פגישה עם חברי לכיש

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור וחברי המטה נפגשו בתחילת השבוע עם הנהלת מושב לכיש , במסגרת הפעילות השוטפת של התנועה והציגו בפני חברי המושב את קשת הנושאים העומדים על הפרק.

מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור וחברי המטה נפגשו עם הנהלת מושב לכיש וחבריו.

 

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור וחברי המטה נפגשו בתחילת השבוע עם הנהלת מושב לכיש , במסגרת הפעילות השוטפת של התנועה והציגו בפני חברי המושב את קשת הנושאים העומדים על הפרק.

במהלך הפגישה הועלו על ידי יו"ר ועד המושב, חיימק'ה הדר, הסוגיות הבוערות עמן מתמודדים החברים וביניהם: הרחבת המושב, תשתיות, סוגית העובדים זרים המורכבת ותדמית החקלאים.

מזכ"ל תנועת המושבים ציין שמושב לכיש הוא דוגמא מצויינת ליכולת התארגנות בגוף אחד ושיווק משותף של ענבי טלי, מותג הענבים שהפך שלם דבר בארץ ובעולם.

צור שיבח את התושבים ואמר כי:" במושב לכיש כבר מזמן השכילו להבין את כוחה של ההתארגנות והשיווק המשותף, תוך שלומדים לשים בצד מחלוקות, לטובת חזון גדול ואינטרס משותף ".

בנושא התדמית אמר צור כי עם כניסתו לתפקיד זיהה את בעייתה הגדולה של החקלאות וההתיישבות. מחד, תרומתה הגדולה של החקלאות, על ענפיה השונים, למשק ולמדינה ותרומתם של יוצאי תנועות ההתיישבות המשרתים ביחידות הקרביות ובתפקידים פיקודיים באחוז העולה בהרבה על שיעורם באוכלוסייה , זאת בזכות החינוך הערכי והשורשי הניתן לבני הנוער במסגרות החינוך הפורמאליות והא-פורמאלית כאחד.

מאידך, לצד נתונים מחמיאים אלה נמצאת תדמיתה הציבורית של החקלאות ושל ההתיישבות בכלל בשנים האחרונות בנסיגה מתמדת ואין כל הלימה בין התרומה האמיתית לבין הכותרות בעיתונים.

צור סקר את פעילות התנועה בנושא ההסברה והנוכחות במדיה וציין שאנו עובדים מזה תקופה על תכנית עבודה ערכית, יישומית, תוך איגום תפיסות ומשאבים של כל השותפים לדרך. התכנית שתיחשף בקרוב, תכלול הופעה תדירה במדיה השונים ותביא לידי ביטוי את השותפים השונים ויישובי התנועה.

בנושא העובדים הזרים ציין כי במו"מ קדחתני שמתנהל בחודשים האחרונים בין נציגי החקלאים לנציגי משרדי האוצר, התמ"ת, הפנים והחקלאות, הוצגה יוזמה חדשה לפיה יסכימו החקלאים להורדת מכסות העובדים הזרים הקבועים לחקלאות, ובתמורה נקבל עובדים עונתיים ללא הגבלה, שיגיעו לעבודה בפרקי זמן של 4-9 חודשים, בהתאם לעונות החקלאיות, עפ"י צרכי החקלאים.

במהלך הפגישה עלה גם נושא יישום החלטות 979 ו-1101.

עו"ד עמית יפרח, יו"ר אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועה הסביר על המשמעות של החלטות אלה ובעיקר התעכב על החלטה 979, המעגנת את זכויות בעל הנחלה בחלקת המגורים. בנוסף פירט את היתרונות והחסרונות בכניסה לתהליך שהוא וולונטרי.

בסוף המפגש הזמין צור את התושבים להתחבר לתנועה באמצעות אמצעי התקשורת שפיתחנו: ידיעון התנועה, אתר האינטרנט, המגזין בערוץ הקהילתי ודף הפייסבוק וכמובן לפנות בכל עניין מקצועי.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים