תנועת המושבים בכנס קרקעות במועצה אזורית ערבה תיכונה: "הכינו את התשתית לחוזי החכירה"

כ- 100 חברי מושבים השתתפו בכנס קרקעות אזורי במושב עין יהב אשר במועצה האזורית ערבה תיכונה אשר התקיים השבוע. הכנס הינו יוזמה משותפת של תנועת המושבים והמועצה האזורית ועסק בעיקר בזכויות המגורים והתעסוקה בחלקות המגורים במושבים ובהיבטים של החלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה לעניין הבית השלישי, היוון חלקות המגורים והשימושים הנלווים .

יו"ר אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח הרצה בפני חברי המושבים על הסוגיות הבוערות בתחום הקרקעות וענה לשאלות החברים. בנוסף ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, אייל בלום ברך על הכנס החשוב והבהיר: "אני רואה בתנועה כתובת לכל חבר מושב בהסדרת זכויותיו בנחלה. קיימת חשיבות עצומה בכנסים הללו שיש בהם מידע רב העוזר לבעל הנחלה בקבלת החלטותיו בחלקת המגורים".

בכנס השתתף מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור.

כאמור, עו"ד עמית יפרח הרצה על הנושא של החלטות רשות מקרקעי ישראל והערכות המושבים ליישום חוזי החכירה, כמו כן נשאל עו"ד יפרח לגבי מוכנות מושבי הערבה התיכונה ליישום החלטות רמ"י.

בנוסף סקר עו"ד עמית יפרח את שתי ההחלטות המרכזיות של רמ"י, החלטה 1311 לעניין חוזי החכירה במושבים והחלטה 1399 (979) בעניין היוון חלקת המגורים בנחלה, כמו כן סקר עו"ד יפרח את נושא התעסוקה החלופית במושב והאפשריות העומדות בעניין בפני בעלי הנחלות בערבה .

עם תום הכנס התקיימה ישיבה עם הנהלות המושבים בערבה בהשתתפות מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, יו"ר אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח וראש המועצה, אייל בלום. בישיבה דנו בתשתית הקיימת במושבים ובצורך להכין את התשתית התכנונית לקליטת ההחלטות ויישומן. בתנועת המושבים מציינים כי כינוס חשוב זה היווה הזדמנות מצוינת למפגש בלתי אמצעי בין הוועדים לבין אגף הקרקעות בתנועת המושבים. עו"ד יפרח: "אנו מבצעים מפגשים כנסים וסדנאות בלא מעט מושבים ומועצות אזוריות בסוגיה כחלק משיתוף פעולה עם המושבים, קיימת הענות מדהימה של ראשי המועצות, הנהלות היישובים וציבור בעלי הנחלות אשר מגיע בכמויות גדולות ומקבל כלים חשובים שיעזרו פעם אחת להבין את ההחלטות והשלכותיהן על האגודות ובעלי הנחלות ופעם שניה ועדי האגודות מקבלים את האינפורמציה לצורך הכנת המושב ליישום ההחלטות ולהערכות נכונה לטובת האגודה וחבריה".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים