קרקעות

  • יו"ר קק"ל למזכ"ל תנועת המושבים: "מתחייב שקק"ל תמשיך לפעול, להכשיר ולפתח ברחבי הארץ כולה"

    יו"ר קק"ל , דני עטר פנה השבוע למזכ"ל תנועת המושבים וליו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור ולמזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר והודה על ההתגייסות וההתייצבות לצידה של קק"ל במאבק למניעת אישור הצעת החוק אשר מטרתו נלאמת קק"ל ובסופו של יום חיסול קק"ל. עטר אמר: "ללא ספק קיומו של כנס החירום והתגייסותן של תנועת המושבים והתנועה הקיבוצית תרמה רבות לשיח שהתקיים וליצירת חזית אחידה אשר הדגישה את חשיבותה של קק"ל במדינת ישראל, את חשיבות הפריפריה ואת חשיבותה להתיישבות ולחקלאות במדינת ישראל".

  • מושב היוגב העניק תעודת הוקרה ליו"ר אגף הקרקעות, עו"ד עמית יפרח

    במסגרת כנס שנערך במושב היוגב בנושא היוון חלקות במגורים וחוזי החכירה לדורות, העניק מושב היוגב לעו"ד עמית יפרח תעודת הוקרה על פועלו ותרומתו למען המרחב הכפרי.

    בתעודה נכתב " חברי מושב היוגב מבקשים להודות על הייעוץ והתמיכה בכל נושא שפנינו אליך ותמיד בסבלנות ורצון לעזור. תודה מיוחדת על הפעילות המקצועית מכל הלב והאמונה בייצוג המושבים והחקלאים בכל מקום שנדרש.

    עמית יפרח הודה לחברי האגודה על הערכה הרבה ואמר:

    "רגעים מעין אלה מזכירים לנו למה בחרנו להיות שליחי הציבור"

  • תנועת המושבים: "אזור עמק יזרעאל עובר בשנים האחרונות שינוי בסוג החקלאות לעיבודי מטעים, דבר המצדיק את הגדלת המשבצות. אנו נרתמים יחד עם המועצה להצלחת המהלך"

    הנהלות יישובי עמק יזרעאל בראשותו של ראש המועצה האזורית, אייל בצר התכנסו השבוע על מנת לדון בפיתוח החקלאי במועצה כאשר על הפרק הגדלת הפרוגרמה האזורית של עמק יזרעאל.

    לכינוס הוזמן יועמ״ש ויו״ר אגף קרקעות בתנועת המושבים ונציג המושבים בוועדת הפרוגרמות, עו״ד עמית יפרח. את הכינוס יזם מרכז חקלאי העמק, איתם בירגר.

    במהלך הכנס בירך ראש המועצה, אייל בצר על היוזמה לפיתוח חקלאי אשר יביא לביסוסם של חקלאי האזור. לאחר מכן סקר עו״ד עמית יפרח בפני הנהלות היישובים את סדר הפעולות האזוריות שצריכים לבצע על מנת לקדם את הגדלת התקן האזורי ל- 80 דונם לנחלה. יפרח: "אזור עמק יזרעאל עובר בשנים האחרונות שינוי בסוג החקלאות לעיבודי מטעים מה שמצדיק את הגדלות המשבצות ובנוסף על השטחים החקלאיים באזור אין איום אורבני ולכן אנחנו נרתמים עם המועצה להצלחת המהלך". סוכם על פעילות משותפת של תנועת המושבים והאזור כולו להשלמת הגדלת שטחי החקלאות ומשבצות המושבים.

  • יישום החלטות רשות מקרקעי ישראל

    הועדה הבין מושבית של התנועות המושביות אירחה השבוע את עו"ד גלית ויטנברג, מנהלת האגף לשימושים חקלאיים ברשות מקרקעי ישראל לדיון משותף ומעניין שמהותו חיזוק הקשר בין האגף החקלאי לבין המגזר המושבי בעובדה מול המושבים ביישום החלטות רשות מקרקעי ישראל.

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: נפעל יחד ליישום החלטות המנהל".

  • תנועת המושבים בוועדת הרפורמות של הכנסת: "להסיר את מגבלת ההוכחה על היחידה השלישית"

    יועמ"ש ויו"ר אגף הקרקעות של תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח הופיע השבוע בדיון של ועדת הרפורמות של הכנסת בנושא לתיקון חוק התכנון והבנייה שמטרתה לאפשר פיצול בתים תוך בניית יחידות דיור להשכרה. יפרח דיבר בנוגע לתחולת חוק הפיצול על בתים צמודי קרקע במושבים ואמר: "אם היחידה הנוספת נספרת במסגרת תמ"א 35 אנחנו מבקשים להיות מחוץ לתיקון. עם זאת, אנחנו רוצים בכל זאת לנסות ולייצר פתרון שבו ניתן יהיה להגדיל את היצע הדירות לשכירות, מה שיקל על מצוקת הדיור. במושב אפשר להקים היום 2.5 יחידות, כשהיחידה השלישית מיועדת לדור שלישי (נכד נשוי לבעל הנחלה), לא נספרת בתמ"א 35. המגבלה הקיימת היא ארכאית. ההצעה שלנו לפתרון היא שנסיר את מגבלת ההוכחה על היחידה ה-3 למשך חמש שנים כהוראת שעה ובכך נשיג את מטרות החוק ונוכל לממש פוטנציאל של 30,000 יחידות דיור ברחבי הארץ".
  • נחתם צו הקובע זכויות הצבעה שוות במושבים

    השבוע נחתם צו  על ידי שר הכלכלה משה כחלון המאפשר למושבי עובדים המעוניינים בכך לתקן את תקנון האגודה ולקבוע שוויון בהתאם לאמור בצו, בזכויות ההצבעה בין נחלות במושב עובדים.

    הצו אינו מחייב את האגודות אלא חל באופן וולונטרי ורק על אגודות אשר יוסיפו את הסעיפים הרלבנטיים לתקנון המושב.

  • רשות מקרקעי ישראל מקדמת החלטה להפקעת מבני ציבור במושבים תנועת המושבים: "מדובר במחטף מצד רמ"י, ובפגיעה קשה בזכויות האגודות. לא ניתן לזה לעבור"

    רשות מקרקעי ישראל מבקשת לאשר החלטה שעניינה העברת שטחים ומבני ציבור שבתחום המושב לידי המועצה האזורית או לידי הוועדים המקומיים בעת חתימה על הסכמי חכירה לדורות עם המושבים, כאשר בחלק מהמקרים לא יינתן פיצוי עבור ההפקעה. מדובר בהצעת ההחלטה 654 שרמ"י מתכוונת להעביר במתכונתה הנוכחית.

    טיוטת הצעת ההחלטה שניסחה הנהלת רמ"י לא אושרה בישיבה האחרונה שנערכה בעקבות פניות של תנועות ההתיישבות, אך עתידה להגיע לדיון במועצת מקרקעי ישראל הבאה. היא עוסקת בנושא הקצאת שטחי ציבור בנויים ופנויים בתחום משבצת אגודה חקלאית, וקובעת כללים לגבי על הדרך שבה יוצאו שטחי ציבור אלה מרשות המושב.

  • תנועת המושבים קיימה כנסים בנושא היוון זכויות במגורים ונחלות פנויות במושבים צופר וכפר ורבורג

    אגף הקרקעות של תנועת המושבים קיים כנסים בנושא היוון זכויות המגורים, התעסוקה, פל"ח ושימושים חורגים בנחלה ונחלות פנויות במושבים צופר וכפר ורבורג.

    יו"ר אגף הקרקעות של תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח: "אנחנו ממשיכים לקיים מפגשים וכנסים במושבים ברחבי המדינה זאת כדי שחברי המושבים יקבלו אינפורמציה לצורך קבלת החלטות אשר להן השלכות על נחלתם".

  • מרכז ההכשרות של תנועת המושבים פותח השתלמות חדשה בנושא "הנחלה בעידן החדש"

    מרכז ההכשרות של תנועת המושבים פותח השתלמות חדשה בנושא "הנחלה בעידן החדש".

    ההשתלמות הינה בת חמישה מפגשים ותתקיים במכללת השכל שביבנה.

    במסגרת ההשתלמות יתקיימו הרצאות מרתקות בנושא חוזי החכירה, פיצול נחלה, פעילות לא חקלאית במושב, היבטים שמאיים של החלטות רשות מקרקעי ישראל, שימושים חורגים, היערכות חברי המושב ליישום החלטות רמ"י, פיתוח יזמות ושיווק במרחב הכפרי, ירושת המשק החקלאי ועוד.

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אמר: "תנועת המושבים ממשיכה להיות מרכז הידע עבור ועדי וחברי המושבים ולספק שורה של קורסים, ימי עיון והשתלמויות הקשורים לכל רובד הניהול והחיים במושב, החוקים והתקנות ולהעביר אותם לכלל חברי המושבים בכל רחבי הארץ באופן המקצועי ביותר".

    כזכור, תנועת המושבים פתחה את מרכז ההכשרות כמרכז ידע בעבור ועדי וחברי המושבים המרכז את ימי העיון, ההשתלמויות, הקורסים והסמינרים של התנועה.

  • רשות מקרקעי ישראל: מבצע להסדרת שימושים לא מוסדרים ביישובים חקלאיים

    רשות מקרקעי ישראל הודיעה על פתיחת מבצע להסדרת שימושים לא מוסדרים במושבים ובקיבוצים זאת כדי להסדיר את חובות העבר בגין אי תשלום דמי שימוש על פעילויות שונות בשטח החקלאי. מבצע גביית תשלום דמי שימוש יהיה בגין תקופת שימוש של עד שבע השנים האחרונות , גם אם השימוש החל קודם לכן. המבצע יסתיים ב 31.12.17.

  • כנס קרקעות משותף בנושא יישום ההחלטות בעניין חלקת המגורים בנחלה התקיים בנהלל

    כ- 120 חברי מושב נהלל והסביבה השתתפו בכנס בנושא "יישום החלטות האחרונות של רשות מקרקעי ישראל בעניין חלקת המגורים בנחלה" אותו ארגנו תנועת המושבים, עמותת אדמתי ומרכז חקלאי העמק.

    הכנס עסק בין השאר בעניין היוון זכויות חלקת המגורים לרבות פיצול יחידות המגורים, חוזה החכירה לדורות והיערכות לאיוש הנחלות הפנויות.

    ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר דיבר על תמיכת המועצה בקידום מהיר של יישום ההחלטות והדגיש את הצורך לעבור לחוזים ארוכי טווח בקרקעות החקלאיות תוך מציאת הפתרון לשימור גודל המשבצת.

  • מפגש בעלי נחלות התקיים השבוע במועצה האזורית מרחבים

    למעלה ל- 120 איש הגיעו למפגש בעלי נחלות במועצה האזורית מרחבים, אשר התקיים השבוע לתושבי המושבים ביטחה, רנן פדויים ומסלול.

    המפגש היה בנוכחות מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', יו"ר אגף הקרקעות בתנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח ומנכ"ל מבט מושבים, יוגב שריד. את האירוע אירגן רכז השטח של הדרום של תנועת המושבים, מאיר צפרירי.

    במהלך המפגש עודכנו בעלי הנחלות בסוגיות העומדות על הפרק בנושא הקרקעות לרבות – ההחלטות החדשות רשות מקרקעי ישראל בהיוון זכויות המגורים, בנושא התעסוקה, פל"ח ושימושים חורגים, אישור היחידה השלישית בנחלה, והיערכות האגודות השיתופיות להכנת התשתית התכנונית של רשות מקרקעי ישראל

    יו"ר אגף הקרקעות של תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח: "אנחנו ממשיכים לקיים מפגשים וכנסים במושבים ברחבי המדינה זאת כדי שחברי המושבים יקבלו אינפורמציה לצורך קבלת החלטות אשר להן השלכות על נחלתם".

  • יו"ר אגף הקרקעות בתנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח בטקס הנפת הקלשון בעין עירון: "לתפארת המרחב הכפרי ומושב עין עירון"

    יו"ר אגף הקרקעות של תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח הוזמן על ידי מושב עין עירון להניף את הקלשון בטקס המרכזי של שבועות במושב.

    יפרח, הוזמן במהלך חג השבועות למושב עין עירון להיות אורח הכבוד ולהניף את הקלשון. במהלך הטקס אמר המנחה: "פעילות זו נעשתה לאות תודה והערכה על השינוי שיפרח מוביל בתחום הקרקעות במרחב הכפרי. שכן מושב עין עירון הוא מבין המושבים הראשונים שהתחיל ביישום של החלטת המנהל, דבר אשר עמית מוביל במרחב הכפרי".

    יו"ר אגף הקרקעות של תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח אמר: "אני
    מוביל בגאווה את השינוי בתחום עיגון הזכויות והסדרתם במושבים מתוך תפיסה שדווקא בעת הזאת, זה אחד היסודות החשובים בבניין המרחב הכפרי בכלל ובמושבים בפרט. אני מניף קלשון זה לתפארת המרחב הכפרי ומושב עין עירון".

  • תנועת המושבים קיימה כנס קרקעות במושב שרונה

    כ- 70 בעלי נחלות במושב שרונה הגיעו השבוע לכנס בנושא קרקעות אשר אורגן על ידי תנועת המושבים והמועצה האזורית הגליל התחתון. הכנס עסק בנושאי קרקעות לרבות זכויות המגורים, התעסוקה החלופית, ההחלטה על היוון חלקות המגורים, חוזה חכירה לדורות, פל"ח ושימושים נלווים.

    בכנס השתתפו מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור וראש המועצה האזורית הגליל התחתון, מוטי דותן, אשר דיברו בפני המשתתפים על חשיבות המפגש ועל חשיבות תנועת המושבים לכלל חברי המושב בהסדרת זכויותיהם בנחלה.

  • תנועת המושבים בכנס קרקעות במועצה אזורית ערבה תיכונה: "הכינו את התשתית לחוזי החכירה"

    כ- 100 חברי מושבים השתתפו בכנס קרקעות אזורי במושב עין יהב אשר במועצה האזורית ערבה תיכונה אשר התקיים השבוע. הכנס הינו יוזמה משותפת של תנועת המושבים והמועצה האזורית ועסק בעיקר בזכויות המגורים והתעסוקה בחלקות המגורים במושבים ובהיבטים של החלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה לעניין הבית השלישי, היוון חלקות המגורים והשימושים הנלווים .

    יו"ר אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח הרצה בפני חברי המושבים על הסוגיות הבוערות בתחום הקרקעות וענה לשאלות החברים. בנוסף ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, אייל בלום ברך על הכנס החשוב והבהיר: "אני רואה בתנועה כתובת לכל חבר מושב בהסדרת זכויותיו בנחלה. קיימת חשיבות עצומה בכנסים הללו שיש בהם מידע רב העוזר לבעל הנחלה בקבלת החלטותיו בחלקת המגורים".

  • כנס הנהגות המושבים: קרקעות, בניה ותיירות כפרי במרחב הכפרי

    כנס הנהגות המושבים של תנועת המושבים עסק רבות בקרקעות ובבניה במרחב הכפרי. במהלך הכנס היו פאנלים בנושא: רמ"י והמרחב הכפרי, ועד מקומי וועד אגודה, תכנון בניה ואישור היחידה השלישית בנחלה, תקנון האגודה והבן הממשיך ותיירות כפרית ומיזם כלכלי באגודות- חוק ההתיישבות. 
    בני אלירז, רכז השטח של תנועת המושבים שהפיק את האירוע אמר:
    מדובר בסמינר פורה ומפרה, החיבור והחברויות שנרקמו בין האנשים ראויי לכל הערכה, מדהים לפגוש בו זמנית פסיפס אנושי ומגוון המתאחד סביב תנועה מפוארת ומרשימה. מי ייתן ונמשיך לייצר מפגשים שכאלו״.
  • כנס הנהגות המושבים של תנועת המושבים יתקיים בשבוע הבא

    בסמינר ייקחו חלק: שר האוצר, שר החקלאות, שר הבינוי והשיכון, הנהגת החקלאות, חברי כנסת, הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, ראשי מועצות אזוריות, יו"ר קבינט הדיור באוצר ועוד

    הכנס יתקיים בתאריכים 13-16.3.16 (ימים ראשון עד רביעי) במלון לאונרדו קלאב בים המלח *** בכנס יתקיימו דיונים, הרצאות ופאנלים בנושאים השונים במרחב הכפרי- מצב החקלאות, קרקעות במושבים: רמ"י והמרחב הכפרי, תכנון בניה ואישור היחידה השלישית בנחלה, תיירות כפרית, חוק ההתיישבות ועוד
  • תנועה בהסברה: תנועת המושבים עורכת כנסי הסברה במושבים בנושא היחידה השלישית וזכויות בעלי הנחלות

    תנועת המושבים ממשיכה בפעילות ההסברה על היחידה השלישית וזכויות בעלי הנחלות ומקיימת כנסי הסברה במושבים ברחבי המדינה.

    השבוע קיימה התנועה כנס במרכז חקלאי העמק המאגד שלוש מועצות אזוריות גליל תחתון עמק יזרעאל ומגידו בהשתתפותם של ראש המועצה האזורית גליל תחתון, מוטי דותן וראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר. כמו כן נערך השבוע כנס במועצה האזורית מטה יהודה במושב בית מאיר. אל הכנסים הגיעו כ- 200 משתתפים.

  • עו"ד עמית יפרח על ההחלטה לאפשר הקמת מבנים לפעילויות שאינן בהכרח חקלאיות

    פורסם בכלכליסט - 29.4.2014

    לקריאה לחץ כאן

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים