החקלאים: "לא נשב בצד ונשתוק לספינים. אנחנו מכינים גיוס מילואים של חקלאים ליציאה למאבק"

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור פתח הבוקר את כנס הנהגות המושבים בים המלח מול כ- 500 ראשי המושבים וראשי מועצות אזוריות ואמר:

״קמנו הבוקר והכותרות בתקשורת הן שוב על רפורמה בחקלאות.

אנחנו לא מתכוונים לשבת בצד ולשתוק. יש שיח טוב עם האוצר והחקלאות לקידום החקלאות. בשום אופן לא דובר ולא סוכם על ביטול מכסות וגזירות נוספות וברור שגם לא נסכים לזה. אבל שיהיה ברור לכם ולכולם, אנחנו מכינים גיוס מילואים של החקלאים ליציאה של מלחמה ומאבק. ובמלחמה, כמו במלחמה, ההפסד יהיה שלנו ושל מדינת ישראל.

אנחנו לא ניתן לבטל את התכנון בביצים ובחלב. אנחנו לא ניתן שכ-3000 משפחות בגבול הצפון שמתפרנסות בכמה אלפי שקלים בחודש יהפכו ל-200 לולים גדולים. אנחנו לא ניקח 800 מגדלי רפתות ונהפוך אותם ל-20 רפתות. אם מישהו ילך למהלך כזה , אנחנו נלחם על זה בכל הכוח. נהפוך את המדינה.

אנחנו יצאנו למאבק בכדי לבקש עזרה מהמדינה לשמר את החקלאות ואת החקלאים. אם מישהו חושב שעושים לנו טובה ומוותרים על מס המעסיקים ביד אחת וביד שניה מפרקים את החקלאות, הוא טועה ואנחנו נצא למאבק בכל הכוח נגד זה".

על הקרקעות צור אמר: "יש בהנהגה מי שמאבד את העשתונות. שולחים אותם לריב איתנו. אתמול התבשרנו שהיום עולה חוק שמי שלא יפנה את המגרש שקיבל בירושה מהוריו או שהגיע ליישבו לפני עשרות שנים, לטובת בניה ציבורית, ייכנס לכלא לשנתיים. זו המציאות של 2016 . זה איבוד עשתונות!"

צור הוסיף: "אנחנו הצענו ומציעים שוב - אם רק ניישם את ההחלטות הקיימות של מנהל מקרקעי ישראל, יש לנו כ- 60 אלף מגרשים. והמדינה עשויה להרוויח כ-30 אלף יחידות דיור ביום אחד. אנחנו הצענו לעשות צו שעה, כפי שהיה בתקופתו של אריק שרון, של הסבת מבנים יבילים לסטודנטים שאנחנו יכולים ביום אחד להכניס יחידות דיור שישחררו את הערים".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים