סיור במועצה אזורית מעלה יוסף

 

 

מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור וחברי המטה ביקרו במועצה האזורית מעלה יוסף שבגליל המערבי.


מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור וחברי המטה ערכו סיור במועצה האזורית מעלה יוסף בגליל המערבי כאורחיו של ראש המועצה, אבי קרמפה. בסיור, שהנו חלק מהפעילות השוטפת של התנועה, השתתפו צוות התנועה וסגן ראש המועצה יעקב בוחבוט עם בכירים נוספים מהאזור.

בסיור נפגש צור עם ועדי המושבים ושמע מפיהם על הסוגיות הבוערות והקשיים היומיומיים עמם מתמודדים וביניהם אמצעי הייצור ומכסות מים, הפוגעים ביכולת הפרנסה של חקלאי האזור.
סוגיה בוערת נוספת היא הרפורמה בענף הלול, ענף עיקרי וחשוב לתושבי האזור.
וצור בדבריו  התייחס לכך אמר שהתנועה תפעל יחד עם מגדלי העופות, להשארת רוב ייצור הביצים באזור הצפון.

מזכ"ל תנועת המושבים ציין שתהליך שדרוג הלולים, טומן בחובו קשיים. זהו מהלך אסטרטגי ענק שיהיה גם כואב, היות וטומן בצדו השקעות והתייעלות ורק שיתוף פעולה והבנות בין כל הצדדים יובילו להצלחת הענף והאזור שיאפשרו פריצת דרך תיירותיות, חברתית, כלכלית ודמוגרפית. ראשי המושבים ביקשו מצור את התערבותו האישית בתהליך המורכב.

במסגרת הסיור ביקרו ראשי תנועת המושבים במושב זרעית והתרשמו מעסק משפחתי לגידול ושיווק פטריות, חוות השמפיניון שהוקמה בשנת 1982 ע"י רוזה ויצחק דוידיאן.
החווה היא מהמובילות בארץ בשוק הפטריות. לחווה קו מוצרי פטריות טריות ופטריות אורגניות, מהן ניתן ליהנות כל השנה.  החווה מנוהלת ביד רמה, תוך הקפדה על חדשנות, איכות, יציבות ואמינות ועם זאת עדיין רואה רוזה בכל עובדיה כבני משפחה.

הביקור נחתם בכנס בנושא יישום החלטות 979 ו-1101, במושב עין יעקב.
מאיר צור, שנשא דברים, התייחס ליישובי קו העימות שנפגעים תדיר בשל המצב הביטחוני הרגיש וחוסר הוודאות הכללית.  צור הבטיח שיעשה ככל שביכולתו על מנת  להשפיע על הממשלה שתפעל להקלה משמעותית על תושבי האזור כדי למנוע הגירה שלילית של אוכלוסייה איכותית ובעיקר צעירה.

בכנס גם הסביר עו"ד עמית יפרח, יו"ר אגף קרקעות ואגודות שיתופיות על המשמעות של החלטות המנהל 979 ו-1101 בכל הקשור בחלקת המגורים בנחלות  ופירט את היתרונות והחסרונות בכניסה לתהליך שהוא כאמור וולונטרי.

 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים