התאחדות חקלאי ישראל ליועמ"ש לממשלה: "להוציא לאלתר מחוק ההסדרים את נושא החקלאות"

התאחדות חקלאי ישראל ליועמ"ש לממשלה: "להוציא לאלתר מחוק ההסדרים את נושא החקלאות"

חוק ההסדרים צפוי לעלות לדיון בממשלה בעוד מספר ימים הכולל הצעות מצד האוצר במספר תחומים לרבות: ביטול המכסות בענפי הצאן וביצוע רפורמות שאינן מוסכמות בענפי הביצים, הפטם והדגים *** בהתאחדות חקלאי ישראל מאיימים כי אם לא יוסרו הנושאים לאלתר, היא תפנה לבג"צ בדרישה לעיכוב הליכים *** החקלאים: "קיימת סכנה ממשית למאות משקים חקלאיים בעיקר בפריפריה. משק חקלאי שייסגר, לא יפתח שוב.  מנסים בהינף גרזן לפגוע בחקלאים שזו פרנסתם היחידה "

התאחדות חקלאי ישראל , ארגוני ההתיישבות  והמגדלים פנו ליועמ"ש לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין בדרישה להוציא לאלתר מחוק ההסדרים את נושא החקלאות.

הפנייה נעשתה על ידי ראשי הארגונים –מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן ומזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר.

כזכור חוק ההסדרים צפוי לעלות לדיון בממשלה בעוד מספר ימים הכולל הצעות מצד האוצר במספר תחומים לרבות: ביטול המכסות בענפי הצאן, ביצוע רפורמות שאינן מוסכמות בענפי הביצים, הפטם והדגים וביטול מועצת הצמחים.

בהתאחדות חקלאי ישראל רואים בכך מחטף בעל השלכות מרחיקות לכת על כל מבנה החקלאות הישראלית. דוגמת ביטול כללי של המכסות בענפי הצאן, ביצוע רפורמות שאינן מוסכמות בענפי הביצים, הפטם והדגים וביטול מועצת הצמחים.

התאחדות חקלאי ישראל הזכירה ליועמ"ש לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין כי לפני כ- 12 שנה בג"צ התייחס לנושא (בג"צ ארגון מגדלי העופות נ' ממשלת ישראל בשנת 2003) והחליט: "השימוש במנגנון החקיקה של חוק ההסדרים מעורר בעייתיות רבה מבחינת ההליך הדמוקרטי התקין, מקשה על קיומו של דיון מעמיק וממצה ועלול לפגום בתוצר של הליך החקיקה". בג"צ סיים ואמר: "מן הראוי שהשימוש במנגנון זה אם בכלל יהיה מושכל ומוגבל".

התאחדות חקלאי ישראל מאיימת כי אם לא יוסרו הנושאים לאלתר, היא תפנה לבג"צ בדרישה לעיכוב ההליכים .

כמו כן, בכוונת ההתאחדות לפנות ליו"ר הכנסת בטענה לביזיון הכנסת בהסתמך על החלטת בג"צ. שכן בג"צ החליט באותו פס"ד ש"מנגנון החקיקה של חוק ההסדרים אינו יכול לעמוד אל מול חשיבותו של עקרון הפרדת הרשויות ועקרונות המשטר הדמוקרטי הייצוגי פרלמנטרי"

לטענת החקלאים: "מדובר במחטף חמור של המדינה אשר נדחה פעם אחר פעם בעבר על ידי הכנסת ויביא לפגיעה קשה באלפי משפחות של חקלאים, רובם מהפריפריה. על המדינה להבין כי התועלת לצרכן תהיה שולית, אם בכלל, משום שהרפורמות המוצעות יעלו מחירים ולא יורידו אותם".

ראשי התאחדות חקלאי ישראל מדגישים: "על המדינה להשכיל ולהבין כי כל משק חקלאי שנסגר לא יפתח מחדש. במקום לבוא עמנו בהידברות כפי שהציעו ארגוני החקלאים ומשרד החקלאות, מנסים בהינף גרזן לפגוע בחקלאים שזו פרנסתם היחידה".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים