מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור לשר האוצר והחקלאות על הכנסת פערי התיווך בשוק של פירות וירקות לפיקוח: "רואה חשיבות עליונה בהחלטה זו שעתידה ליצור שקיפות מרבית תוך חשיפת המידע בנוגע לרווחיות הריאלית בין גורמי השיווק, אשר עשויה ל

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור שלח השבוע מכתב לשר האוצר, משה כחלון ולשר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל בנוגע להחלטתם להכניס את פערי התיווך בשוק של פירות וירקות לפיקוח.

במכתב ציין צור: "ברצוני לברך על ההחלטה להכניס לראשונה לפיקוח את פערי התיווך בפירות ובירקות (מעקב אחר הרווחיות בשלב הראשון), כחלק חשוב ומשמעותי הן לטיפול בפערי התיווך הפוגעים באופן ישיר בחקלאים והן כחלק מהמאבק לטיפול ביוקר המחיה.

שנים רבות, לא התקיימה תשתית נתונים מתאימה אשר תטפל בכלים משפטיים ורגולטוריים בפערי התיווך; הכנסת פערי התיווך לפיקוח (דיווח על רווחיות) תוך קבלת מידע בטרם יוחלט על צעדי ההמשך, יביא ליצירת מסד נתונים לגבי הרווחיות הקיימת בקרב גורמי השיווק השונים".

לקריאת המכתב הרשמי

צור ציין במכתב כי פערי המחירים של עשרות ואף מאות אחוזים מצביעים על פעילות בעייתית בחוליית התיווך בין החקלאי לבין הצרכן בשרשרת הערך: "מדובר בתופעה אשר מזיקה לצרכנים ולחקלאים כאחד. לצרכנים – המשלמים הון ושלא בצדק בכדי לרכוש סחורה חקלאית איכותית וטרייה. ולחקלאים אשר אנוסים למכור את מרכולתם בנזיד עדשים, כאשר לעיתים הם אף מחויבים בהשמדת התוצרת, לכאורה לפי צרכי השוק. כבר מזמן נטען ששוק הפירות והירקות אינו מתנהל כשוק חופשי על אף שמוגדר ככזה. החקלאים המתמודדים במכלול קשיים יומיומיים בעבודתם נמצאים במלחמה מתמדת עם חברות ההפצה והסיטונאות, בהיותם החוליה החלשה בשרשרת".

צור ציין ואמר: "אני רואה חשיבות עליונה בהחלטה זו שעתידה ליצור שקיפות מרבית תוך חשיפת המידע בנוגע לרווחיות הריאלית בין גורמי השיווק, אשר עשויה להביא לשינוי ביחסי הכוחות בענף כולו. יש לזכור כי חלק מהריכוזיות במקטע הסיטונאי הינו תולדה ישירה של החלוקה הגיאוגרפית בין הסיטונאים, חוזי הבלעדיות שלהם אל מול רשתות הקמעונאיות, וקיים קושי רב בניידות של החקלאים לעבור מסיטונאי אחד לאחר - בוודאי לא בטווח הזמן הקצר".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים