משרד החקלאות הציג השבוע את מסמך מדיניות תכנון החקלאות והכפר בישראל

בתום עבודה של שלוש שנים, הציג השבוע משרד החקלאות את מסמך מדיניות תכנון החקלאות והכפר בישראל.

מנהלת האגף לתכנון ופיתוח הכפר ויו״ר ועדת ההיגוי של מסמך המדיניות תכנון החקלאות ופיתוח הכפר, ד״ר רותי פרום אריכא הציגה את המסמך ואמרה כי המסמך קם לאחר עבודה מאומצת של פורום החקלאות והכפר יחד עם התנועות המיישבות, דיונים במשרדי הממשלה ויועצים מקצועיים. במסגרת הפורום הובאו מיטב החקלאים והם ליווי מאות תכניות יישוביות ואזוריות.

מהות המסמך הוא לשים את תכנון החקלאות והכפר במרכז, תוך ראייה כוללת ורב תחומית, תכנון היישוב בכפרי לסוגיו, דו קיום בין הכפר לעיר, תכניות כוללניות למרחב הכפרי וההיבט החברתי- קהילתיות.

בכנס פיתוח הכפר נכחו שר החקלאות, אורי אריאל, מנכ"ל המשרד, שלמה בן אליהו, ח"כ איתן ברושי, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, מזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת, מזכיר האיחוד החקלאי, דודו קוכמן, אחראי תחום החקלאות בתנועה הקיבוצית, חיים חבלין וראשי מועצות אזוריות מכל רחבי המדינה.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: "להביא מסמך של מדיניות בהתיישבות הכפרית זה הישג מדהים. שלוש שנים שהצוות עבד על זה למסמך מקיף בנושא התכנון. המציאות בה נמצאת החקלאות היום היא מציאות מאתגרת, שונה ומשתנה. המטרה שלנו היא לעשות חקלאות טובה לתפארת מדינת ישראל" .

מנכ"ל משרד החקלאות, שלמה בן אליהו: "מהות המסמך הוא שיתוף כל האנשים הנוגעים בנושא החקלאות ופיתוח הכפר ולאן אנחנו רוצים להגיע. מסמך מדיניות צופה לטווחי זמן ארוכים. השאלה היא האם בתכנון רוצים להוביל משהו מקובע וחד או משהו שהוא יותר גמיש שניתן להגמיש אותו לצרכים בעיקר בנושאים כמו נושא המדיניות, הקהילה, משטר הנחלות ועוד".

ח״כ איתן ברושי: "קיימת ירידה ושחיקה של החקלאות וההתיישבות. לפנינו עוד תקציב המדינה".

ראש המועצה האזורית לב השרון, עמיר ריטוב, נציג מרכז המועצות האזוריות : "חיכינו וציפינו שנים רבות לתכנית הזאת שתבוא ותעשה סדר. התכנית הזאת תשפיע האופן דרמטי על המרחב הכפרי ולכן חשוב שמשרד החקלאות יקבל אותו".

ד״ר רותי פרום אריכא, מנהלת האגף לתכנון ופיתוח הכפר ויו״ר ועדת ההיגוי של מסמך המדיניות תכנון החקלאות ופיתוח הכפר סיפרה לנוכחים והרחיבה על העבודה רבת השנים שנעשתה תוך ראייה כוללת ויחד עם תנועות המיישבות לתכנון החקלאות והכפר תוך ראייה רחבה לגבי החברה והקהילה במרחב הכפרי, מעמד הקרקעות החקלאיות, יזמות ותיירות כפרית ליצירת מקורות הכנסה בני קיימא ולחשיפת ערכי החקלאות ומורשת הכפר בזירה למאפייני הישוב- קיבוץ, מושב, ישוב קהילתי.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים