כנס החירום של הלולנים: "ביטול התכנון בענף הלול הוא הרס המשק המשפחתי"

כ- 200 מגדלי ביצי מאכל הגיעו השבוע לכנס החירום של הלולנים שארגנו משה רודנסקי ומזכיר הועדה החקלאית של עמק חפר, עופר דניןוהתקיים ברופין זאת בעקבות כוונת משרדי האוצר והחקלאות להפריט את הענף ולפתוח את השוק לייבוא חופשי. מבחינת המגדלים, המשמעות היא, חיסול הענף במשק המשפחתי וסגירה של אלפי לולים, בעיקר על גבול לבנון.

בכנס השתתפו בין השאר: מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, מזכיר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ, סגן ראש מועצה אזורית מעלה יוסף, יוסי אדוני וסגן ראש המועצה האורית עמק חפר, אלדד שלם.

 

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "לא ניתן יד לביטול התכנון בענף הלול שההשלכות הן ברורות – חיסול המשק המשפחתי ונטישת קרקעות שרובן על גבול לבנון. אנחנו ננהל מו"מ להגן על הענף ובמידת הצורך נצא למלחמה".

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: "כל מדינה שומרת על עצמה ועל השוק המקומי שלה. ארה"ב שומרת על החקלאות שלה ורק מדינת ישראל רוצה לחסל את החקלאות. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. יש לנו וללולנים כוח פוליטי חזק ואנחנו מוכנים לצאת לקרב".

מזכיר ארגון מגדלי עופות, מוטי אלקבץ: "אנחנו מתנגדים לתוכנית "קצבה במקום עבודה" ולקבל רנטה חודשית כדי להפסיק לייצר ביצים. הענף מתנהל כיום בצורה מתוכננת ואחראית. ביטול התכנון יכניס את המערכת לתוהו ובוהו ויפגע הן בצרכנים והן בחקלאים. אנו סבורים שבהידברות ענינית בין הממשלה לבין כל הגורמים במערך היצור והשיווק של הביצים ניתן להביא להוזלת המחיר לצרכן ולתמוך ביעד הלאומי של הפחתת עלויות המחיה. כיום מכל 1 שקל שהצרכן משלם עבור ביצה מקבל המגדל 45 אגורות בלבד. חלק מהפערים שבדרך מוצדקים כיוון שיש למיין את הביצה, יש פחת, הובלה והוצאות אחרות, אולם ניתן לכווץ את הפער באחוזים מסוימים.

משה רודנסקי, נציג בארגון מגדלי העופות אשר ארגן את הכנס אמר: "בכוונת משרד האוצר לבטל את ענף הלול בהטעיית הציבור כאילו זה יוריד את יוקר המחייה. המלחמה צריכה להיות בפערי תיווך ולא ביצרנים. צריכת ביצים במשפחה 0.28% מסל המזון שהם כ- 41 ₪ לחודש לבית אב. ההשפעה תהיה מידית עלינו – פגיעה קשה ביצרנים והרס המשק המשפחתי, נטישת ישובים ונטישת קרקעות".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים