הדייג וצב הזהב

מאת: מיכל דותן-לוין – מנהלת תחום תקשורת.

המרכז הארצי להצלת צבי ים ישחרר שני צבים לטבע, לאחר שעברו תהליך שיקום.

 

הצבים סרוסי ואלי מרקו ישוחררו חזרה אל הטבע, לאחר שעברו תקופת שיקום במרכז הארצי להצלת צבי ים.  ביום ג' ה 25 לספטמבר  בשעה 10:00 במעגן הדייגים, מצפון לגבעת אולגה, ישוחרר סרוסי – צב ים חום  וביום א' ה 30 לספטמבר  בשעה 12:00  ישוחרר אלי מרקו -  צב ים ירוק גדול בחוף שדות ים.

 

סרוסי הצב נקרא כך על שם מצילו הדייג הוותיק מגבעת אולגה, ציון סרוסי, שיצא כמו בכל יום אל הים בכדי לעלות לסירתו את השלל היומי. לאחר שהוציא את מערך החכות ("שאראק") מן הים, גילה, להפתעתו על אחד הקרסים צב ים חום שבלע את הפיתיון ונלכד בקרס .

 הוא אסף אותו לסירתו וקרא מיד לאנשי מרכז ההצלה לצבי ים במכמורת. למזלו של הצב הוא נתפס על ידי ציון הדייג אשר כמו כל דייג שאוהב דגים, הים וכל החיים בו חשובים לו מאוד.

הצב סרוסי הוא צב ים חום,  מין הנמצא, כאמור, בסכנת הכחדה בכל העולם כתוצאה מפעילויות דייג אינטנסיביות ופעילויות אדם בחופי ההטלה של צבי הים.

הצב סרוסי עבר ניתוח להוצאת הקרס מגרונו ע"י ד"ר צחי איזנברג וד"ר אריאלה רוזנצויג  ממרפאת "כל חי" והועבר להמשך החלמה במתקני המרכז להצלת צבי הים.  כיום 4 חודשים לאחר הניתוח, החלים  סרוסי והוא בדרכו חזרה אל הים.

 

אלי מרקו- צב ים ירוק זכר, מין הנמצא בסכנת הכחדה קריטית בים תיכון, נמצא בחוף הים מול קיבוץ שדות-ים ע"י אלירן לוי ומרקו גורביץ (תושבי קיבוץ שדות ים), כאשר הוא גוסס, רזה, חסר סנפיר קדמי  וחוט דייג עובר דרך כל מערכת העיכול שלו. הצב החבול נאסף ע"י אנשי רשות הטבע והגנים אל המרכז להצלת צבי ים במבואות ים מכמורת והובא לד"ר צחי איזנברג. לאחר שלושה שבועות מורטי עצבים של טיפול רפואי ותזונה נכונה תוך טיפול תומך מצד מתנדבי מרכז ההצלה ,יצא חוט הדייג בצורה טבעית ואלי החל לאכול ולהתאושש, כיום כעבור חצי שנת שיקום ועליה של 13 ק"ג במשקל גופו אלי מרקוס ישוחרר חזרה אל הים.

 

כמו אלי מרקו, ישנם מספר רב של צבי ים המאבדים סנפירים ואף מתים מחוטי דייג ורשתות אשר מהווים מלכודות מוות לצבי הים,  תופעה הנפוצה בעולם כולו.

תנועת המושבים, כנושאת הדגל בשימורו של המרחב הכפרי, רואה את נושא איכות הסביבה על כל היבטיה בראש סדר העדיפויות של תושבי המרחב הכפרי. המרחב הכפרי משמש כפרוזדור ירוק בין המטרופולינים הגדולים וקיומו משרת הן את תושבי המרחב העירוני והם את תושבי המרחב הכפרי.

תנועת המושבים תמשיך ללוות ולעודד פרויקטים ירוקים מסוג זה, תוך העלאת נושא איכות הסביבה ותרומתו לתושבי מדינת ישראל ואנו תקווה כי פרויקטים כאלה יעודדו בקרב יורדי הים ואוכלוסיית המתרחצים בחופים את המודעות בשמירה על  בעלי חיים נכחדים בסביבה זו, כדוגמת צבי הים.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים