הסכמות בין משרדי האוצר, החקלאות לנציגי החקלאים בנושא ענף ההטלה: התכנון בענף ישמר

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "שמירה על הלולים בצפון היא שמירה על הישובים, על גבולות המדינה וביטחונה. אני מברך את שרי האוצר והחקלאות שראו לנגד עיניהם את טובת עתיד הענף"

בתום מו"מ לילי שהתקיים בין נציגי משרד האוצר, משרד החקלאות ונציגי החקלאים, נפגשו הבוקר שר האוצר, משה כחלון ושר החקלאות, אורי אריאל עם נציגי החקלאים - מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, יו"ר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ, ראשי המועצות- ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר וראש המועצה האזורית מעלה יוסף, שמעון גואטה ומטה מאבק של מגדלי הביצים להסכמות על שמירה על ענף ההטלה. בימים הקרובים ייחתם הסכם העקרונות במסגרת ההסכמות עליהם הגיעו בשעות האחרונות.

במסגרת ההסכמות:

· התכנון בענף ההטלה ומכסות הביצים ישמרו ל- 15 השנים הקרובות.

· יוארך חוק הגליל, שאמור היה לפוג בשנת 2017, לעוד 15 שנה.

· יוענקו מענקים ללולנים בגובה של 60% לשדרוג הלולים.

· החקלאים יפחיתו ב- 6 אגורות במחיר הביצה לצרכן באופן מדורג במהלך 7 שנים.

· כנגד הורדת המחיר של המגדלים, התחייבו משרד האוצר והחקלאות, להפחית משרשרת השיווק במרווח הקמעונאי שלהן על הביצים ויורידו ב- 6 אגורות במחיר ביצה במהלך 7 שנים.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "שמירה על הלולים בצפון היא שמירה על הישובים, על גבולות המדינה וביטחונה. אני מברך את שרי האוצר והחקלאות שהפגינו מנהיגות וראו לנגד עיניהם את טובת עתיד הענף, החשיבות של הציונות, החקלאות וערך העבודה והייצור המקומי. אנחנו נמשיך לשמור על החקלאות ועל כלל ענפי החקלאות. החקלאות רחוקה מהמקום הראוי לה. אנחנו בתחילתו של שינוי גדול שבו גם החקלאי יתפרנס בכבוד וגם הצרכן יקנה תוצרת חקלאית ישראלית טרייה ואיכותית במחיר הגון".

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: "התכנון נשמר. מדובר בהישג גדול לחקלאות הישראלית. וטוב שהשכל הישר ניצח וכל הרעיונות ההזויים להפקיר את תושבי וחקלאי הצפון לתחרות אלימה שהייתה גוזלת את פרנסתם, התאדו באוויר על פי ההסכם לפחות ל- 15 השנים הבאות".

מזכיר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ: "אני מברך על ההסכמות שגם ישמרו על היישובים בצפון ועל פרנסתם של המגדלים, גם ישמרו על ענף ההטלה כולו לכל מגדלי הביצים ברחבי הארץ וגם יביאו להוזלה של מחירים לצרכן.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים