חקלאות

  • כנס אנרגיות מתחדשות וענף הסולארי במרחב הכפרי: "ענף הסולארי והאנרגיה המתחדשת מהווה הזדמנות כלכלית עבור המושבניקים"

    תנועת המושבים בשיתוף קבוצת משוב קיימה השבוע כנס בנושא ההזדמנויות הכלכליות בענף הסולארי ואנרגיות מתחדשות במרחב הכפרי בהשתתפות בכירי רשות החשמל ומומחים בתחום. אל הכנס הגיעו למעלה מ- 200 מושבניקים.

    כאמור, ענף הסולארי מהווה הזדמנות ממשית וכלכלית למושבניקים להשתמש במבנים החקלאיים הקיימים, הסככות ובתי האריזה ועתה גם בגגות בתיהם בשביל להשתמש באנרגיה הסולארית כדי לייצר חשמל דבר המהווה גם דאגה לעתיד ולפנסיה והכל מהגגות של הבתים או המבנים החקלאיים.

    מדינת ישראל הציבה לעצמה לעמוד ביעד של 10 אחוזים ייצור חשמל באנרגיה מתחדשת עד לשנת 2020 ו- 17 אחוז עד לשנת 2030, זאת כחלק מהתחייבויותיה להפחתת פליטות גזי חממה בוועידת פריס. בשל מחסור במשאב הקרקע במדינת ישראל, הבינו כי התשובה טמונה בייצור על הגגות. מי שיהפוך וישתמש בגגות שלו באמצעות אנרגיה סולארית, ירוויח גם חשמל וחשמל ירוק אבל גם כסף ולא מעט כסף.למאמר המלא

  • תנועת המושבים קיימה סיור במושבי מועצה האזורית עמק יזרעאל: "שומרים על השטחים הפתוחים והחקלאים"

    הנהלת תנועת המושבים בראשותו של מאיר צור קיימה סיור במושבי המועצה האזורית עמק יזרעאל. את הסיור ארגן ראש המועצה, אייל בצר אליו התלוו איתם בירגר, מרכז חקלאי העמק ומשה (טושקו) בן שחר, מנכ"ל מרכז חקלאי העמק בשיתוף עם רכזת שטח הצפון של התנועה, אורלי עמית.

    במהלך הסיור עדכן ראש המועצה, אייל בצר את מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור והנהלת התנועה על פעילותה של המועצה לשמירה על השטחים הפתוחים והחקלאיים בעמק יזרעאל. בצר הדגיש: "אנו שומרים על השטחים הפתוחים והחקלאיים בעמק יזרעאל, בעיקר לנוכח רצונה של רמת ישי לקדם תכנית פיתוח להתרחבות היישוב על חשבון שטחים חקלאים של העמק, תוכנית אליה אנו מתנגדים".

  • התנועה בשטח: תנועת המושבים קיימה אתמול סיור מקצועי במושבים ברמת הגולן

    מזכ״ל תנועת המושבים, מאיר צור: ״אנחנו כאן בשביל לעזור לכם לקדם נושאים אל מול המנהל, בקרקעות, בחקלאות, בפעילות הלא חקלאית, בנוער ובקהילה. אנחנו רואים ברמת הגולן את הפריפריה הרחוקה. האתגרים בפריפריה הם יותר משמעותיים ולכן אנחנו כאן לעזור ולתת מעטפת ועזרה״

    תנועת המושבים קיימה אתמול סיור מקצועי במושבים ברמת הגולן. בסיור לקחו חלק הנהלת תנועת המושבים בראשותו של מאיר צור, נציגי המועצה וראש המועצה, אלי מלכה, ראשי ומזכירי מושבים ונציגים מהחטיבה להתיישבות. הסיור היה במושבים רמות, מעלה גמלא, כנף ואניעם.

  • השבוע התקיים האירוע השנתי של דוד חי – שיווק תוצרת חקלאית

    כ- 500 חקלאים, נותני השירותים, הסיטונאים, רשתות השיווק והנהגת החקלאים הגיעו לאירוע השנתי של דוד חי שיווק תוצרת חקלאית.

    מדובר באירוע השנתי המסכם את הפעילות של החברה

    דוד חי נאם באירוע ואמר: "כמו בכל שנה אני מתרגש לראות את כולכם החקלאים באים ממרחקים גדולים ומכבדים את האירוע הזה. זה כבוד גדול עבורי. נמצאים כאן נציגים מההנהגה החקלאית שעבדו הרבה בשבילכם והתוצאות לא איחרו להגיע- אם זה בנושא המים ועוד. אני רוצה לומר לכולכם תודה רבה על השותפות והאחריות שנתתם לי כדי לבצע את המשימה החשובה בשבילכם. זה מאוד מרגש אותי ומחמם את הלב . בעיקר לאחר עונת הסתיו והבציר המאוד טעונה .

    השותפות היא הסוד להצלחה. תהיו עצמכם שותפים לכל גורם. אם זה לקוח או מי שנותן שירות כזה או אחר . שותפות היא זו שמביאה למצוינות. זו הדרך היחידה לשרוד. שיהיה לנו המשך עבודה פורייה ומוצלחת".

  • ועדת העבודה והרווחה קיבלה את עמדת התאחדות חקלאי ישראל: יוכרו עלויות המחיה של העובדים הזרים ל- 530 ₪

    התאחדות חקלאי ישראל: "מדובר בהישג משמעותי לחקלאים"

    ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בראשותו של ח"כ אלי אללוף התכנסה היום לדיון מיוחד בנושא העלויות והוצאות המחיה של העובדים הזרים. הוועדה קיבלה את עמדת התאחדות חקלאי ישראל, לפיה יוכרו העלויות עבור הוצאות המחיה של העובדים הזרים בסכום העומד על 530 ₪. כיום הסכום נע בין 200-280 לפי האזורים השונים בארץ.

    כאמור, ההוצאה בעלויות לעובדים זרים לדיור, מזון, אנרגיה, בגדי עבודה וכו'. המחיר שהוחלט יהיה מחיר אחיד לכולם בכל אזורי הארץ.

  • תנועת המושבים: "אזור הגליל התחתון עובר בשנים האחרונות שינוי בסוג החקלאות לעיבודי מטעים, דבר המצדיק את הגדלת המשבצות. אנו נרתמים עם המועצה להצלחת המהלך"

    הנהלות יישובי הגליל התחתון בראשותו של ראש המועצה האזורית, מוטי דותן התכנסו השבוע על מנת לדון בפיתוח החקלאי במועצה כאשר על הפרק הגדלת הפרוגרמה האזורית של גליל תחתון. לכינוס הוזמן יועמ״ש ויו״ר אגף קרקעות בתנועת המושבים ונציג המושבים בוועדת הפרוגרמות, עו״ד עמית יפרח. את הכינוס יזם מרכז חקלאי העמק איתם בירגר יחד עם סגן ראש המועצה.
  • ארגון מגדלי הפירות בישראל קיים סיור במטעי החקלאים במועצות האזוריות- מעלה יוסף וגליל עליון

    את הסיור יזם וניהל מזכיר ארגון מגדלי הפירות, איציק כהן ובו השתתפו, בין השאר, פלג אוריון, יו"ר אגף המשק תנועת המושבים, משה ברונקנטל ואריה נקר ממועצת הצמחים וחברי מזכירות הארגון.

    במסגרת הביקור במטעים במושבים צוריאל אלקוש שומרה נטועה ועוד, קיבלו המשתתפים הסברים על שיטות הגידול, הנטיעה והאריזה של הפירות קיווי, תפוח ודובדבן.

    בנוסף עלתה הנקודה של זני טיפוח חדשים וחיפוש אחרי "קטרים" חדשים בענף.

    המשתתפים התרשמו מההישגים הרבים שאליהם הגיעו המגדלים חרף תנאי השטח הלא פשוטים, מחירי המים והקושי להתמודד עם פערי התיווך.

    בנוסף התקיים מפגש רב משתתפים עם חברי הועדה החקלאית במעלה יוסף.

  • משלחת של כתבים חקלאיים מצרפת קיימה סיור בארץ

    המחלקה הכלכלית של שגרירות צרפת ארגנה סיור ייחודי לכתבים לענייני חקלאות מצרפת בישראל. הסיור אורגן בשיתוף בני ברית צרפת והעמותה הצרפתית של כתבים לענייני חקלאות. כ- 17 כתבים חקלאיים מצרפת הגיעו ולמדו על החקלןאות הישראלית תוך כדי התמקדות בנושאי הביוטכנולוגיה ובנושאי המים.
  • אלפי מפגינים גדשו את גן הוורדים בירושלים במחאה על מצבה העגום של החקלאות ויצאו בקריאה להשבתת תוצרת חקלאית

    אלפי חקלאים, מתיישבים, בני נוער, ראשי הארגונים החקלאיים, ראשי מועצות אזוריות ואזרחים מודאגים, יצאו להפגין הבוקר מצפון ומדרום הארץ לכיוון ירושלים ושיבשו את התנועה בכבישים. זאת, על מנת להגיע לכנסת ולהפגין בגן הוורדים במחאה על התנהלותה חסרת האחריות של ממשלת ישראל כלפי החקלאים והחקלאות הישראלית *** עשרות ארגזי תוצרת חקלאית נזרקו מחוץ לרחבת הכנסת ובכניסה למשרד האוצר *** החקלאים שיבשו בשעות הבוקר המאוחרות את התנועה בכביש 1 ובכביש 443 במקביל וחסמו את הכניסה לעיר באזור גשר הראל. מוקדם יותר, שיבשו את התנועה בציר הנסיעה מאגמון החולה שבצפון ומעין יהב שבדרום *** התאחדות חקלאי ישראל: " הממשלה הביאה את החקלאות למצב של חדלות פירעון וסכנה קיומית *** חברי הכנסת שהגיעו לתמוך בחקלאים: "החקלאות היא ערך לאומי ולא רק שורת רווח והפסד"

  • למעלה מ- 1000 חקלאים הפגינו היום ברחבי המדינה התאחדות חקלאי ישראל: "על ממשלת ישראל להתעשת ולגלות אחריות לאומית על החקלאות, לתמוך ולטפל בכלל בעיות החקלאים"

    ההפגנה התקיימה בעקבות המדיניות החד צדדית של הממשלה בכל הנוגע לפתיחת ייבוא פרוע וחופשי, מחירי המים הגבוהים לחקלאים, פערי התיווך ועוד *** בהתאחדות חקלאי ישראל דורשים מהממשלה לטפל במידי וללא כל דיחוי בכלל הנושאים החקלאים הבוערים אחת ולתמיד *** בצומת יוקנעם המפגינים הגיעו בשיירות איטיות של טרקטורים מכל רחבי הצפון אל הצומת, חלקם עם סוסים, חסמו כבישים זרקו חציר ושפכו חלב, באגמון החולה גם הגיעו בשיירות של טרקטורים ורכבים כבדים ושפכו סחורה חקלאית בכבישים, בערבה וביוטבתה הסבירו לעוברים ושבים מאילת על מצב החקלאים ובצומת חפר העמידו טרקטורים על הכביש ושפכו חלב *** התאחדות חקלאי ישראל: "מדובר ביריית הפתיחה. על ממשלת ישראל להציב את החקלאות על סדר יומה הלאומי"

  • החקלאים יוצאים למאבק – "שמים את החקלאות על סדר היום הלאומי!" מאות חקלאים יפגינו ביום ראשון הקרוב ב- 5 צמתים מרכזיים ברחבי המדינה

    זאת בעקבות המדיניות החד צדדית של הממשלה בכל הנוגע לפתיחת ייבוא פרוע וחופשי, מחירי המים הגבוהים לחקלאים, פערי התיווך ועוד *** בהתאחדות חקלאי ישראל דורשים מהממשלה לטפל במידי וללא כל דיחוי בכלל הנושאים החקלאים הבוערים אחת ולתמיד *** ההפגנות יתקיימו ביום ראשון הקרוב, ה- 4.12.16 בשעה 10:00 בבוקר בחמישה צמתים ברחבי המדינה – צומת יקנעם, צומת אגמון החולה, צומת חפר, צומת עין יהב וצומת יוטבתה  *** כמו כן, צפויות להתקיים שיירות של עשרות רכבים להפגנות במהלך הבוקר *** צפויים שיבושים בתנועה *** צלם/כתב מוזמנים לסקר *** התאחדות חקלאי ישראל: "מדובר ביריית הפתיחה. על ממשלת ישראל להציב את החקלאות על סדר יומה הלאומי"

  • מזכ״ל תנועת המושבים, מאיר צור בכנס על המושב בראייה לאומית בהווה ובעתיד: ״חייבת להיות במושב קהילה איתנה זאת לצד עבודה חקלאית ופעילות לא חקלאית״

    יום עיון בנושא מגורים, ירושה ושימושים לא חקלאיים בסקטור המושבי התקיים השבוע במלון הילטון בתל אביב על ידי משרד עורכי הדין גדעון בן אור .

    מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור הוזמן לכנס לדבר על המושב בראייה לאומית בהווה ובעתיד .

  • עשרות חקלאים, מגדלי בקר, חוסמים בשעה זו (16.10.2016) את הכניסה לתחנת הרכבת כפר יהושוע: "פתיחת הייבוא תחסל אותנו"

    עשרות חקלאים חוסמים בשעה זו את הכניסה לתחנת הרכבת כפר יהושוע באמצעות טרקטורים וטנדרים ומפגינים זאת בעקבות החלטתו של שר האוצר, משה כחלון לפתוח את הייבוא בבשר הבקר ללא כל הסכמות איתם דבר אשר צפוי לחסל את 460 המשקים החקלאיים בענף גידול הבקר הישראלי ולגרום לאלפי מובטחים המתפרנסים מהענף בכל רחבי הארץ, בעיקר מהפריפריה .  אל ההפגנה הגיע להזדהות ח"כ איתן ברושי, יו"ר הלובי החקלאי בכנסת.

  • למעלה מ-50 חקלאים, מגדלי בקר, הפגינו הערב מול ביתו של שר האוצר, משה כחלון כנגד הכוונה לפתוח את הייבוא בבשר הבקר: "כחלון מחסל אותנו"

    מגדלי הבקר: "כחלון מחסל אותנו. בשביל יבוא כחלון גורם באופן אישי גם לחיסול ענף הבקר הישראלי וגם לאלפי מובטלים המתפרנסים מהענף בכל רחבי הארץ, בעיקר מהפריפריה" *** מחר צפויים להפגין כ-100 חקלאים בכניסה לתחנת הרכבת כפר יהושוע, עם פתיחתה של רכבת העמק ולהגיע למקום עם טרקטורים

  • הערב: עשרות חקלאים, מגדלי בקר, יפגינו מול ביתו של שר האוצר, משה כחלון כנגד הכוונה לפתוח את הייבוא בבשר הבקר: "כחלון מחסל אותנו"

    בכוונתם של מגדלי הבקר להגיע לאזור באמצעות טנדרים עם חציר *** ההפגנה תתקיים הערב, מוצ"ש, ה- 15.10.16 בשעה 19:30 ברחוב הירקון 45 בחיפה *** מחר צפויים להפגין כ-100 חקלאים בכניסה לתחנת הרכבת כפר יהושוע, עם פתיחתה של רכבת העמק החל מ- 08:00 בבוקר ולהגיע למקום עם טרקטורים *** מגדלי הבקר: "כחלון מחסל אותנו. בשביל יבוא כחלון גורם באופן אישי גם לחיסול ענף הבקר הישראלי וגם לאלפי מובטלים המתפרנסים מהענף בכל רחבי הארץ, בעיקר מהפריפריה"

  • החקלאים: מרכינים את הראש על מותו של פרס ודוחים את ההפגנות שהיו צפויות להתקיים היום

    התאחדות חקלאי ישראל מרכינה את ראשה ומביעה צער עמוק על מותו של הנשיא התשיעי וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס ז״ל, איש חזון ומתומכיה הגדולים של חקלאות ישראל.
    אי לכך מודיעה ההתאחדות וארגון מגדלי העגלים (אמפ״י) על דחיית שתי ההפגנות שהיו צפויות להתקיים היום ב-12 בצומת יקנעם ובצומת קסטינה כנגד פתיחת ייבוא הבקר.
    מועד חדש יינתן בימים הקרובים.
    יהי זכרו ברוך!
  • מחר: מאות מגדלי בקר וחקלאים יפגינו בצמתים מרכזיים בצפון ובדרום: ״הסכם פתיחת הייבוא בבקר ימחק אותנו״

    מאות מגדלי בקר וחקלאים יפגינו מחר, יום רביעי, ה- 28.9.16, בשעה 12:00 עם טרקטורים וחבילות חציר*** ההפגנה תתקיים בשני צמתים – בצפון - צומת התשבי שביקנעם ובדרום - בצומת קסטינה *** צפויים להתקיים פקקים באזור *** זאת בעקבות החלטת ממשלת ישראל לפתוח את גידול הבקר הטרי לייבוא חופשי וללא הגבלה תוך חיסול כ- 460 משקים חקלאיים העוסקים בענף ומספקים פרנסה לאלפי אנשים *** צלם/כתב מוזמנים לסקר

    מאות מגדלי בקר וחקלאים יפגינו מחר בצמתים מרכזיים בצפון ובדרום. זאת בעקבות החלטת ממשלת ישראל לפתוח את גידול הבקר הטרי לייבוא חופשי וללא הגבלה תוך חיסול כ- 460 משקים חקלאיים העוסקים בענף ומספקים פרנסה לאלפי אנשים בכוונת החקלאים להפגין ולהביא עשרות טרקטורים, עגלות וחבילות חציר.

    ההפגנה תתקיים מחר, יום רביעי, ה- 28.9.16, בשעה 12:00 בשני מוקדים:

    · בצפון: צומת התשבי שביקנעם.

    · בדרום: צומת קסטינה.

  • התאחדות חקלאי ישראל וארגון מגדלי העגלים נגד הסכם הייבוא החופשי בבקר: ״ההסכם מוחק את ענף הבקר הישראלי״

    ביום רביעי הקרוב יפגינו מאות מגדלי בקר וחקלאים עם טרקטורים וחבילות חציר בשני צמתים – בצפון - צומת התשבי שביקנעם ובדרום בצומת קסטינה *** צפויים פקקים באזור *** זאת בעקבות החלטת ממשלת ישראל לפתוח את גידול הבקר הטרי לייבוא חופשי וללא הגבלה זאת תוך חיסול כ- 460 משקים חקלאיים העוסקים בענף ומספקים פרנסה לאלפי אנשים *** צלם/כתב מוזמנים לסקר

    התאחדות חקלאי ישראל וארגון מגדלי העגלים (אמפ"י) יוצאים נגד ההסכם שנחתם בין משרד החקלאות והאוצר לבין אמב"ל לפתיחת הייבוא החופשי וללא הגבלה בבשר הבקר.

    כאמור, בהתאחדות חקלאי ישראל מדגישים כי ההסכם אשר נחתם עם אמב"ל (ארגון עדרי הבקר במרעה) המייצגים פחות מ- 10% מהיצע העגלים הכולל לשחיטה בישראל פוגע אנושות בענף גידול הבקר בישראל ועלול לחסל כ- 460 משקים חקלאיים העוסקים בענף ומספקים פרנסה לאלפי אנשים.

  • כנס מנהיגות הצפון של תנועת המושבים התקיים השבוע

    למעלה מ- 120 איש הגיעו השבוע אל כנס מנהיגות הצפון של תנועת המושבים אשר התקיים במפעלי העמק.

    אל הכנס הגיעו לברך ראש המועצה עמק יזרעאל, אייל בצר וחבר הכנסת, איתן ברושי.

    במהלך הכנס הוצגו סוגיות העומדות על הפרק במושבים- קרקעות, חקלאות, פעילות לא חקלאית, נוער ואת פעילות מבט מושבים.

    מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור אמר: "גאווה לראות את החיבור וההשקעה של המושבים שמגיעים, מתעדכנים ומשקיעים על חשבון זמנם הפרטי לטובת קידום המושבים. אני מברך על הקשר העמוק עם תנועת המושבים".

  • מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור לשר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: לקבל החלטה מידית על הוצאת פירות הקיץ ממועצת הצמחים

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור פנה השבוע לשר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל בבקשה לקבל החלטה מידית על הוצאת פירות הקיץ ממועצת הצמחים כבר לשנת התקציב הקרובה.

    צור ציין במכתב: "בהמשך לשיחותינו הרבות, אני מבקש ממך לקבל החלטה באופן מידי על הוצאת פירות הקיץ ממועצת הצמחים: רימון, אפרסק/ נקטרינה, ענבים, שזיף, משמש ושסק, על מנת שכל הגורמים הקשורים בעניין יתארגנו בהתאם לשנת התקציב הבאה עלינו לטובה בעוד כ- 3 חודשים, ה- 01.01.2017".

  • ראשי התאחדות חקלאי ישראל לשר האוצר והחקלאות: "פתיחת שוק בשר הבקר הטרי ליבוא חופשי תחסל כ- 460 משקים חקלאיים"

    ראשי התאחדות חקלאי ישראל שלחו היום מכתב לשר האוצר, משה כחלון ולשר החקלאות, אורי אריאל והתריעו על כך שכוונתם לפתוח את שוק הבשר הטרי לייבוא חופשי מאירופה ומדרום אמריקה, משמעותו חיסול של כ- 460 משקים חקלאיים וחיסול ענף גידול הבקר בארץ *** התאחדות חקלאי ישראל: "מדינת ישראל גוזרת גזר דין מוות למגדלי הבקר ומחסלת את הענף. אנו קוראים לכם להתעשת, לחשוב שנית, ולשבת לשולחן דיונים רציני וממצה, שיניב הסכם עם ההתאחדות בשם המפטמים לפתיחת יבוא אבל מבוקרת"

  • התאחדות חקלאי ישראל וארגון מגדלי העגלים: "ממשלת ישראל מעדיפה יבואנים טייקונים על פני מאות חקלאים מגדלי בקר ומאות עובדי תעשיית הבשר. מדובר בחיסול ענף גידול הבקר בישראל"

    התאחדות חקלאי ישראל וארגון מגדלי העגלים: "ממשלת ישראל מעדיפה יבואנים טייקונים על פני מאות חקלאים מגדלי בקר ומאות עובדי תעשיית הבשר. מדובר בחיסול ענף גידול הבקר בישראל"

    משרד החקלאות והאוצר הודיעו אמש לראשי התאחדות חקלאי ישראל ולארגון מגדלי העגלים (אמפ"י) על כוונתם לפתוח את שוק הבשר הטרי לייבוא חופשי מאירופה ומדרום אמריקה *** בהתאחדות מזהירים כי המשמעות של החלטה זו הינה חיסול של 460 משקים חקלאיים וחיסול ענף גידול הבקר בארץ *** מזכירות התאחדות חקלאי ישראל התכנסה בנושא

    ראשי התאחדות חקלאי ישראל וארגון מגדלי העגלים (אמפ"י) נפגשו עם מנכ"ל משרד החקלאות, שלמה בן אליהו אשר הודיע להם על הכוונה לפתוח את שוק הבשר המצונן (הבשר הטרי) לייבוא חופשי מאירופה ומדרום אמריקה.

  • בזכות עתירת התאחדות חקלאי ישראל וההסתדרות, הודיעה המדינה לבג"צ כי היא נותנת מיוזמתה חצי נקודת זיכוי ב- 2017 ועוד נקודת זיכוי ב- 2018

    בזכות עתירת התאחדות חקלאי ישראל וההסתדרות, הודיעה המדינה לבג"צ כי היא נותנת מיוזמתה חצי נקודת זיכוי ב- 2017 ועוד נקודת זיכוי ב- 2018.

    התחייבות זו אינה מותנית בהכרעת בג"צ.

    העתירה של התאחדות חקלאי ישראל תמשיך לעמוד עד להכרעת בג"צ בנושא ועד שיוחזרו כלל נקודות הזיכוי שנלקחו מהעו"ז.

    למען הסר ספק, עדיין לא התקבלה החלטת בג"צ בנושא והצעד הזה הינו צעד חד צדדי של המדינה.

  • תנועת המושבים שותפה בעצרת התמיכה שתתקיים מחר נגד גניבות חקלאיות ופריצות במושבים וקוראת לציבור להגיע

    תנועת המושבים ותנועת הנוער שלה, בני המושבים, שותפה לעצרת המחאה שמארגנת המועצה האזורית ברנר והשומר החדש – "זכאים לביטחון אישי".

    העצרת צפויה להתקיים מחר, יום שלישי, בשעה 18:00 במושב בית אלעזרי.

    כתב / צלם מוזמנים לסקר.

    העצרת מתקיימת מספר ימים לאחר תקרית הירי של תושב מושב בית אלעזרי בגנב שניסה לגנוב רכוש. תנועת המושבים קוראת לציבור כולו להגיע לעצרת.


  • משרד האוצר, משרד החקלאות והתאחדות חקלאי ישראל הגיעו היום להסכמות על ענף המדגה

    משרד האוצר, משרד החקלאות והתאחדות חקלאי ישראל הגיעו היום להסכמות על ענף המדגה. ההסכמות הושגו לאחר מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים.

    במו"מ השתתפו מטעם החקלאים - מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות, יורם קרין ונציגי ארגון מגדלי הדגים בראשותו של יוסי יעיש. מטעם האוצר – סגן ראש הממונה על התקציבים אודי אדירי והצוות המקצועי ומטעם משרד החקלאות, סמנכ"ל המשרד, צביקה כהן והצוות המקצועי.

    במסגרת ההסכמות:

    · המכס ירד ב- 50% באופן מידי לפרק זמן של שנה חצי.

    · מגדלי הדגים יקבלו תמיכה ישירה לשנה בסך 30 מיליון ₪.

    · רשת ביטחון של 12 מיליון ₪ שתחולק על פני מספר שנים.

  • התאחדות חקלאי ישראל הציגה: ריכוז נתוני ענף החקלאות לשנת 2015- ירידה משמעותית בשנתיים האחרונות בערך הייצוא הטרי של 700 מיליון ₪

  • מפגינים למען עתיד ענף המדגה!

    למעלה מ- 2000 חקלאים חברי מושבים וקיבוצים הפגינו השבוע כנגד כוונת משרד האוצר להסיר את המכס על ייבוא הדגים לישראל. העצרת שהייתה בכותרת "בשבילי רק דג ישראלי" התקיימה בבריכות הדגים של קיבוץ מעוז חיים אליה הגיעו חברי כנסת, ראשי התאחדות חקלאי ישראל, ראשי התנועות המיישבות והארגונים וראשי המועצות האזוריות.

    מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור פתח את העצרת ואמר: ״זה לא הגיוני לייבא מוצרים חקלאיים מסין. אם תהיה הורדת מכסים באופן מוחלט בדגים זה יהיה בעגבניות, בפלפל ובחקלאות כולה. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. אנחנו עושים חקלאות בשביל עם ישראל ואנחנו לא נוותר ונצליח״.

  • צוות המים של מאיר צור הגיע להסכמה לנוסחה מוסכמת בין כל האזורים השונים בארץ על הורדת מחיר המים לחקלאות

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור הקים צוות מים שתפקידו להגיע להבנות בין האזורים השונים בארץ, בין החקלאים ובין הגידולים על מנת שהחקלאים יגיעו בעמדה אחת מגובשת לדיונים אל מול המדינה.

    השבוע התכנס הצוות המקצועי אשר מונה ראשי תנועות, ראשי מועצות אזוריות ואגודות מים מכל רחבי הארץ. צור מינה את שר החקלאות לשעבר, שלום שמחון ואת מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן לעמוד בראש הצוות.

    הצוות הגיע השבוע לעמדה מוסכמת ומשותפת, כך שבתוך שלושה חודשים יסוכמו כלל הסוגיות שבבסיסן הוא שמחיר המים השפירים לא יעלה על 1.5 ₪ לקוב. ההסדר שהתקבל כולל, בין השאר, סבסוד בין האזורים.
  • השבוע התקיים האירוע השנתי של חברת השיווק תוצרת חקלאית – דוד חי

    כ- 700 אנשים הגיעו לאירוע השנתי של חברת דוד חי שיווק תוצרת חקלאית. מדובר באירוע השנתי של החברה המיועד לחקלאים ואנשים איתם החברה עובדת.

    יו"ר החברה, דוד חי אמר: "מידי שנה אנחנו נפגשים כדי להודות על הפעילות ועל העשייה. עונת החורף הייתה עונה טובה יותר מהעונות המקבילות זאת למרות נזקי הטבע הכבדים שפקדו את שטחי החקלאים. הכל בגלל העבודה הקשה שלכם – החקלאים ושיתוף הפעולה שמנע את קריסתה של העונה. חשוב שנדע וניישם מודל שיתופי בכלל הענפים החקלאים- כדי לפתור את הבעיות .

    עלינו להסתכל קדימה ולבצע פעולות בשיתוף פעולה בכדי למנוע משבר עתידי בענף התמרים".

  • מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור ביום עיון על ענף החלב: "נשמור על ענף החלב ועל המשק המשפחתי בענף"

    התאחדות מגדלי הבקר קיימה יום עיון בנושא השירותים הניתנים לרפת וקיימה דיון ענפי על עתיד ענף הרפת. ליום העיון הוזמן מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור.

    במהלך הרצאתו דיווח צור על המו"מ המתקיים כיום עם המדינה, בעיקר לקראת חוק ההסדרים הקרב ובא. צור אמר: "תמורת ביטול המכסות בחלב, האוצר מוכן לתת הכל. אנחנו לא ניתן יד לביטול מכסות החלב. הוא משמעותי למרחב הכפרי בגלל הרפתנים, להחזקת שטחים גדולים, זו תעשיה של עולם במלואו. זה הענף הכי מסודר ולכן יש לשמור על הענף הזה ואסור לפרק אותו".

    צור ייעץ לרפתנים להכין תכנית מגירה כדי לשמור על המשק המשפחתי לטווח הארוך.

    יו"ר התאחדות מגדלי הבקר, אביתר דותן: "עתיד הענף בידיו וביכולותיו לבנות תכנית ארוכת טווח בהסכמה גדולה".

    במהלך הכנס ניתנה אף הרצאה מרתקת על ידי לירון תמיר, כלכלן מועצת החלב.

  • מועצת הצמחים בחרה את החקלאי המצטיין

    מועצת הצמחים קיימה זו השנה החמישית את תחרות "החקלאי מצטיין" לחקלאים המצטיינים בענפים - ירקות, פירות, הדרים וזית, וכן לנציגים מבין אנשי המחקר, ההדרכה והשיווק בתחומי הצומח. המצטיינים נבחרו על פי קריטריונים שונים לרבות: הצטיינות בתרומה לענף החקלאות בכללותו, תוך הקפדה על תרבות חקלאית ויעילות בעבודה ובניהול משק, הטמעת שיטות חדשניות ויישום רעיונות מקוריים, הישגים יוצאי דופן ועמידה בתקני ייצור, תרומה משמעותית בתחומי המחקר וההדרכה, קידום והעדפת תוצרת ישראלית ועוד.

    הטקס היה במעמד שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, יו"ר ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח, יו"ר ארגון מגדלי הפירות, איציק כהן ויו"ר ענף הפירות במועצת הצמחים, רני ברנס.

  • התאחדות חקלאי ישראל: הסתיים משבר ביטוח קרן נזקי טבע (קנט): המדינה התחייבה לשלם לקרן עבור נזקי טבע ואסון טבע

    התאחדות חקלאי ישראל: הסתיים משבר ביטוח קרן נזקי טבע (קנט): המדינה התחייבה לשלם עד סוף השנה לקרן הן עבור נזקי טבע והן עבור אסון טבע.

    בעקבות סיום המשבר הודיעה קנט להתאחדות כי היא מחדשת את פוליסות הביטוחים לחקלאים.

    כזכור, לפני כחודש, הודיעה קרן נזקי טבע (קנט) להתאחדות חקלאי ישראל כי החל מה- 1.7.16 היא תפסיק את הביטוחים לחקלאים. זאת לאחר שהמדינה לא שילמה לקרן כ- 70 מיליון ₪, כפי שהבטיחה לשלם. אי לכך מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן פנה לשר האוצר, משה כחלון ולשר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל וקרא להם "להתערב מידית במשבר, לגייס את הסכום הנדרש ולאפשר גידול מסודר של התוצרת החקלאית".

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: " לקרן נזקי טבע חשיבות לחקלאים ולמדינה כולה ומשמעותית לקיומה של החקלאות. על מדינת ישראל להשכיל ולהבין כי ביטוח זה דבר אלמנטרי ובסיסי אשר אי אפשר לחיות בלעדיו, בעיקר בענף החקלאות בו קיימים נזקי טבע שיכולים בבת אחת להחריב עבודה של עונה שלמה לחקלאים ובכך לפגוע ישירות בצרכן הישראלי. אני מברך את שר החקלאות, אורי אריאל שלקח אחריות וסיים את הפרשה".

  • תערוכת שיווק תוצרת חקלאית טרייה "פרש אגרומשוב" התקיימה השבוע

    תערוכת שיווק התוצרת החקלאית הטרייה, "פרש אגרומשוב" התקיימה השבוע בגני התערוכה בתל אביב. מדובר בשנה ה- 26 שקבוצת משוב בראשותו של חיים אלוש מקיימת את התערוכה. לתערוכה חשיבות רבה בתרומה לחקלאים ולחקלאות כולה.

    במהלך התערוכה התקיים טקס פתיחה מיוחד בהשתתפות שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, ח"כ איתן ברושי, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן ויו"ר ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח. את הטקס הנחה והוביל יו"ר קבוצת משוב, חיים אלוש.
  • משרד החקלאות הציג השבוע את מסמך מדיניות תכנון החקלאות והכפר בישראל

    בתום עבודה של שלוש שנים, הציג השבוע משרד החקלאות את מסמך מדיניות תכנון החקלאות והכפר בישראל.

    מנהלת האגף לתכנון ופיתוח הכפר ויו״ר ועדת ההיגוי של מסמך המדיניות תכנון החקלאות ופיתוח הכפר, ד״ר רותי פרום אריכא הציגה את המסמך ואמרה כי המסמך קם לאחר עבודה מאומצת של פורום החקלאות והכפר יחד עם התנועות המיישבות, דיונים במשרדי הממשלה ויועצים מקצועיים. במסגרת הפורום הובאו מיטב החקלאים והם ליווי מאות תכניות יישוביות ואזוריות.

    מהות המסמך הוא לשים את תכנון החקלאות והכפר במרכז, תוך ראייה כוללת ורב תחומית, תכנון היישוב בכפרי לסוגיו, דו קיום בין הכפר לעיר, תכניות כוללניות למרחב הכפרי וההיבט החברתי- קהילתיות.

  • ועדת הפנים דנה היום במכסות העובדים הזרים: משרד האוצר מאשר רק 25 אלף עובדים זרים, כאשר משרד החקלאות סבור כי נדרשים כ- 45 אלף עובדים זרים

    ועדת הפנים והגנת הסביבה דנה היום בנושא מכסות העובדים זרים. כמו כן באגרות העובדים הזרים. במהלך הועדה נאמר כי "למרות שמשרד החקלאות סבור שנדרשים 45,000 עובדים זרים, משרד האוצר מאשר רק 25,000".

    יו"ר ועדת הפנים, דודי אמסלם אמר: "חקלאים קורסים, מעכלים להם את הבתים. הם לא יכולים להסתמך על חיילים משוחררים שאחרי 4 חודשים טסים לתאילנד".

    .

  • הועידה הכלכלית 2016 של המרחב הכפרי: שר החקלאות, אורי אריאל: "לא תתקיים רפורמה בחקלאות ללא הסכמת התאחדות חקלאי ישראל, לא בחוק ההסדרים ולא מחוצה לו"

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: " מדברים איתנו גבוה על תמיכות ישירות. קיימת כיום תמיכה ישירה בקרן נזקי טבע (קנט) וכל מה שאנחנו עושים זה מלחמות כדי שהמדינה תיתן לקנט את הכסף שמגיע לה מהמדינה *** ח"כ איתן כבל: "אני הייתי החומה הבצורה כנגד המתקפה המתוכננת נגד תנועת ההתיישבות. החקיקה שהגיעה לשולחנה של ועדת הכלכלה בראשותי הייתה חקיקה דרקונית בלי שום שיח של הידברות" *** ח"כ איתן ברושי: ממשלה שנותנת לרמי לוי להדליק משואה היא ממשלה ששחטה את הפרות הקדושות ונשארת רק עם פסל הזהב *** יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי: "עודף החקיקה והמשפטיזציה זה סף הפחד לקבלת החלטות במדינה ובתעשייה"
  • מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור לשר האוצר והחקלאות על הכנסת פערי התיווך בשוק של פירות וירקות לפיקוח: "רואה חשיבות עליונה בהחלטה זו שעתידה ליצור שקיפות מרבית תוך חשיפת המידע בנוגע לרווחיות הריאלית בין גורמי השיווק, אשר עשויה לה

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור שלח השבוע מכתב לשר האוצר, משה כחלון ולשר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל בנוגע להחלטתם להכניס את פערי התיווך בשוק של פירות וירקות לפיקוח.

    במכתב ציין צור: "ברצוני לברך על ההחלטה להכניס לראשונה לפיקוח את פערי התיווך בפירות ובירקות (מעקב אחר הרווחיות בשלב הראשון), כחלק חשוב ומשמעותי הן לטיפול בפערי התיווך הפוגעים באופן ישיר בחקלאים והן כחלק מהמאבק לטיפול ביוקר המחיה.

    שנים רבות, לא התקיימה תשתית נתונים מתאימה אשר תטפל בכלים משפטיים ורגולטוריים בפערי התיווך; הכנסת פערי התיווך לפיקוח (דיווח על רווחיות) תוך קבלת מידע בטרם יוחלט על צעדי ההמשך, יביא ליצירת מסד נתונים לגבי הרווחיות הקיימת בקרב גורמי השיווק השונים".

  • מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור לשר האוצר והחקלאות על הכנסת פערי התיווך בשוק של פירות וירקות לפיקוח: "רואה חשיבות עליונה בהחלטה זו שעתידה ליצור שקיפות מרבית תוך חשיפת המידע בנוגע לרווחיות הריאלית בין גורמי השיווק, אשר עשויה ל

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור שלח השבוע מכתב לשר האוצר, משה כחלון ולשר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל בנוגע להחלטתם להכניס את פערי התיווך בשוק של פירות וירקות לפיקוח.

    במכתב ציין צור: "ברצוני לברך על ההחלטה להכניס לראשונה לפיקוח את פערי התיווך בפירות ובירקות (מעקב אחר הרווחיות בשלב הראשון), כחלק חשוב ומשמעותי הן לטיפול בפערי התיווך הפוגעים באופן ישיר בחקלאים והן כחלק מהמאבק לטיפול ביוקר המחיה.

    שנים רבות, לא התקיימה תשתית נתונים מתאימה אשר תטפל בכלים משפטיים ורגולטוריים בפערי התיווך; הכנסת פערי התיווך לפיקוח (דיווח על רווחיות) תוך קבלת מידע בטרם יוחלט על צעדי ההמשך, יביא ליצירת מסד נתונים לגבי הרווחיות הקיימת בקרב גורמי השיווק השונים".
  • התאחדות חקלאי ישראל קיימה דיון דחוף על קרן נזקי טבע: מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "ממשלת ישראל יורה לעצמה ברגלים. ההשלכות לא יהיו רק על החקלאים שיאלצו להפסיק לגדל כי אין להם ביטוח, אלא על הצרכנים, שיסבלו ממחסור של ירקות, בעיקר לקראת החגים"

    מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן הזמין, לישיבה דחופה, את כלל ראשי הארגונים לדיון חירום בנושא קרן נזקי טבע.

    כזכור, השבוע הודיעה קרן נזקי טבע (קנט) להתאחדות חקלאי ישראל כי החל מה- 1.7.16 היא תפסיק את הביטוחים לחקלאים. זאת לאחר שהמדינה לא שילמה לקרן 68 מיליון ₪, כפי שהבטיחה לשלם. מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן פנה לשר האוצר, משה כחלון ולשר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל וקרא להם "להתערב מידית במשבר, לגייס את הסכום הנדרש ולאפשר גידול מסודר של התוצרת החקלאית".

  • מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן לשר האוצר והחקלאות: "חקלאים רבים יפסיקו לזרוע ולשתול במידה וקנט תפסיק את הביטוח לחקלאים ב- 1.7"

    קרן נזקי טבע הודיעה היום להתאחדות חקלאי ישראל כי החל מה- 1.7.16 יפסיקו את הביטוח לחקלאים זאת לאחר שהמדינה לא שילמה להם 68 מיליון ₪ *** התאחדות חקלאי ישראל תזמן ביום רביעי הקרוב ישיבת מזכירות דחופה בנושא *** מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: "המשמעות הינה כי חקלאים שלא יבוטחו מפני נזקי טבע או אסונות טבע, לא ייקחו סיכון על עצמם ולא ישתלו או יזרעו. מה שאומר שעלול להיווצר מחסור אמיתי של ירקות בחגי תשרי"

  • פאנל בנושא המו"מ על ענף ההטלה התקיים השבוע בכנס מדע העופות

    כנס מדע העופות התקיים השבוע בירושלים. במהלך הכנס התקיים פאנל בנושא ענף ההטלה והפטם. את הפאנל הנחה שוקי בשן ובתחילתו יו"ר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ סקר את הענף ואת המו"מ המתקיים כיום עם הממשלה על עתידו של ענף ההטלה.

    בפאנל השתתפו מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, יו"ר האגודה למדע העופות, בניהו מנדל, מנכ"ל מועצת הלול, מולי לויט, סמנכ"ל בכיר למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות, אורי צוק בר ועלי בינג מאגף התקציבים במשרד האוצר.

  • מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור בכנס מדע העופות: "פערי התיווך בלתי נסבלים. על כל שרשרת הערך להרוויח באופן מפוקח . לא יכול להיות שאנחנו נסבול בתוך החזירות הזאת”.

    מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, העביר השבוע הרצאה בפני משתתפי כנס מדע העופות על מצב החקלאות הישראלית ועל המו"מ שמתקיים עם המדינה על עתידה של החקלאות.

    במהלך ההרצאה סקר צור את מצב החקלאות במדינה- על כלל נושאי החקלאות, על תרומת החקלאים על משק המים הישראלי, על הירידה בייצוא החקלאי, על מצב ענפי החקלאות השונים: ״במדינת ישראל יש כ-11 אלף חקלאים שמתפרנסים מחקלאות כאשר החקלאות הישראלית מייצרת 32 מיליארד ש״ח בשנה.

    החקלאות הישראלית נמצאת במשבר. מתוך המשבר, לקחנו את מדינת ישראל למו"מ לתכנית אסטרטגית גדולה להצלתה של החקלאות בישראל והובלנו את הממשלה לדבר על שמירת החקלאות, על ערך החקלאות, על החקלאות כשמירה על הקרקע ועל הגבולות, על ביטחון המזון ועל ערך העבודה והייצור המקומי".

  • בג"צ דן היום בעתירת התאחדות חקלאי ישראל בנושא ביטול נקודות הזיכוי לעובדים הזרים

    הבג"צ הוגש מטעם התאחדות חקלאי ישראל על ידי עו"ד ד"ר גאי כרמי ועו"ד ליעד זימן. כמו כן על ידי ההסתדרות.

    בג"צ הודיע כי ייתן למדינה 60 יום בכדי להתייחס לאפשרות לאיזה מנגנון בכוונת המדינה להחזיר את נקודות הזיכוי או חלקם כאשר הציע לבחון את הפחתת נקודות הזיכוי בדומה למנגנון שהוצע כעת ביחס לעובדים הפלשתינים (הורדת נקודות הזיכוי מ- 2.5 ל- 1.25) .

    לאחר שהמדינה תיתן את עמדתה, תינתן להתאחדות חקלאי ישראל ולשאר המגישים את ההזדמנות להגיב במשך 21 יום ואז הוא יפסוק בנושא.

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "ביהמ"ש מעדיף ששר האוצר יפתור את המצב ולא יגיע להחלטה בעצמו. אני מקווה כי נושא נקודות הזיכוי יבוטלו בהקדם למען פרנסתם של החקלאים והעובדים הזרים. אני מבקש משר האוצר, משה כחלון, לנצל את סמכותו ולהחזיר את נקודות הזיכוי שקודמו בתפקיד, יאיר לפיד, הנחית עלינו".

    מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: "מדובר בצעד חשוב בכיוון הנכון. אני מקווה שהמדינה תתעשת ותחזיר את נקודות הזיכוי ולא תכריח את ביהמ"ש לעשות כן" .

    לקריאת ההחלטה לחצו כאן
  • מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור קיים סיור במושבים במועצה האזורית לכיש, מרחבים ואשכול

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור קיים סיור במושבים במועצה האזורית לכיש, מרחבים ואשכול. הסיור היה במושבים ניר משה, פעמי תש"ז, אשבול, נוגה, שחר, גילת ומושבי חבל שלום. את הסיור ארגן רכז השטח החדש בדרום של תנועת המושבים, מאיר צפרירי.

    בפגישות במושבים ניר משה, פעמי תש"ז, נוגה וגילת העלו חברי ועד האגודה את הקשיים של החקלאים מלהתפרנס מחקלאות בעיקר בשל מחירי המים הגבוהים, פערי התיווך שפוגעים בחקלאים. בנוגע לקרקעות העלו המושבים השונים בקשה מתנועת המושבים לעזור בהגדלת הנחלות במושב, בהרחבות.
  • מטה הקרקעות של ההתיישבות התכנס השבוע

    מטה הקרקעות של ההתיישבות התכנס השבוע. בישיבה השתתפו מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר וח"כ איתן ברושי.

    ישיבת המטה נוהלה על ידי יו"ר אגף הקרקעות של תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח ויו"ר אגף הקרקעות של התנועה הקיבוצית, עו"ד מיכי דרורי.
  • עתירה לבג"ץ נגד רשות המים - אפליה קיצונית במחירי המים לצריכה הביתית

    למעלה משלושים יישובים בהתיישבות הכפרית, בשיתוף עם פורום אגודות וספקי המים בארגון עובדי המים והתאחדות חקלאי ישראל, הגישו בתחילת השבוע (ב' 16.5.16) עתירה לבג"ץ כנגד רשות המים בטענה לאפליה קיצונית בין הצרכנים השונים בישראל, בקביעת תעריפי המים לצריכה הביתית.

    בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד לילך רזניק ממשרד עוה"ד בלטר, גוט אלוני ושות', טוענים העותרים כי בשנת 2010, כאשר הוחלה הרפורמה בתעריפי המים, נקבע לכל אחד מתאגידי המים והביוב תעריף שונה, המבוסס על תחשיבים ופרמטרים ספציפיים לו, בעוד שליישובים הכפריים המאוגדים במועצות האזוריות לא נערכו חישובים דומים ולא נקבעו כללים לשם כך. לפיכך, נקבע כי תעריפי המים ליישובים אלה יעמדו על ממוצע התעריפים שנקבעו לתאגידי המים והביוב .

  • מצוקת מגדלי המלפפונים: למעלה מ- 30 חקלאים, מגדלי מלפפונים, עלו בטנדרים לירושלים וחילקו חינם מלפפונים למאות אנשים

    מצוקת מגדלי המלפפונים: כ- 2.5 טון של מלפפונים חולקו בשעות האחרונות על ידי חקלאים, מגדלי מלפפונים, למאות מתושבי ירושלים.

    כזכור, בשל עודף אדיר של מלפפונים נאלצו בשבועות האחרונים חקלאים רבים להשמיד את סחורתם החקלאית.

    אי לכך, למעלה מ- 30 חקלאים, מגדלי מלפפונים, רובם ממושב אחיטוב, עלו הבוקר לירושלים בשיירה של טנדרים וחילקו בתחנת הרכבת הישנה כ- 2.5 טון מלפפונים חינם לעוברים ושבים. בנוסף חילקו החקלאים כטון של חצילים בתור הזדהות.

    האירוע הוא בשיתוף פעולה עם תנועת המושבים והתאחדות חקלאי ישראל.

    החקלאים תלו שלטים עליהם כתוב "חקלאי אחיטוב לא מוותרים", "אין חקלאות, אין מדינה", "נלחמים על החקלאות, מצילים את הבית" .

  • התאחדות חקלאי ישראל קיימה מפגשי חקלאים עם שר החקלאות, אורי אריאל

    התאחדות חקלאי ישראל קיימה מפגשי השבוע מספר מפגשי חקלאים עם שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל. המפגשים התקיימו בשיתוף פעולה עם התנועות המיישבות – תנועת המושבים והתנועה הקיבוצית והתקיימו ביוזמתו של מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור.

  • הסכמות בין משרדי האוצר, החקלאות לנציגי החקלאים בנושא ענף ההטלה: התכנון בענף ישמר

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "שמירה על הלולים בצפון היא שמירה על הישובים, על גבולות המדינה וביטחונה. אני מברך את שרי האוצר והחקלאות שראו לנגד עיניהם את טובת עתיד הענף"

    בתום מו"מ לילי שהתקיים בין נציגי משרד האוצר, משרד החקלאות ונציגי החקלאים, נפגשו הבוקר שר האוצר, משה כחלון ושר החקלאות, אורי אריאל עם נציגי החקלאים - מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, יו"ר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ, ראשי המועצות- ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר וראש המועצה האזורית מעלה יוסף, שמעון גואטה ומטה מאבק של מגדלי הביצים להסכמות על שמירה על ענף ההטלה. בימים הקרובים ייחתם הסכם העקרונות במסגרת ההסכמות עליהם הגיעו בשעות האחרונות.

  • כנס החקלאים בעין ורד: "באם המדינה תלאים את בארות המים שלנו, נאלץ לסגור משקים חקלאיים רבים"

    כ- 150 חקלאים הגיעו השבוע לכנס חקלאים במושב עין ורד בנושא הלאמת בארות המים ומצב החקלאות. הכנס אשר התקיים במנחת עין ורד, אורגן על ידי נחמיה בן דוד, מרכז הפרלמונד במנחת עין ורד וחבר המושב.

    אל הכנס הגיעו יו"ר אגף המשק של תנועת המושבים, פלג אוריון ומנהל תחום המים של התאחדות חקלאי ישראל, מתן רז.

    יו"ר אגף המשק של תנועת המושבים, פלג אוריון נתן סקירה על מצב החקלאות, מחירי המים, חוק הדבש וחוק הניקוז ואמר: "המדינה ביד אחת מפריטה את כל נושא החשמל ומכניסה יזמים פרטיים של הפקת חשמל בכדי להוזיל מחירים וליצור תחרות בענף ובו בזמן, בענף המים, מבצעת תהליך הפוך של הלאמה וזאת בכדי להפיל עלינו, החקלאים, את העלויות היקרות של חברת מקורות". עוד הוסיף אוריון ואמר: "על המדינה להמשיך לאפשר לנו לטפל בנושאי המים, להקים מאגרים למי שיטפונות, לטפל במים המושבים של כלל תושבי המדינה ולהפיק מים במחירים נמוכים לרווחת החקלאות ולתושבי ישראל בכלל".

  • מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן בשדולה החקלאית בכנסת

    מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן בשדולה החקלאית בכנסת:

    ״בחוק ההסדרים, בשנה האחרונה, שמו חמישה נושאים שכולם ירדו והכל כתוצאה משיתוף הפעולה עם הלובי החקלאי .

    ברפורמת המכסים של פסח, הוצאנו 88 מיליון שקלים מהאוצר כדי להראות שמי שרוצה לעשות ייבוא אז שישלם .

    לא יבשה הדיו ויש לנו עד פסח רק שישה דיונים על ביטול כל מכסי המגן, ביטול התכנון בחלב וביצים, ביטול מועצות ייצור ומעבר לתמיכה ישירה .

    הצגנו תכנית אסטרטגית, כ-80 עמודים, למשרד האוצר והחקלאות ולא קיבלנו תשובה שהם קראו את החומר .

    עכשיו אומרים לנו שעד לפסח יש לסיים את התכנית. אנחנו מסובסדים ב-10 אחוז בשלושה מיליארד .

    האוצר אומר שהוא הולך לתת כמיליארד וחצי ש״ח .

  • ועדת הפנים הכינה את חוק קידום הבניה לקריאה שניה ושלישית: הוסר מהחוק סעיף שאמור היה להפליל ולהעניש במאסר חקלאים שלא יתפנו

    מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור: "אין ולא הייתה שום הצדקה בפגיעה בחקלאים. לא היינו מהססים לפנות לבג"צ"

    ועדת הפנים של הכנסת התכנסה היום להכין את חוק קידום הבניה לקראת קריאה שניה ושלישית. במסגרת הישיבה דנו בנושא הסעיף בחוק שאומר כי יש להפליל ולהעניש במאסר חקלאים שלא יתפנו.

    תנועת המושבים פנתה ליו"ר ועדת הפנים, דוד אמסלם ואיימה לעתור לבג"צ במידה ולא תתבטל הסנקציה של מאסר עד שנתיים על מחזיקי קרקע חקלאית אשר יסרבו להתפנות לטובת בניית מתחתי מגורים.

    היום כאמור, הסיר יו"ר הועדה, דוד אמסלם מהחוק את הסעיף שאמור היה להפליל ולהעניש במאסר חקלאים שלא יתפנו. כמו כן הוחלט כי המדינה תפנה את הקרקעות על חשבונה, והחקלאים יפונו רק בסמוך להתחלת הבנייה.

  • כנס החירום של הלולנים: "ביטול התכנון בענף הלול הוא הרס המשק המשפחתי"

    כ- 200 מגדלי ביצי מאכל הגיעו השבוע לכנס החירום של הלולנים שארגנו משה רודנסקי ומזכיר הועדה החקלאית של עמק חפר, עופר דניןוהתקיים ברופין זאת בעקבות כוונת משרדי האוצר והחקלאות להפריט את הענף ולפתוח את השוק לייבוא חופשי. מבחינת המגדלים, המשמעות היא, חיסול הענף במשק המשפחתי וסגירה של אלפי לולים, בעיקר על גבול לבנון.

    בכנס השתתפו בין השאר: מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, מזכיר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ, סגן ראש מועצה אזורית מעלה יוסף, יוסי אדוני וסגן ראש המועצה האורית עמק חפר, אלדד שלם.

     

  • הבהרה לתקשורת מהתאחדות חקלאי ישראל

    בעקבות הפרסומים שהיו, מבהירה התאחדות חקלאי ישראל כי במסגרת ההסכמות עם האוצר, כל הכספים המגיעים לחקלאים במסגרת הורדת המכסים לקראת פסח, יועברו ישירות אל החקלאים.

    אי לכך, כל הפרסומים המגמתיים שהיו בימים האחרונים אין בהם דבר.

  • ראשי מועצות אזוריות בכנס הנהגות המושבים על החקלאות, על הקרקעות ועל המרחב הכפרי כולו

    ראש מועצה אזורית תמר, דב ליטבינוף: "אני רואה חשיבות גדולה בקיום הכנס כאן במועצה האזורית תמר. תנועת המושבים שמה לה למטרה לטפל ולשקם את אחת הבעיות האקוטיות של מדינת ישראל והיא החקלאות, תחום המהווה מקור פרנסה עבור רבים מתושבי המועצה.

    ענף החקלאות לא זאת בלבד שהוא מהווה ביטחון מזון למדינה, הינו עוגן מהותי לשמירה על ביטחונה של ישראל וזאת הודות לעובדה כי מרבית הקרקעות החקלאיים יושבים על גבולותיה.

    אני סמוך ובטוח כי תוצאות הכנס עוד ישמעו למרחוק היות ומכאן, המקום הנמוך בעולם, אפשר רק לעלות"

  • סמינר הנהגות המושבים של תנועת המושבים התקיים השבוע– "ההתיישבות אינה למכירה"

    כ- 500 ראשי ומזכירי מושבים וראשי מועצות אזוריות השתתפו השבוע בסמינר הנהגות המושבים של תנועת המושבים. מדובר בסמינר השישי והגדול ביותר של תנועת המושבים.

    הסמינר, בן ארבעת הימים, עוסק בכלל הנושאים הנוגעים למושבים ולמרחב הכפרי והתקיימו בו דיונים, הרצאות ופאנלים, לרבות על מצב החקלאות, החקלאות ויוקר המחיה, התכנית האסטרטגית ארוכת הטווח להצלת החקלאות של התאחדות חקלאי ישראל, ועוד.

    בכנס לקחו חלק שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, שר הבינוי, יואב גלנט, הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, יו"ר קק"ל, דני עטר, ח"כ איתן ברושי, הנהגת החקלאים, ראשי מועצות אזוריות ועוד.
  • פאנל חקלאות בכנס הנהגות תנועת המושבים- מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור: "לא ניתן לפרק את המכסות לא בביצים ולא בחלב"

    בפאנל בנושא חקלאות ויוקר המחיה בכנס ההנהגות של תנועת המושבים אמר מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "אנחנו לא ניתן ש-3000 משפחות בגבול הצפון יהפכו ל-200 לולים גדולים. אנחנו לא ניקח 800 מגדלי רפתות ונהפוך אותם ל-20 רפתות. אם מישהו ילך למהלך כזה , אנחנו נלחם על זה בכל הכוח"

  • כנס הנהגות המושבים- הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ: "גדלתי בהתיישבות. ראיתי את הנוער מגיע מהמושבים ומההתיישבות וזה הפרי והתוצר האמיתי הכי חשוב שאנחנו עושים. זה כבוד בשבילי"

    הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (במיל), בני גנץ כיבד בנוכחותו בכנס הנהגות המושבים של תנועת המושבים והעביר הרצאה מרתקת "מהאישי לציבורי", הצצה אל תהליך המחשבה ואל המקומות והצמתים הרגישים בו אנו פוגשים אותו.

    גנץ פתח את הרצאתו בפניה מרגשת לנוכחים ואמר: "אני מתרגש להיות כאן בשביל אבא שלי נחום גנץ ז"ל ובשביל אחותי אילנה".

    במהלך ההרצאה גנץ אמר: "גדלתי בהתיישבות. ראיתי את הנוער מגיע מהמושבים ומההתיישבות וזה הפרי והתוצר האמיתי הכי חשוב שאנחנו עושים. זה כבוד בשבילי. אתם עוסקים בציונות" .

  • החקלאים: "לא נשב בצד ונשתוק לספינים. אנחנו מכינים גיוס מילואים של חקלאים ליציאה למאבק"

    מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור פתח הבוקר את כנס הנהגות המושבים בים המלח מול כ- 500 ראשי המושבים וראשי מועצות אזוריות ואמר:

    ״קמנו הבוקר והכותרות בתקשורת הן שוב על רפורמה בחקלאות.
  • שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בכנס הנהגות מושבים בים המלח: "יותר משהחקלאים צריכים את המדינה, מדינת ישראל צריכה את החקלאים"

    שר הבינוי והשיכון, האלוף יואב גלנט נאם היום בכנס הנהגות המושבים בפני כ- 500 ראשי המושבים וראשי המועצות האזוריות.

    גלנט אמר: "ישנו קשר בין ביטחון, התיישבות וחקלאות. כ-50% מאוכלוסיית המדינה גרה בין חדרה לאשדוד. חצי מאוכלוסיית המדינה גרה בערים גדולות. החקלאים מחזיקים 3000 קמ"ר במקומות שהמדינה צריכה אותם.

  • תנועת המושבים על הצעת החוק לעצור חקלאים לטובת בניית מתחמי מגורים: "התנהגות בריונית של הממשלה"

    תנועת המושבים יוצאת היום במתקפה כנגד הצעת החוק הצפויה להעלות השבוע להצבעה בקריאה שניה ושלישית בכנסת שמהותה שתוטל סנקציה של מאסר עד שנתיים על מחזיקי קרקע חקלאית אשר יסרבו להתפנות לטובת בניית מתחתי מגורים.

    בנוסף העבירה תנועת המושבים לשר האוצר, משה כחלון מכתב המפרט במפורש את עמדת ההתיישבות המתנגדת באופן נחרץ לפעולות דורסניות כנגד חקלאים המחזיקים קרקע כדין והפיכתם ל"פושעים" על לא עוול בכפם.

  • משרד האוצר, משרד החקלאות והתאחדות חקלאי ישראל הגיעו להסכם: "הייבוא לקראת פסח יוגבל והחקלאים יפוצו בהתאם"

    משרד האוצר, משרד החקלאות והתאחדות חקלאי ישראל הגיעו להסכם באשר לרפורמת המכסים לקראת חג הפסח.

    במסגרת ההסכמות (לחץ לקריאה):

  • "היבוא לא יוריד מחירים אלא יגרום לסגירה של משקים חקלאיים ושל התעשייה המקומית"

    מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור : ״הייבוא לא הוריד מחירים ורק גרם לסגירה של משקים חקלאיים ושל התעשיה. אנחנו ביקשנו ממדינת ישראל להתחיל תכנית אסטרטגית משמעותית והופתענו שמשרד החקלאות ומשר האוצר אשר באו איתנו . אנחנו מבינים את הצורך שלא יהיה מחסור בחג ואנחנו נהיה הראשונים לומר שיביאו מבחוץ במידה ומדינת ישראל תצטרך , אבל אנחנו רוצים שהכל יהיה בהסכמה. צריך לבנות כאן חקלאות לדורות הבאים״ .

    עוד הוסיף צור: ״למועצות הייצור יש תפקיד ואין להם שם. אם רוצים- מו״פ, תכנון ופיתוח אז על המדינה לקחת את זה לעצמה ולא להשית על החקלאים״.
  • מחר: שיירות של עשרות רכבים של חקלאים, מגדלי שמן זית, עליהם עצים אדומים עקורים, ייצאו ממשרד החקלאות לכנסת ישראל

    החקלאים עקרו עצי זית וצבעו אותם באדום *** החקלאים: "לא רוצים לעקור עצים, לא רוצים להפסיק לייצר שמן זית"

    עשרות חקלאים, מגדלי שמן זית, מכל רחבי הארץ, ייצאו מחר בבוקר בשיירות של כ- 30 רכבים וטרקטורים עליהם עצים אדומים כרותים ממשרד החקלאות, בבית דגן לכיוון כנסת ישראל בירושלים, זאת כנגד הרפורמה המתוכננת בענף שמן הזית.

  • החקלאים: אפקט הדומינו מרפורמת המכסים החל: "ויטה פרי גליל הודיעה על כוונתה לבטל את ההסכמים עם החקלאים"

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "אני מקווה שהממשלה תתעשת בהקדם ותעצור את מחול השדים הזה ונגיע יחד, בהקדם האפשרי, להבנות ולהסכם שיגן על החקלאים ועל המפעלים תוך כדי הורדת מחירים באופן הוגן לצרכן".

  • עדכון: פגישת שר האוצר עם יו"ר התאחדות חקלאי ישראל

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור נפגש בשעות האחרונות עם שר האוצר, משה כחלון בנוגע לתכנית של משרד האוצר ליבוא ולביטול מכסים. במהלך הפגישה הציע צור לכחלון שבתוך כמה ימים יציגו תכנית שמצד אחד תשמור על החקלאות ומצד שני תבטיח אספקה של סחורה חקלאית לצרכנים במהלך החגים במחירים הוגנים.
  • חקלאי הערבה ורשת שופרסל, פועלים להסדרה של מערכת שיווק שתביא ליציבות מחירים והוגנות עבור החקלאים הרשת והלקוחות

    "אגודת 'יופי של ירקות' צריכה להוביל מהלך שיביא לביסוס מערכת עבודה אמינה, יעילה והוגנת עם רשת שופרסל" אמר ראש המועצה האזורית אייל בלום במהלך סיור של איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל בערבה. "המהלך המשותף עם רשת שופרסל, הוא הדבר הנכון למען החקלאים בערבה, הגיע הזמן להיפרד מעולם ההימורים בחקלאות ולבסס מערכת מתוכננת והוגנת."

  • תנועת המושבים: "יש להגדיל את מספר הצעירים הישראלים העובדים בחקלאות"

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור זימן השבוע פגישה עם כלל ראשי התכניות החינוכיות של הצעירים הישראלים העובדים בחקלאות ואת ראשי הארגונים של התנועות המיישבות בכדי לפעול להטמיע ולשלב צעירים ישראלים אשר סיימו את שירותם הצבאי בעבודה בחקלאות במרחב הכפרי ולחבר אליהם חקלאים מרחבי המדינה.

  • הוועידה השנתית לביטחון המזון הלאומי

  • מאות חקלאים יקיימו הפגנות בארבעה צמתים מרכזיים בארץ: "כחלון גיבור על חקלאים"

    התאחדות חקלאי ישראל מארגנת מחר, יום שלישי, ה- 4.8.15, בשעה 08:00 בבוקר, ארבע הפגנות גדולות בצמתים מרכזיים בארץ – צומת יוקנעם, תימורים, צומת הערבה וגילת. לכל צומת צפויים להגיע מאות חקלאים *** שיבושי תנועה צפויים להתקיים בכלל האזורים *** כתב/צלם מוזמנים לסקר ***


  • התאחדות חקלאי ישראל ליועמ"ש לממשלה: "להוציא לאלתר מחוק ההסדרים את נושא החקלאות"

    התאחדות חקלאי ישראל ליועמ"ש לממשלה: "להוציא לאלתר מחוק ההסדרים את נושא החקלאות"

    חוק ההסדרים צפוי לעלות לדיון בממשלה בעוד מספר ימים הכולל הצעות מצד האוצר במספר תחומים לרבות: ביטול המכסות בענפי הצאן וביצוע רפורמות שאינן מוסכמות בענפי הביצים, הפטם והדגים *** בהתאחדות חקלאי ישראל מאיימים כי אם לא יוסרו הנושאים לאלתר, היא תפנה לבג"צ בדרישה לעיכוב הליכים *** החקלאים: "קיימת סכנה ממשית למאות משקים חקלאיים בעיקר בפריפריה. משק חקלאי שייסגר, לא יפתח שוב.  מנסים בהינף גרזן לפגוע בחקלאים שזו פרנסתם היחידה "

  • החקלאים: "המדינה הפקירה שוב את החקלאים. חלק גדול ממשבר הייצוא כיום הוא כתוצאה מסגירת אגרקסקו על ידי המדינה ללא בניית מנגנון חלופי"

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור מגיב על החלטת מפרק אגרקסקו, עו"ד שלמה נס לצאת כנגד המדינה:

    "מדובר באירוע מאוד משמעותי, תקדימי ולא סביר בו המפרק של אגרקסקו הגיע למסקנה שהמדינה אשמה בפירוק של אגרקסקו.

  • בשורה לחקלאים: יופחתו עלויות החקלאי, המעסיק עובדים זרים, באשר להלנה ותנאי מגוריו של העובד הזר

    זאת לאחר מו"מ אינטנסיבי אותו ניהל מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל עם מנכ"ל משרד החקלאות ועם שר הכלכלה, נפתלי בנט *** שר הכלכלה אישר היום את שינוי העלויות לחקלאי בגין ההלנה של העובד הזר *** המשמעות של החלטה זו הינה הפחתה משמעותית בעלויות החקלאי המעסיק עובדים זרים, באשר להלנה ותנאי מגוריו של העובד הזר. מעתה ינוכה משכרו של כל עובד זר סך של 775 ₪ *** ההחלטה צפויה לעבור לאישורה של וועדת העבודה והרווחה בכנסת *** מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור: "מדובר בפריצת דרך ובבשורה לציבור החקלאים, כאשר תיקון העוול יקל על ציבור החקלאים, בעיקר בתקופה כלכלית קשה זו"

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים