פורום ועדות חקלאיות

** הודעה לעתונות **

מאיר צור בישיבת של נציגי הועדות החקלאיות: "תדמית החקלאות והחקלאים הוא נושא המרכזי בו תעסוק תנועת המושבים בראשותי"

מזכ"ל תנועת המושבים, מר מאיר צור, חשף לראשונה, מאז נכנס לתפקידו סעיף מרכזי בחזון תנועת המושבים בראשותו, כאשר כינס את נציגי הועדות החקלאיות במועצות האזוריות לישיבה ראשונה.


בישיבה, בה נכחו גם אבשלום (אבו) וילן - מזכיר התאחדות חקלאי ישראל, יצחק טובלי - הממונה על תחום המים בהתאחדות, יצחק (שייע) ישועה - מנכ"ל מרכז המועצות האזוריות, איציק כהן - יו"ר אגף המשק בתנועת המושבים ונציגי הועדות החקלאיות מרחבי המועצות האזוריות, הציג צור את תפיסתו בהובלת תנועת המושבים, לפיה החקלאות היא אחד הנושאים המרכזיים שעל התנועה לעסוק בהם, זאת תוך שיתוף עם יתר תנועות ההתיישבות השיתופיות והפרטיות.

"תפקידה של התנועה הוא לייצג נאמנה את מושביה אל מול השלטון המרכזי, במגוון הנושאים והתחומים העומדים לפתחנו" אמר צור והוסיף כי בכוונתו בשלוש השנים הקרובות לבסס את תדמיתה של ההתיישבות ותדמיתם של החקלאים באופן שיהלמו את תרומתם לחברה ולמדינה. לדבריו: "הישגי החקלאות הישראלית זוכים לשבחים ולמחמאות ברחבי העולם ועלינו להבטיח שגם אזרחי ישראל יכירו בכך". אמר.

איציק כהן, יו"ר אגף המשק בתנועה אמר כי :"אנו רואים בפורום רכזי הוועדות החקלאיות במועצות כשופר שבאמצעותו נוכל להעביר לחקלאים ולאגודות את הנושאים המטופלים על ידנו ולשמוע מהם את צורכי השטח".

מזכיר התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, סקר בפני הנוכחים את הנושאים שעל סדר היום, ובראשם המים, הקרקעות והעובדים הזרים. עוד בנושא המים הרחיב יצחק טובלי, אחראי תחום המים בהתאחדות, שדיווח על התקנות האחרונות שהוציאה רשות המים בנוגע להקצאות המים לשנת 2011. הנוכחים העלו הצעות לדיונים והרחבות בנושאי מימוש הסכם המים עפ"י ההנחיות החדשות,  הקמת וועדת חריגים למקרים מיוחדים של בעיות חוסר במים, הצעה להקמת בנק מים שהתנועות וההתאחדות יהיו שותפים בניהולו ועוד.

את הישיבה סגר צור באומרו כי על מנת לעמוד במטרה האמורה: לשנות את תדמית החקלאות והחקלאים, תוצג בכנס ייחודי שיתקיים בסוף חודש יוני תוכנית עבודה מסודרת שתעסוק במגוון נושאים בהם חינוך והסברה, לצד התנסות והיכרות אישיים עם המושב, ענפי החקלאות השונים והמורשת והצביון הייחודיים.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים