סיור בכפר הס

"ההתיישבות היא נשק אסטרטגי מרכזי במאבק על דמותה של הארץ"
כך אמר הבוקר השר לנושאים אסטרטגיים – ח"כ משה (בוגי) יעלון, במהלך סיור בנושא התיישבות וחקלאות כערך בטחוני שערכה תנועת המושבים בכפר הס

 

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, השר לנושאים אסטרטגיים – ח"כ משה (בוגי) יעלון, ביקר הבוקר (ב') במושב כפר הס במסגרת סיור שערכה במקום הנהלת תנועת המושבים יחד עם ראש המועצה האזורית לב השרון - עמיר ריטוב, בנושא התיישבות וחקלאות כערך בטחוני.

במהלך הסיור הציגו אנשי כפר הס את בעיותיהם בתחום ההתיישבות והשר יעלון אמר: "קל לגייס אותי לכל מה שקשור בענייני התיישבות. ברור לי שנוצרה אצלנו בעיה שבה חלק מהאנשים מסתפקים בביטחון אך אינם מבינים שמה שקובע בסוף זה המקום שבו אנו נמצאים, בונים ומעבדים את האדמה. אם נזניח את זה לא ייווצר ואקום -  המרחב הזה יתמלא על ידי גורמים שחלקם לא רוצה בטובתנו".

השר יעלון שמע מפי מזכ"ל תנועת המושבים – מאיר צור, סקירה על תכנית מיתאר טירה שמאיימת לקרוע מכפר הס אדמה חקלאית מעובדת בה מגדלים גידולים אינטנסיביים לייצוא, לטובת הגדלת שטח המגורים בטירה השכנה הצמודה. עוד הוסיף צור כי המאבק הוא מאבק על חקלאות "והגבול יקבע בתלם האחרון שנעבד". בהקשר זה ציין יעלון כי: "מי שמסתכל על כפר הס או הערבה דרך החור של הגרוש, ובוחן את זה באמצעות כלכלה ופיננסים, יכול לבוא ולהגיד שזה לא משתלם, כי יישובים שכאלו בקושי ממלאים שכונה באזור תל אביב. אבל אנשים שוכחים שההתיישבות היא ערך בפני עצמו. אם תתחיל נסיגה חלקית בכפר הס, הגבול יתקרב לשטח העירוני ואת זה אנו חייבים למנוע".

בהתייחסו לחקלאות הדגיש השר יעלון כי לזו תרומה רבה לביטחון המדינה וכי הצורך לייצר עצמאות חקלאית מהווה ערך בפני עצמו, גם מעבר להיבט הכלכלי של ייצוא. "זהו מרכיב חשוב בחוסן הלאומי שלנו" אמר השר.

ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה במרץ 2010 את הפקדת תכנית המתאר ליישוב טירה. התכנית מגדירה מדיניות תכנון ובין היתר כוללת תוספת של שטחי מגורים ותעסוקה וחריגה מוצעת מהגבולות המוניציפאליים לשטחים הנמצאים כיום בתחומם של היישובים כפר הס ורמת הכובש. זאת למרות שהועדה הדגישה בדיוניה את הצורך בקביעת הוראות ברורות למניעת פיתוח בשטחים הפתוחים והחקלאיים במרחב, במטרה לתת מענה לצרכי החקלאות, הפנאי והנופש.

 

 

 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים