תנועת המושבים והתנועה הקיבוצית בפנייה לשר האוצר, משה כחלון: "לבטל לאלתר את מס המעסיקים ולהשיב את נקודות הזכות לעובדים הזרים בחקלאות"

מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור ומזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי שלחו מכתב משותף לשר האוצר, משה כחלון ולשר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל בבקשה לבטל לאלתר את מס המעסיקים ולהשיב את נקודות הזכות לעובדים הזרים בחקלאות.

במכתב ציינו השניים: "לא סוד הוא, שהחקלאות הישראלית נמצאת בקשיים רבים וכחלק מהטיפול הוקצו סכומי כסף משמעותיים לשיקום החקלאות בערבה. על כך תודה  אך זוהי רק טיפה בים. הנטל הכבד ביותר הרובץ היום על כלל חקלאי ישראל הינו מס המעסיקים ולאחרונה הצטרפו גם נקודות הזכות שבוטלו לעובדים הזרים כך שחקלאי ישראל נאלצים לספוג זאת מכיסם. זאת למרות שבג"צ הורה למדינה לבחון שנית החלטתה לעניין נקודות הזכות".

בפנייתם לשרים ציינו צור וברושי כי על שר האוצר ושר החקלאות להתערב באופן מידי לביטול מס המעסיקים והשבת נק' הזכות לעובדים הזרים לכלל חקלאי ישראל: "שר האוצר הקודם וסגנו הודו בטעויות שנעשו בנושא זה. התערבותכם לביטול מס המעסיקים והשבת נק' הזכות לעובדים הזרים לכלל חקלאי ישראל היא צו השעה, כי אם לא כן, יעמדו משקים רבים ברחבי הארץ תחת סכנה מוחשית של חורבן, נטישה ובעקבות כך תחת סכנת השתלטות גורמים זרים על האדמות".

עוד הוסיפו: "כשרים הממונים, אנו מלאי תקווה שתפעלו בנחישות לביטול הגזירות והוצאת החקלאות ממשבר קשה ומתמשך. כמו כן השבת החקלאות הישראלית לעמדה בה תוכל להתמודד בהגינות בשווקים בחו"ל ובסופו של יום יתגלגלו הוצאות הייצור הנחסכות לרווחת הצרכן. את נטל המס המיותר הזה על החקלאות יש להסיר מיד וחשוב לתקן את המעוות ויפה שעה אחת קודם".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים