כך ייעשה לסייענים לגנבים!

כך ייעשה לסייענים לגנבים - תושבי השטחים שסייעו בהעמסת טרקטור גנוב של מושב מולדת - נענשו במאסר בפועל של 18 חודשים!

ארגוני מגדלי הבקר לחלב ובשר: אנו מברכים את פרקליטות מחוז צפון על עונשים מחמירים לגניבות חקלאיות וגניבות בקר וצאן- במטרה למגר את הגניבות הפוגעות בפרנסת החקלאים בכל רחבי הארץ.

 

כבוד השופטת לילי יונג-גפר התריעה בפסק הדין על כך שהגניבות החקלאיות הפכו לפשע מאורגן עם מנגנון משומן תוך שיתוף פעולה בין תושבים המתגוררים בישראל לבין תושבי השטחים: מדובר בסוג של פשע מאורגן, שנזקיו אדירים, האפשרות להתגונן מפניו מוגבלת והוא מאיים להכרית את הבסיס לקיומה של חקלאות יציבה ומשתלמת כלכלית בישראל.

 

גם סייענים לגניבות חקלאיות, ללא עבר פלילי, לא יוכלו, כנראה, להתחמק מעונש מאסר בפועל, עקב החמרה של אנשי המשפט במחוז הצפון, על פשעים מסוג זה.

בית משפט השלום בנצרת, במושבה של סגנית הנשיא, כבוד השופטת לילי יונג-גפר, הטיל השבוע עונשי מאסר בפועל בני 18 חודשים ו-15 חודשים על שני נאשמים, ללא עבר פלילי, שהורשעו במעורבות בגניבת טרקטור ממושב מולדת. כמו כן, חויבו כל אחד מהנאשמים בתשלום פיצוי בסך 5,000 ₪ למושב מולדת ובקנס בסך 5,000 ₪ נוספים.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד תומר שורץ מפרקליטות צפון (ת"פ 18756-11-11) הגיעו שני הסייענים לגניבה, במשאיתם, בסוף חודש אוקטובר 2011 לאזור מושב מולדת, שם הועמס למשאית טרקטור שנגנב מהמושב זמן קצר קודם לכן על ידי תושבי השטחים.

בעקבות פעילות משטרתית נמרצת ומקצועית, נעצרו הנאשמים והטרקטור הוחזר למושב מולדת.  שני תושבי השטחים שהורשעו באירוע הגניבה עצמה, נדונו ביום 24.6.12 על ידי כבוד השופט פורת לעונש של 5 שנות מאסר בפועל (!) ולתשלום פיצוי בסך 5,000 ₪ למושב מולדת. שני הסייענים הורשעו כאמור, אף הם בעונשי מאסר בפועל.

חרף העובדה, כי הטרקטור נתפס והוחזר למושב מולדת, הטילו בתי המשפט על הנאשמים לשלם למושב פיצוי כולל בסך 20,000 ₪!

יעקב בכר, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב מברך פעילות המשטרה לתפישת כלל המעורבים בגניבה ועל גזרי הדין המחמירים: "ישעו הסייענים לגניבות חקלאיות, כי גם אלו המעורבים בגניבה וללא עבר פלילי, אשר יתפסו יענשו במאסר בפועל. אם בעבר היו גנבים וסייענים ללא עבר פלילי מורשעים אך עונשם היה עבודות שירות, הרי שכאן ביקש עו"ד תומר שוורץ מפרקליטות מחוז צפון החמרה בעונש. עונש זה מחזק את המגמה של ההחמרה על גניבות חקלאיות, מטעם אנשי המשפט, בתקווה למגר תופעת הגניבות" אומר בכר.

כבוד השופטת לילי יונג-גפר קשרה בפסק הדין, בין מחירי המזון הגבוהים לעלויות להן נדרשים חקלאי ישראל מפאת הגניבות: הגניבות החקלאיות ההופכות את חיי החקלאים לגיהנום. החקלאים הנאלצים להשקיע סכומי עתק במיגון ואבטחה כמו בעלויות ביטוח גבוהות במיוחד ובסופו של דבר לכלל הציבור המשלם את המחיר במחירים גבוהים מאוד של מוצרי מזון שהוא צורך.

 

 

 

עוד נכתב בגזר הדין: נסיבות המקרה שבפנינו מעידות על התפתחות תעשיית גניבות מקצועית ומאורגנת, הבאה לידי ביטוי במקרים לא מועטים המובאים בפני בית המשפט, תוך שיתוף פעולה בין תושבי השטחים לתושבי ישראל, תוך תכנון מדויק של המטרה, האמצעים והיעד, תוך חלוקת תפקידים מוגדרת ושימוש בכלי רכב מתאימים. מדובר אפוא, בסוג של פשע מאורגן, שנזקיו אדירים, האפשרות להתגונן מפניו מוגבלת והוא מאיים להכרית את הבסיס לקיומה של חקלאות יציבה ומשתלמת כלכלית בישראל.

 

בתוך כך מוסר דובי וייס, מהתאחדות מגדלי הבקר, כי הבוקרים, הרפתנים והנוקדים נערכים לחג "עיד אל פיטר" המסיים את חודש הרמאדן, אז עולה היקף גניבות הבקר בישראל. וייס מוסר, כי נעשתה התארגנות של מג"ב בשיתוף החקלאים לסיכול הגניבות על ידי התרעות מודיעיניות שיופצו בין המגדלים. משקים רבים התקינו מערכות מיגון ואזעקה.

וויס מוסר, כי במהלך חודש יולי נגנבו כמאה ראשי בקר וטלאים מחוות בכל הארץ: גלאון, שפיר, יכיני, מנוחה, בית קמה, סעד, נעם ועוד.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים