תנועת המושבים על הצעת החוק לעצור חקלאים לטובת בניית מתחמי מגורים: "התנהגות בריונית של הממשלה"

תנועת המושבים יוצאת היום במתקפה כנגד הצעת החוק הצפויה להעלות השבוע להצבעה בקריאה שניה ושלישית בכנסת שמהותה שתוטל סנקציה של מאסר עד שנתיים על מחזיקי קרקע חקלאית אשר יסרבו להתפנות לטובת בניית מתחתי מגורים.

בנוסף העבירה תנועת המושבים לשר האוצר, משה כחלון מכתב המפרט במפורש את עמדת ההתיישבות המתנגדת באופן נחרץ לפעולות דורסניות כנגד חקלאים המחזיקים קרקע כדין והפיכתם ל"פושעים" על לא עוול בכפם.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "מדובר בהתנהגות בריונית של הממשלה. לא ניתן לזה לעבור. חבל שיש מי שחושב שאפשר לפגוע במי שהקים את המדינה בצורה כל כך לא מכובדת. ניאבק בזה בכל הכוח, כולל עתירה לבג"צ, במידה ונידרש".

יו״ר אגף קרקעות בתנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח: "כל משבר גדול, ככל שיהיה, לא מצדיק את רמיסת הזכויות של חברי המושבים המחזיקים בקרקע בדין במשך קרוב למאה שנים, ובוודאי אין הצדקה לקבוע סנקציות שפוגעות בכבודם של האנשים שכל חטאם הוא שאדמתם צמודת דופן לעיר שכנה. אנו נגן על כבודם ועל זכותם להליך הוגן ופיצוי ראוי ובכך גם המדינה תצא נשכרת ותקבל קרקע בצורה מהירה. עלינו לזכור שמדובר בהזדמנות של המדינה דווקא לפרוס אוכלוסייה לפריפריה ולהשקיע בפריפריה בתעסוקה ובתשתיות, במרכז בארץ כבר לא נותרו ריאות ירוקות ושטחים פתוחים שצריכים לשמש כעתודה לדורות הבאים".

עוד הוסיף יפרח ואמר: "בכל פורום שואלים אותנו לגבי החשיבות של המשכיות הדור הצעיר בחקלאות והגדלת העוסקים בה, איזה מסר אנו מעבירים לדור הצעיר כאשר המדינה קובעת בחוק סנקציות הרומסות את כבוד החקלאי, נכון ישנה מצוקת דיור וצורך לאומי להגדיל את היצע הקרקעות אך יש לזכור אנו לא הבעיה ואף פעם לא היינו".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים