מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור לשר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: לקבל החלטה מידית על הוצאת פירות הקיץ ממועצת הצמחים

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור פנה השבוע לשר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל בבקשה לקבל החלטה מידית על הוצאת פירות הקיץ ממועצת הצמחים כבר לשנת התקציב הקרובה.

צור ציין במכתב: "בהמשך לשיחותינו הרבות, אני מבקש ממך לקבל החלטה באופן מידי על הוצאת פירות הקיץ ממועצת הצמחים: רימון, אפרסק/ נקטרינה, ענבים, שזיף, משמש ושסק, על מנת שכל הגורמים הקשורים בעניין יתארגנו בהתאם לשנת התקציב הבאה עלינו לטובה בעוד כ- 3 חודשים, ה- 01.01.2017".

במכתב ציין צור כי "גם מסקנות הועדה לבחינת מועצת הצמחים הם כי יש להוציא את פירות הקיץ מהמועצה בכפוף למשאל בין המגדלים. אני מבקש ממך לחסוך את הסאגה של משאל וכל העיסוק בכך".

צור הדגיש על מערכת היחסים בענף הפירות אל מול מערכת היחסים בענף הירקות: "מערכת היחסים והאמון בין רוב המגדלים באותם המינים שציינתי לבין המועצה הצמחית הגיע לנקודת אל חזור. ולכן, שאלת נחיצותה של המועצה אינה רלוונטית בתוך מערכת היחסים והאמון שנוצרה באותם הגידולים. אציין שבתחום הירקות ובמינים אחרים המצב שונה בתכלית".

צור ביקש מאריאל: "להנחות את מר צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים לבנות את סדר הפעולות הפרוצדורליות על מנת שהמינים שציינתי יצאו מהמועצה עד סוף שנת 2016. כמו כן, תיבנה תשתית משפטית וארגונית לאותם המגדלים אשר ירצו להישאר במועצת הצמחים".

צור סיכם את המכתב ואמר: "כבוד השר, בתפיסתי מועצות הייצור הגוף המשותף לממשלה ולחקלאים בכל הענפים מהוות כלי חשוב ונחוץ לניהול נכון של ענפי החקלאות. ואכן העובדות מראות כי בשאר הענפים כולל במינים השונים במועצת הצמחים למעט אותם מינים שציינתי. השותפות בין החקלאים, מועצות הייצור והממשלה עובדות באופן טוב מאוד. בתחום פירות הקיץ יש כאוס מוחלט ועליך מוטלת האחריות לסיימו באופן מיידי".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים