כנס החקלאים בעין ורד: "באם המדינה תלאים את בארות המים שלנו, נאלץ לסגור משקים חקלאיים רבים"

כ- 150 חקלאים הגיעו השבוע לכנס חקלאים במושב עין ורד בנושא הלאמת בארות המים ומצב החקלאות. הכנס אשר התקיים במנחת עין ורד, אורגן על ידי נחמיה בן דוד, מרכז הפרלמונד במנחת עין ורד וחבר המושב.

אל הכנס הגיעו יו"ר אגף המשק של תנועת המושבים, פלג אוריון ומנהל תחום המים של התאחדות חקלאי ישראל, מתן רז.

יו"ר אגף המשק של תנועת המושבים, פלג אוריון נתן סקירה על מצב החקלאות, מחירי המים, חוק הדבש וחוק הניקוז ואמר: "המדינה ביד אחת מפריטה את כל נושא החשמל ומכניסה יזמים פרטיים של הפקת חשמל בכדי להוזיל מחירים וליצור תחרות בענף ובו בזמן, בענף המים, מבצעת תהליך הפוך של הלאמה וזאת בכדי להפיל עלינו, החקלאים, את העלויות היקרות של חברת מקורות". עוד הוסיף אוריון ואמר: "על המדינה להמשיך לאפשר לנו לטפל בנושאי המים, להקים מאגרים למי שיטפונות, לטפל במים המושבים של כלל תושבי המדינה ולהפיק מים במחירים נמוכים לרווחת החקלאות ולתושבי ישראל בכלל".

מרכז הפרלמונד במנחת עין ורד וחבר המושב, נחמיה בן דוד אמר: "לפני כ- 90 שנה הקמנו את בארות המים בעין ורד וכיום מדינת ישראל רוצה להלאים אותם לטובת מקורות וזאת בכדי לכסות את ההפסדים והגירעונות שלהם על חשבוננו. אנחנו מאוד חוששים לגורלנו. במידה ונאלץ לשלם את המחירים למקורות, ייאלצו להיסגר משקים חקלאיים רבים. כבר לפני כשנה וחצי, רשות המים רצתה להעלות את מחיר היטל ההפקה מ- 1.07 ל- 1.86 ובכך התברר לנו שאנחנו משלמים את המחיר הגבוה ביותר של המים בארץ ולא נהסס לעתור לבג"צ".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים