ואף על פיכן – תנועת בני המושבים נוע תנוע.

מאת: מיכל דותן-לוין – מנהלת תחום תקשורת.

חג המעלות בגן רווה בסימן נוער והתנדבות ארצית.

 

ראש המועצה האזורית גן רווה הכריז על תנועת הנוער בני המושבים כעל "פרסונה נון גרטה" ותוך כדי כך מנסה להוביל כניסתה של תנועת נוער מהמגזר העירוני.

המושבים במועצה ועמם הנוער המופלא החליטו לא לוותר ובשבת האחרונה הצליחו להרים את  חג המעלות לבדם, עם טקסים מרגשים, פעילות חינוכית וערכית והכל בהובלה של  בני נוער בלבד, שסחפו אחריהם קומץ מבוגרים מהמועצה ותנועה ארצית שלמה.

 

חג המעלות מסמן כל שנה את תחילתה של שנת הפעילות וכניסתם של חניכי כיתות ד' מכל המושבים לתנועה.

 

לנוכח השבר שארע בגן רווה, ההתרגשות והחגיגות היו עצומים. ההירתמות הארצית של המדריכים, הבוגרים והחניכים חממה את הלבבות. אם בציוד, אם בהכנת כתובות האש ובכלל בהכנת תכני כל היום החגיגי.

 

תנועת המושבים מפעילה את תנועת הנוער "בני המושבים",  הרביעית בגודלה בארץ ומאפשרת מסגרת של תוכן וארגון לחינוך הבלתי פורמלי של בני הנוער במושבים. התנועה מונה כ-30,000 חניכים ו-3,000 מדריכים, הפועלים בשיתוף ופוריות עם 20 מועצות אזוריות בכ-420 יישובים ברחבי הארץ.

 

המודל שמציעה תנועת המושבים מבוסס על העסקת רכז נוער שבאחריותו מדריך נוער בוגר (מד"ב) במושב, האחראי על הפעילות ומוביל תא שכבת התיכונים, צוות מדריכים צעירים מתנדבים (מד"צים, מד"מים ו מש"צים) המדריכים את אחיהם בגיל עממי.

 

כרגע, לאור התנגדותו של ראש המועצה והתנערותו מהפעילות, המודל הנ"ל חסר ופועל ללא רכז וללא מד"ב ובעיקר שואב כוחו מהנחישות, ההתמדה, הרצון הטוב ושיתוף הפעולה שקיים בין התנועה לבין ההורים במושבים והנוער שלא מוכן לוותר על החולצה הכחולה והשרוך האדום.

 

כבודן של יתר תנועות הנוער הארציות – במקומן מונח ואין כל כוונה לזלזל בכזאת או אחרת, אלא לחדד את העובדה שבני המושבים, על שום אופייה ושלל פעילויותיה, מיטיבה להוות כור היתוך בין שתי הקהילות במושב – תושבי ההרחבות ותושבי הנחלות ובנוסף מהווה כלי לשמירת צביונו וייחודיותו של המושב בעזרת החינוך למעורבות, לקיחת אחריות ותרומה לקהילייה והרי זו בעצם גדולתו של המושב. 

 

בבני המושבים מתמחים בקיום מפעלים חינוכיים וערכיים לבני הנוער. פעילות חברתית ייחודית זו מדגישה לכל ילד/ ילדה את העשייה העצמית שבה לוקח כל אחד תפקיד בקבוצה ומתנסה באופן אישי בלקיחת אחריות בעצמאות ובמעורבות. מפעלי הקיץ הינם שיא התהליך החינוכי של שנה שלמה עבור החניכים בקבוצה וכן עבור המדריכים.

אלה משלבים ערכים משמעותיים של שוויון, עבודה, שיתוף, מעורבות ודמוקרטיה על ידי סיפורי תולדות ישראל והמלחמות, מורשת קרב, גבורה, רעות והתנדבות. כאשר הכל משולב בחוויה והנאה.

לנוכח הביקורת שנשמעת לאחרונה, על רקע זניחת האידיאלים והערכים לטובת תרבות צריכה ותכניות רדודות,   מתחדד הצורך הקיומי כמעט בתנועת נוער היונקת מערכיו המסורתיים של המושב והמרחב הכפרי וזאת לצורך  עיצובו של דור ההמשך, דור המנהיגים שעתיד לקום מבין הילדים שלנו, ילדי המרחב הכפרי.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים