תנועת המושבים: "יש להגדיל את מספר הצעירים הישראלים העובדים בחקלאות"

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור זימן השבוע פגישה עם כלל ראשי התכניות החינוכיות של הצעירים הישראלים העובדים בחקלאות ואת ראשי הארגונים של התנועות המיישבות בכדי לפעול להטמיע ולשלב צעירים ישראלים אשר סיימו את שירותם הצבאי בעבודה בחקלאות במרחב הכפרי ולחבר אליהם חקלאים מרחבי המדינה.

כאמור, קרוב ל- 600 צעירים בגילאי 20-25 עבדו בשנה האחרונה בחקלאות בפריפריה מהצפון ועד הדרום. התכניות מציעות לצעירים עבודה חקלאית יחד עם תכנים לימודיים וחיי קבוצה במתחמים משותפים. את התכניות הללו מרכזת הפדרציה של תכניות עמל"י – עבודה עברית בחקלאות אשר פועלות בפריפריה ברחבי המדינה.

אל הפגישה הגיעו ראשי ארגוני ההתיישבות ובראשם- מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, מזכ"ל האיחוד החקלאי, דודו קוכמן, יו"ר ארגון מגדלי הפירות, איציק כהן, מזכיר הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת והמנהל הכלכלי- המקצועי של המו"מ המתנהל מול המדינה מטעם התאחדות חקלאי ישראל מנכ"ל חברת רציונל, בועז סופר.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אמר: "יש להגדיל את מספר הצעירים המועסקים בחקלאות ולהרחיב את התכניות החינוכיות הללו. צעיר שיעבוד בחקלאות ישמש כשגריר הטוב ביותר עבור החקלאים, החקלאות כולה וההתיישבות העובדת".

אבישי ברמן המנהל את עמותת 'בין השיטים' בערבה התיכונה תחת תכניות עמל"י אמר: "אנו רואים בעבודת האדמה מטרה בעלת חשיבות לחיזוק כוח עבודה אבל גם כאמצעי להתקרב לפריפריה ולאוכלוסייה המתיישבת בישראל ולהכיר את החקלאות במגע ישיר. הצעירים הללו הופכים להיות כמעיין הלוביסטים של החקלאות וההתיישבות העובדת".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים