ההבדל בין גן פורח – למידבר, הוא לא המים,-אלא האדם – חי בנימיני, מזכיר ארגון מגדלי הדרים

שימרו על האיכות הזהב הכתום שלנו (האור)

 

הזן "האור" הוא מוצר "מנצח " בשווקי האירופה והעולם, מחמאות על איכות האור נשמעות מכל העולם ופרדסנים ממרוקו וספרד מקנאים בנו על האיכותו המיוחדת .

 

האפורר המרוקאי והספרדי נקטף באותה תקופה של האור אבל באיכות פחותה ופודה מחירים נמוכים יותר בשווקי אירופה.

 

כדי לשמור על מחירים הגבוהים של האור, שעקרת הבית באירופה משלמת עבורו כ-20 ₪ לקילו, חובה עלינו לשמור על איכותו המיוחדת בשווקים, שרשרת הטיפול בפרי מהפרדס ועד לשוק חייבת להיות קפדנית בזן מיוחד ורגיש זה.

לנו החקלאים חלק נכבד באותה שרשרת איכות-

לא לקטוף מוקדם בבוקר, למניעת מכות קטיף

להשתמש בתיקי קטיף מוגנים, למנוע פגיע בפרי בזמן ההליכה.

להשתמש במקטפות מתאימות, בכדי למנוע פצעים בפרי

לא להשאיר עוקצים שפוגעים בפרי השכן וגורמים לריקבון לאחר הזמן.

שפיכה זהירה למיכלי הפרי .

נסיעה זהירה עם המיכל כדי לא לטלטלו .

כיסוי המיכלים בשעת השמש.

העמסה זהירה ועוד...

 

כלומר להתייחס לפרי כמו "לזהב ".

 

לצערי התקבלו תלונות בעבר על גרעינים בפרי (הגניבו אורה למיכלי האור).

ונקטף ונארז פרי שלא עבר בדיקות הבשלה ועוד.

 

עקרת הבית ששילמה 20 ₪ לקילו , לא תקנה פעם נוספת פרי לא מובחר .

נמסר לי מיצואן שקנה פרי משני בתי אריזה שנארז ושווק באותו מותג וקיבל מחיר נמוך על פרי מאחד מבתי אריזה שלא הקפיד על כמות הבררה בתיבה (בית אריזה מסר שבגלל לחץ החקלאי להגדלת אחוז האריזה, הוא הקפיד פחות באיכות האריזה).

 

שמירת האיכות , היא אחריות שלנו המגדלים, כדי לשמור על מחיר הגבוהה עם גידול הכמויות המשווקות הצפויה מישראל בשנים הקרובות, השיטה של להוסיף "מים"  לחבית "היין " בתוך הפול של השיווק לא תחזיק מעמד בשווקים הדורשים איכות מושלמת בתמורה למחיר הגבוהה.

 

יש לזכור כאשר נמכר פרי באותו מותג במחיר נמוך גם מסיבות איכות באחד השווקים  "תופי הטמטם" של האינטרנט מפיצים בשוק את מחיר החדש בכל השווקים, דבר המקשה על יצואנים לשמור על מחיר גבוהה .

 

המועצה יוצאת למכרז לקבלת המלצות מקצועיות ממומחי שיווק לפרסום גינרי של הזן אור בשווקי אירופה, ע"י מבצעי פרסום, טעימות, ועוד.. וזאת כדי לבדל את האור המיוחד מהפרי המתחרה "הפורר".

 

השנה ימשך שיווק האור בשווקים חדשים כמו יפן ארה"ב , קנדה ואוסטרליה ונבחנת אפשרות לייצר לדרום אמריקה, סין ועוד .

המטרה לפתח שווקים חדשים כדי לא "להעמיס" על השוק האירופאי את כל כמות הפרי הצפויה בשנים הבאות.

 

 

פרדסנות במרוקו "בקליפת אגוז"

 

במרוקו כ-850,000 דונם פרדסים. ממשלת מרוקו הכריזה על "מרוקו ירוקה", ומתוכננות עוד כ-400,000 דונם נטיעות נוספים.

הממשלה משלמת כ-250 $ לדונם, עידוד נטיעות לשתילים ומערכת השקיה .

מחיר המים כ-30 אג' לקוב ומחיר יום עבודה כ- 40 ₪.

 

בתי אריזה ופרדסים עומדים בכל דרישות היורוגפ לשיווק הרשתות הגדולות באירופה. הפרדסים מעובדים, מושקים ומדושנים באופן מקצועי ברמה הגבוהה.

הקטיף – הוא בארגזי פלסטיק של 20 ק"ג והקוטפים מוציאים בידיים את הארגזים המלאים לאזור העמסת הפרי למשאיות .

במרוקו כ-25,000 דונם הפורר , ומתוכננת נטיעה עוד כ-100,000 דונם במסגרת מרוקו הירוקה.

 

הזן הפורר –במרוקו הוא עם גרעינים, לכן בהוראת הממשלה ניתנים שתילים רק לשטחים המורחקים 30 ק"מ מפרדסים אחרים, כדי למנוע גרעינים – אצל המלך חוק זה חוק .

 

הפורר הוא- זן פטנט רשום , השייך למלך מרוקו וגובים כספים נוספים על כל שתיל של פורר  וכ-1/3% מהפדיון של השיווק .

המרוקאים אישרו לספרד נטיעת 50,000 דונם הפורר.

 

במרוקו שתי חברות יצוא בלבד , והמותג "מרוקו" משמש להם כמו הג'פה הישראלי.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים