמים לחקלאים.

"השותפים שלנו לא הגונים" אומר מאיר צור, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים. צור, תקף את רמי לוי, שהיה נוכח בוועידה שהוא אינו הגון כלפי החקלאים "זה איום ונורא, מה שרמי לוי עושה, רמי לוי הוא אלוף בלקחת את התוצרת החקלאית ולעשות ממנה קרקס. הוא יודע להיכנס לאולפן ולהפוך את הקערה על פיה".

״החקלאות נמצאת במשבר לא פשוט. משבר של הריווחיות. מאוד למצוא חקלאים שמתפרנסים בכבוד. אנחנו קיבלנו החלטה שאנחנו משנים את השיח הזה ויוצאים משיח של וויכוחים למשהו חדש מול ממשלת ישראל- מו״מ לתכנית אסטרטגית לקידום החקלאות במדינה.

בכל השנים, שרי האוצר ראו את החקלאים כאיוב. מצאנו עכשיו פרטנר אמיתי שהוא שר האוצר, משה כחלון שקיבל החלטה לפתור את בעיות החקלאות בצורה ריווחיות ומציאותית. זה התחיל בעובדים הזרים וזה ממשיך במו״מ על כלל נושאי החקלאות - מים, ייצוא, פערי תיווך, שוק מקומי ועוד.

צריכה להיות פעם אחת תכניות מסודרת שתסדיר את כלל נושאי וענפי החקלאות.

בנוגע לפערי התיווך- צריך לטפל באופן מידי. חקלאי שמגדל סחורה חקלאית מרגיש נוראי כשלוקחים את הסחורה שלו- העוף, העגבניה והמלפפון ומוכרים אותו במחירים כפי שבא להם. דבר זה נוראי וצריך לשנות ולשים לזה סוף. קונים מלפפון בשווי של שלושה שקלים ומוכרים בכלום כסף- זו פגיעה בחקלאי.

יש להקטין את פערי התיווך מלמעלה עד למטה".

החקלאים המשיכו לתקוף את רמי לוי, וחזי דניאל, מגדל מלפפונים מאחיטוב שאל: אין פה חקלאי שלא יצא לו לעבוד עם רמי לוי, שהוא סמל בשבילינו בחיתוך ושיסוף גרונות, התוצרת מגיעה למחסן שידוע לשמצה בתימורים. חותכים בתוצרת שלנו בצורה אכזרית!! אני שואל: השיטה הזו גורמת לנו נזקים גדולים כשחקלאי שולח תוצרת טובה והם מחליטים להוריד מחירים, אתה קימעונאי עם עלויות ייצור מסוימות, העלויות הללו יש לשלם אותם, אבל גובים את כל העלויות מהחקלאי. למה אנחנו החקלאים צריכים לשלם את כל העלויות? גם אתם צריכים להסתפק בקצת פחות רווח!!!". חקלאים נוספים טענו כי הם נעלבו כשרמי הדליק משואה".

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "לא פשוט לפגוש את החקלאים במצב הקשה בו הם נמצאים. המשולש שקיים היום הוא משולש שכולם צריכים ליהנות ממנו והוא כול את הצרכן, שמתלונן על יוקר המחיה וצריך לקבל ירקות ופירות במחירים הגיוניים, החקלאי, שצריך להרוויח והמתווך שבדרך, הקמעונאי. צריכה להיות הרמוניה. כשתפגשו אותי ותדברו איתי תראו תמונה אחרת ממה שכולם מכירים, אומרים שאני מוכר פלפלים ב-8 שקלים וקונה ב-2 וחצי שקלים. האמת היא, שבשבועות האחרונים קנינו עגבניות ב-10 ומכרנו בפחות, אתם לא מכירים את הנתונים הללו. הרווח שלנו על הפירות והירקות עומד על - 3-5 % בלבד!! ההיסטוריה שפטה את שופרסל בחומרה, העם אמר את דברו במהלך המחאה החברתית, ואנחנו בהחלט מורידים מחירים. אנחנו קונים ישירות מעשרות ספקים, אני מזמין אתכם להיפגש איתי, אני רוצה שהחקלאים ירוויחו, אני כועס שהציבור חושב שעושקים אותו, ואני רוצה שהממשלה תתערב בהקדם. השוק בישראל אינו מתכונן, ולא מנוהל עד הסוף ולכן אנחנו רואים הבדלים גדולים במחירים".

בפאנל שנושאו היה- ריכוזיות בשיווק תוצרת חקלאית ושיטות מכירות השוק. השתתפו: רמי לוי, איציק אברכהן, הרצל קרן, מזכיר איגוד משווקי הירקות והפירות בשוק הסיטונאי בצריפין, שיר הלפרין, בעלת שוק האיכרים ושוק נמל תל אביב, אילו גדיאל, מנכ"ל יופי של ירקות, דודו עברי מנכ"ל "ענבי טלי".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים