שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בכנס הנהגות מושבים בים המלח: "יותר משהחקלאים צריכים את המדינה, מדינת ישראל צריכה את החקלאים"

שר הבינוי והשיכון, האלוף יואב גלנט נאם היום בכנס הנהגות המושבים בפני כ- 500 ראשי המושבים וראשי המועצות האזוריות.

גלנט אמר: "ישנו קשר בין ביטחון, התיישבות וחקלאות. כ-50% מאוכלוסיית המדינה גרה בין חדרה לאשדוד. חצי מאוכלוסיית המדינה גרה בערים גדולות. החקלאים מחזיקים 3000 קמ"ר במקומות שהמדינה צריכה אותם.

עיקר השטח החקלאי הוא בגבולות המדינה. איפה שעובר התלם האחרון, החקלאי נמצא. יותר ממה שהחקלאים צריכים את המדינה, מדינת ישראל צריכה את החקלאים.

למה אנחנו צריכים חקלאות? ראשית, לשם תפיסת השטח וביסוס ההיאחזות בקרקע. יש חשיבות עליונה במעלה למתוח את 2/3 מהאוכלוסייה שגרה היום ב-10% משטח ישראל, על פני כל המדינה- גם בנגב ובגליל, כדי לחזק את הארץ. עלינו להשקיע כדי שהאנשים יחיו שם. שנית, ישנו צורך משמעותי בעצמאות כלכלית- ישראלית, כדי למנוע תלות בשווקים אחרים. לצד זאת, המדינה צריכה אספקת מזון טרי במחיר סביר לשוק הישראלי ויצירת ריאות ירוקות.

מדינת ישראל היא אבן שואבת בתחום החקלאות והיא תורמת למדינות רבות בעולם, בהן מדינות עולם שלישי.

ועם זאת, ישנם אתגרים רבים העומדים היום בפני החקלאים: מחירי המים, וכן פערי תיווך וסבך ביורוקרטי, הכובלים את ידיהם. בנוסף, אין לנו מספיק ישראלים שיעבדו את האדמה. זהו עדיין תהליך שהוא עתיר ידיים עובדות ואנחנו זקוקים לכוח העבודה, שישפיע על עלות העבודה.

כשאנחנו מגיעים למצב שבו הגיל הממוצע של החקלאים הוא 63 אנחנו מבינים את המשמעויות.

באתי לכאן היום בכדי לומר לכם שאתם צריכים להיות גאים במה שאתם עושים. העשייה שלכם קריטית למדינה כולה.

אנחנו צריכים להחיות את החקלאות, ולתכנן כיצד אנחנו מחזקים את דור העתיד שלה.

עליכם לתכנן את העתיד. צריך להסתכל על העובדות ולעשות הערכת מצב נכונה ולבחון כיצד מתקדמים הלאה.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים