יישום בג"צ 979 ו-1101 יחל תוך חודשים ספורים

כך אמרה הבוקר שולה בן צבי, מנהלת האגף החקלאי במנהל מקרקעי ישראל, בכנס ארצי של תנועת המושבים בנושא זכויות מגורים ותעסוקה חלופית בחלקת המגורים במושב.

 

כ-500 נציגי מושבים הגיעו הבוקר לכנס הארצי שארגנה תנועת המושבים בנושא החלטות בג"צ 979 ו-1101 שעוסקות בזכויות המגורים והתעסוקה החלופית בחלקת המגורים במושב. הכנס, בשיתוף מרכז המועצות האזוריות ומכללת אחווה, עסק בסוגיות המרכזיות הנוגעות להחלטות אלה ויישומן.

חרף העובדה כי המנהל ביקש ארכה של שנתיים ליישום החלטה 979, היועץ המשפטי של מינהל מקרקעי ישראל - יעקב קוינט, אמר במהלך הכנס כי המנהל נערך ליישום מיידי של ההחלטות.
מזכ"ל תנועת המושבים - מאיר צור הודיע כי התנועה נערכת גם היא ליישום מיידי של ההחלטות ופועלת להקמת זרוע ביצועית שתפעל ליישומן: "יישום ההחלטות דורש הסדרת היבטים תכנוניים מול מוסדות המדינה כמו גם תקצוב של משרד האוצר לנושא. תנועת המושבים פועלת במישורים אלה כמו גם במישורים נוספים ליישום החלטות בג"צ בהקדם האפשרי".

במסגרת הדיון בהיבטים המשפטיים של החלטות בג"צ הדגיש יו"ר אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים - עו"ד עמית יפרח כי על המושבים לסיים את תהליך רישום המשבצת כתנאי סף לכניסה לתהליך וקרא לנציגי המושבים באולם לפעול לביצוע הנדרש בהקדם.

בהמשך הכנס נידונה השפעת החלטה 979 על תכנית המתאר הארצית המשולבת לבניה, לפיתוח ולשימור - תמ"א 35. תמ"א 35, הקובעת סף עליון למספר יחידות המגורים המאושרות במושבים, מהווה למעשה חסם ליישומה של קביעת בג"צ. עו"ד יפרח: "החלטה 979 מאפשרת פיצול נחלה במושבים ובנייה בהם אך תוכנית המתאר הארצית מגבילה את זכויות הבניה ומונעת את יישומה. נדרש עדכון מיידי של תמ"א 35 בהתאם למציאות החדשה שנוצרה לאחר קבלת החלטה 979".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים