תנועת המושבים בוועדת הרפורמות של הכנסת: "להסיר את מגבלת ההוכחה על היחידה השלישית"

יועמ"ש ויו"ר אגף הקרקעות של תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח הופיע השבוע בדיון של ועדת הרפורמות של הכנסת בנושא לתיקון חוק התכנון והבנייה שמטרתה לאפשר פיצול בתים תוך בניית יחידות דיור להשכרה. יפרח דיבר בנוגע לתחולת חוק הפיצול על בתים צמודי קרקע במושבים ואמר: "אם היחידה הנוספת נספרת במסגרת תמ"א 35 אנחנו מבקשים להיות מחוץ לתיקון. עם זאת, אנחנו רוצים בכל זאת לנסות ולייצר פתרון שבו ניתן יהיה להגדיל את היצע הדירות לשכירות, מה שיקל על מצוקת הדיור. במושב אפשר להקים היום 2.5 יחידות, כשהיחידה השלישית מיועדת לדור שלישי (נכד נשוי לבעל הנחלה), לא נספרת בתמ"א 35. המגבלה הקיימת היא ארכאית. ההצעה שלנו לפתרון היא שנסיר את מגבלת ההוכחה על היחידה ה-3 למשך חמש שנים כהוראת שעה ובכך נשיג את מטרות החוק ונוכל לממש פוטנציאל של 30,000 יחידות דיור ברחבי הארץ".

עם תום הדיון, כתב יפרח ליו"ר הועדה, ח"כ רחל עזריה מכתב בו ציין כי "תנועת המושבים תומכת ברעיון הגדלת היצע יחידות הדיור: "אנו מוכנים להירתם למאמץ הלאומי על מנת להוריד את יוקר הדיור, בנוסף אנו מוקירים את המאמץ העצום שגברתי משקיעה מתוקף תפקידה בועדה זו על מנת ולהקל על מצוקה זו עבור אזרחי ישראל".

יפרח הסביר כי חוק פיצול הדירות הוא ניסיון נוסף מצד כנסת ישראל להגדיל את היצע יחידות הדיור בנוסף לכלל הצעדים שכבר נעשו בעניין, "יחד עם זאת במגזר המושבי וגם במגזר הקיבוצי יישום הצעת החוק מעוררת שאלות רבות ומורכבות וזאת בשל הדינים המיוחדים החלים עלינו מול רמ"י ומול המועצה הארצית לתכנון ובניה". יפרח הציע לעזריה כי "הצעתנו הינה להסיר את המגבלה הקיימת כיום בהחלטת רמ"י המחייבת דור שלישי נשוי לתקופה קצובה של 5 שנים בהוראת שעה, ובכך לאפשר כיום לחברי המושבים להקים את היחידות בגודל 55 מ"ר לטובת שכירות, הפוטנציאל הקיים הינו של אלפי יחדות כאלה אשר יהיו פרוסות בכל הארץ ובוודאי יתרמו להקלת מצוקת הדיור עבור סטודנטים ומשפחות צעירות". יפרח קרא לעזריה להיפגש עימו יחד עם נציגי רמ"י והמינהל התכנון בכדי לקדם פתרון מאוזן לטובת כלל אזרחי ישראל ולתושבי המרחב הכפרי בפרט.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים