יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג לשר האוצר, משה כחלון: "תקציב 2016 – פגיעה אנושה בחקלאות הישראלית" התאחדות חקלאי ישראל: "במידה ומדינת ישראל לא תתעשת, בעוד כ- 10 שנים לא יהיו עוד חקלאים בארץ ולא יהיה שוק מקומי"

יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני ומפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג שלח היום מכתב לשר האוצר, משה כחלון ולמנכ"ל משרד האוצר, שי באבד בקריאה "להוציא לאלתר את הסעיפים הנוגעים לענפי החקלאות מחוק ההסדרים, לזמן את ראשי המשק החקלאי ונציגי החקלאים בכנסת להתייעצות דחופה ולהגיע יחד למתווה שיסדיר את נושא הגידול, הייצור, המיסוי, העובדים הזרים והתכנון ל- 15-20 השנים הבאות". 


במכתב מציין הרצוג כי "אי אפשר רק להתפאר בגידולי השדה והפרי, רק להלל את החדשנות העולמית ורק לשמוח בביטחון המזון שאזרחי ישראל נהנים ממנו תודות לחקלאות. יש לאפשר לה להמשיך להתקיים ולהתפתח.

החקלאים אינם אויבי המאבק ביוקר המחייה, נהפוך הוא – הם יכולים וצריכים להיות חלק מהותי מהפתרונות שיקלו על אזרחי ישראל. מאבקם של החקלאים הוא מאבק ציוני וחברתי מהמעלה הראשונה ואנו, סיעת המחנה הציוני, מתכוונים לתמוך בו ולדרוש כי יקבל את מלוא היחס".

 

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור בירך את הרצוג ואמר:  "ההשלכות על החקלאים ועל החקלאות כולה במסגרת חוק ההסדרים בענף הפטם, הצאן והמיסוי על העובדים הזרים הן הרסניות ויביאו לכך שמאות משפחות ואלפי חקלאים אשר שומרים על גבולות המדינה ימצאו עצמם ללא כל פרנסה.

במידה ומדינת ישראל לא תתעשת, בעוד כ- 10 שנים לא יהיו עוד חקלאים בארץ ולא יהיה שוק מקומי. אני מודה ליו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג אשר מגלה מנהיגות אמיתית ומציג את מאבק החקלאים כפי שהוא מאבק ציוני וחברתי.

עוד הוסיף צור והדגיש: "אנחנו בעד רפורמה בחקלאות אבל לא רפורמה במסגרת חוק ההסדרים אלא במסגרת הסכם ארוך טווח ל- 15-20 שנה אשר יסדיר את כלל נושאי החקלאות".

 

כזכור, התאחדות חקלאי ישראל קיימה אמש הפגנה במשרד החקלאות זאת לאחר ששר החקלאות, אורי אריאל ומנכ"ל המשרד, שלמה בן אליהו לא הורידו את כלל הסעיפים החקלאיים בחוק ההסדרים בצאן ובפטם במסגרת הצבעת הממשלה.

דבר אשר יגרום לכך שמאות משפחות ואלפי חקלאים יסגרו את משקיהם החקלאיים וימצאו עצמם מובטלים וללא כל פרנסה, בעיקר בפריפריה ובגבול הצפון זאת מבלי שהצרכן ירוויח משהו ולא פעלו להכניס לחוק ההסדרים את הסעיפים הקשורים לעובדים הזרים-  ביטול מס המעסיקים, הפחתת עלויות החקלאי המעסיק עובדים זרים בגין מגורים והחזרת נקודות הזיכוי לעוסקים בחקלאות, כפי שהבטיחו לעשות.

 

כמו כן טיפול בפערי התיווך הפוגעים בחקלאים במסגרת קידום החוק שמסדיר את פערי התיווך. 

להצגת המכתב לחצו כאן 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים