מאיר צור וחברי המזכירות סיירו ברמת הגולן כאורחיו של ראש המועצה אלי מלכה

מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור וחברי מזכירות התנועה ערכו סיור במועצה האזורית גולן כאורחיו של ראש המועצה, אלי מלכה, בסיור, שהנו חלק מהפעילות השוטפת של מזכירות התנועה המתכנסת אחת לחודש. צור ציין כי מעבר לעדכונים ולדיונים החשובים בנושאים שעל סדר היום, חשוב שחברי המזכירות יכירו מקרוב את פעילות המועצות האזוריות השונות, לרבות אתרים בתחומן. "הסיור בגולן הוא הסנונית הראשונה, שבהחלט תבשר על הבאות", הוסיף צור.

הביקור נפתח באום אל קנטיר, שהוא בית כנסת עתיק מתקופת התלמוד, אחד מהחשובים והמפוארים שנחשפו בארץ והיחיד שבו נשתמרה במלואה בימת ארון הקודש המתנשאת לגובה של 6 מטרים. בית הכנסת נחרב ברעידת האדמה בשנת 749 ובשנת 2003 יזמה המועצה את חפירת, קימום ושחזור בית הכנסת שהוגדר לאחרונה כאתר מורשת לאומי.

 

לאחר הסבר מעמיק על האבנים, תהליך רישומם והשחזור , הגענו למרכז המבקרים  "קסם הגולן" השוכן בקצרין, העיר השכנה, עמה מתקיימים שיתופי פעולה רבים סביב נושאים מגוונים. החוויה היא אכן כפי שהבטיחו לנו, חוויה מרעננת ייחודית המכניסה לדריכות ולפעולה את כל החושים.  כאשר יוצאים מהמרכז, פשוט רוצים לחזור פנימה ולהשתכן קבע, בגולן.

 

המועצה עברה בשנים האחרונות תהליך מקיף של מיתוג, אם פעם תפסנו את הגולן כאזור עתיר מלחמות וקרבות, היום הגולן הוא ארץ הגולן - אזור עם התיישבות פורחת ומשגשגת, קולטת וצומחת, הנשענת על יוזמה עצמית ולקיחת אחריות לפיתוח כל התחומים ע"י התושבים עצמם.

כל זאת, לצד פיתוח תוכן של אתרי תיירות ומורשת, כגון הפארק הוולקני, מה שהיה בעבר מחצבה ישנה ונהנה מתופעות וולקניות מיוחדות, עבר הסבה לאתר תיירותי, שמהווה מוקד משיכה, בעיקר בשעות הערב, עם מופע מרהיב המדמה התפרצות הר געש, לצד מופעי אמנים, ערבי קהילה וכמובן, גם תצפית אל עבר עמק קונייטרה. בגולן חיים כ-15 אלף תושבים המתפרנסים מחקלאות, תיירות , אמנות ומקצועות חופשיים. "השנה, מספר מלכה, יתחיל תהליך קליטה, שיאכלס בסופו של יום 750 משפחות על נחלות, בכל יישובי המועצה, שאגב לכל התנועות המיישבות ניתן ייצוג בגולן".

 

לאחר הסיור התכנסו חברי המזכירות לישיבה מן המניין שכללה עדכונים שונים בנושאי חקלאות, קרקעות, חינוך ונוער ועוד.

 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים