יצחק שמיר ז"ל ראה בחקלאות אבן פינה לציונות

צבי אלון - מנכ"ל מועצת הצמחים

יחד עם רבים בארץ ובעולם אנו אבלים , עם מותו של יצחק שמיר ז"ל, מהמנהיגים המרשימים שקמו לעם ישראל. רבות נאמר ע"י קרובים ורחוקים, תומכים ומתנגדים על מעשיו ותרומתו לאורך שנים לשלומה ובטחונה של מדינת ישראל. אני רואה לעצמי זכות להציג מימד נוסף באישיות ובפעילותו למען חקלאות וחקלאי ישראל, שמצאו בו כתובת ומשענת, תוך דאגה לפעילותם, ולמשקיהם.

 

יצחק שמיר היה ראש הממשלה ושמא מישהו זוכר, גם שר החקלאות בחורף 91/92 כשהתחולל אסון טבע בחקלאות ונגרמו נזקים כבדים למטעים ולבתי צמיחה, לפרחים ולירקות. (אז מינה את מיכאל דקל ז"ל כאחראי על המשרד).

למרות עיסוקיו הרבים התפנה רוה"מ לבקר עימנו במשקים החקלאיים, עמד מקרוב על משמעות הנזקים, עודד את המגדלים,  ודאג אישית שיהיה תקציב מיוחד לשיקום המשקים שקרסו. אכן תוך חודשים ספורים במקום מאות דונמים של חממות שהתפרקו בסופה עמדו מבנים חדשים והמשקים חזרו לאיתנם!

עוד שנים קודם לכן, כשהיה שר החוץ וראש הממשלה,  בממשלת האחדות הלאומית, בשנים 1984-88, לקח על עצמו מר שמיר להבטיח את תנאי היצוא החקלאי לארצות אירופה.  לא נח ולא שקט עד שנחתם הסכם סחר עם האיחוד האירופי,  שהבטיח מעמד מיוחד ליצוא החקלאי :   פרחים, ירקות, פירות והדרים. עובדה שנתנה תנופה רצינית לחקלאות והיצוא השנתי הגיע למעל מיליארד דולר!

דלתו הייתה פתוחה בפנינו תמיד ולא אחת כשעלו קשיים ובעיות ביצוא הוא נרתם והפעיל את בכירי משרדו ושגרירינו בעולם לפותרם, תוך מעורבות אישית מתמדת. לאורך כל שרותו כראש הממשלה וכשר החוץ חש עצמו מחוייב וידיד אמת של חקלאות ישראל.

גם לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים נשמר עימו הקשר ,זכרנו את תרומתו היחודית לפתוח החקלאות,  בקרנו אותו  בימי חג ומועד והשבענו סקרנותו לגבי החקלאות והשגיה. נקווה כולנו שכמו בתחומים רבים גם ביחס, במסירות ובאהבה לחקלאות יהיו ליצחק שמיר ממשיכים לדרכו זו. יהי זכרו ברוך!

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים