תותר רכישת מגרשים להקמת יחידות דיור לטובת מועמדים לקליטה בישובים

מאת: עו"ד עמית יפרח

לאחרונה תוקנו שתי החלטות חשובות בנושא הקצאות קרקע של רשות מקרקעי ישראל, האחת למושבים המבצעים הרחבה קהילתית והשנייה מתן הנחות לחיילי מילואים בהקצאת קרקע של רמ"י.

 

רכישת מגרשים על ידי האגודה

 

ההחלטה חשובה אשר תתיר לאגודת הישוב החקלאי או הסוכנות היהודית/הסתדרות הציונית, לפי העניין לרכוש בעת ביצוע הרחבה קהילתית 12 מגרשים  ולהקים  יחידות דיור המיועדות לשכירות עבור מועמדים לקליטה בישוב.

בישוב חקלאי או הרחבה למגורים של ישוב חקלאי :

הרשות תתיר לאגודת הישוב החקלאי, לרכוש זכויות ל-12 יחידות דיור במגרשים המתוכננים למגורים בשטח המשבצת של הישוב, לרבות בשטח ההרחבה למגורים של הישוב.

בין האגודה לבין הרשות ייחתם הסכם פיתוח ל-4 שנים, ובכפוף לעמידה בתנאי הסכם הפיתוח ייחתם עמה הסכם חכירה ל-49 שנים, עבור הקצאת מגרשים למטרת בניית יחידות דיור המיועדות לשכירות עבור מועמדים אשר מעוניינים לבחון את אופציית המגורים בישוב לפני רכישת מגרש בו.

בגין ההקצאה ישולמו מלוא דמי החכירה המהוונים בכפוף להנחות אזורי עדיפות לאומית.

הקצאת מגרש למגורים תיערך למלוא קיבולת הבניה במגרש עפ"י התכנית שבתוקף במועד אישור העסקה ברשות.

במידה וימכרו יחידות דיור למועמדים אשר יעתיקו את מקום מגורים לישוב, מתוך יחידות הדיור אשר הוקצו במסגרת החלטה זו, תאפשר הרשות לאגודה להשלים רכישת זכויות עד ל-12 יחידות דיור.

החליטה אגודת הישוב החקלאי להעביר את הזכויות ביחידת הדיור לאחד מהמועמדים אשר שכרו את אחת מ-12 יחידות הדיור, לא תגבה האגודה מהמועמד כספים מעבר לתשלום אשר שולם בעד המגרש, עלויות הפיתוח אשר נקבעו למגרשי המגורים בישוב ועלויות הבניה של יחידת הדיור.

 

הנחות בקרקע לחיילי מילואים

 

 חייל מילואים פעיל

-

חייל,  אשר נמנה על מערך המילואים של צה"ל ואשר צבר שתי תקופות שירות מילואים, בנות 3 שנים כל אחת ואשר בכל אחת מהן שירת לפחות 20 ימי מילואים. לצורך אישור זכאות זה, על חייל המילואים להמציא אישור משרת מילואים פעיל שש שנתי מצה"ל.

או חייל אשר נמנה על מערך המילואים של צה"ל ואשר צבר 80 ימי מילואים במשך 6 שנים רצופות. לצורך אישור זכאות זה, על חייל המילואים להמציא אישור מצה"ל על שירות מילואים של 80 ימים במשך תקופה רצופה של 6 שנים

לעניין הגדרה זו, מועד הזכאות יהיה לא יאוחר ממועד ביצוע התשלום הקבוע בעסקה.

בהקצאות קרקע למגורים בבניה נמוכה בדרך של פרסום הרשמה והגרלה או בפטור ממכרז בהתאם בין השאר כמובן גם ההרחבות הקהילתיות במושבים ו/או איוש הנחלות הפנויות , חייל מילואים פעיל אשר זכה בהגרלה או בהקצאה בפטור ממכרז יהיה זכאי להנחה במחיר הקרקע על ידי הפחתת התמורה בשיעורים הנקובים להלן ובלבד שגובה ההנחה לא יעלה על 50 אלף ₪ לא כולל מע"מ. ההנחה תהא חד פעמית ותינתן עבור יח"ד אחת בלבד.

אזורים שאינם אזורי עדיפות לאומית – 10%.

אזור עדיפות לאומית ב' – 20%.

אזור עדיפות לאומית א'– 35%.

חייל מילואים פעיל לא יהיה זכאי לכפל הנחות במחיר הקרקע מלבד הנחות אזור עדיפות לאומית

חיילי מילואים אשר אינם עומדים בתנאי ההגדרה שבהחלטה זו כתוצאה מחוסר של עד שלושה ימי מילואים מכלל ימי המילואים ואשר קבלו את המלצתו של ראש ענף תכנון כח אדם מילואים  בצה"ל, יוכלו להגיש בקשה לועדת חריגים אשר תוקם לצורך כך ברשות, אשר תאשר את הכללתם בתנאי החלטה זו בהתאם לשיקול דעתה.

עם עמידתו של חייל המילואים בתנאי החלטה זו, ניתן יהיה לממש את ההטבה הנזכרת בהחלטה, בכל שלב, עד 6 שנים מיום שחרורו משירות מילואים בצה"ל.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים