מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור בכנס מדע העופות: "פערי התיווך בלתי נסבלים. על כל שרשרת הערך להרוויח באופן מפוקח . לא יכול להיות שאנחנו נסבול בתוך החזירות הזאת”.

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, העביר השבוע הרצאה בפני משתתפי כנס מדע העופות על מצב החקלאות הישראלית ועל המו"מ שמתקיים עם המדינה על עתידה של החקלאות.

במהלך ההרצאה סקר צור את מצב החקלאות במדינה- על כלל נושאי החקלאות, על תרומת החקלאים על משק המים הישראלי, על הירידה בייצוא החקלאי, על מצב ענפי החקלאות השונים: ״במדינת ישראל יש כ-11 אלף חקלאים שמתפרנסים מחקלאות כאשר החקלאות הישראלית מייצרת 32 מיליארד ש״ח בשנה.

החקלאות הישראלית נמצאת במשבר. מתוך המשבר, לקחנו את מדינת ישראל למו"מ לתכנית אסטרטגית גדולה להצלתה של החקלאות בישראל והובלנו את הממשלה לדבר על שמירת החקלאות, על ערך החקלאות, על החקלאות כשמירה על הקרקע ועל הגבולות, על ביטחון המזון ועל ערך העבודה והייצור המקומי".

צור הדגיש את הדרישות של התאחדות חקלאי ישראל מהממשלה: "הדרישות שלנו מהממשלה ברורות -הגדלת אחוז התמיכות לרמות המקובלות בעולם המערבי,

הגדלת חלקה של המדינה בביטוח לחקלאים, הגדלת מענקי ההשקעה, בכל הארץ, במסגרת מנהלת ההשקעות, הגדלת מענקי השקעה בכל הארץ במסגרת מנהלת ההשקעות תמיכה ייעודית בנושאים סביבתיים ותמיכה קבועה במו״פ. אלו האינטרסים של המדינה לשמירה על קיומה של החקלאות ועל החקלאים".

צור דיבר על העובדים הזרים: "אמנם כחלק מהמו"מ שלנו עם המדינה, המדינה ביטלה את מס המעסיקים על העובדים הזרים. אך על המדינה לפתור את בעיות העובדים הזרים ולהוריד את האגרות המטורפות על העובדים הזרים, להחזיר את נקודות הזיכוי ולהוריד ולעדכן את ההורדות בגין מגורים".

בנושא המים אמר צור: "אנו דורשים את הורדת מחיר המים לחקלאות שיהיה 1.5 למים שפירים, 1.2 ש״ח למים מושבים, 1 ש״ח למים מליחים. על המדינה לשמור על כלל הגידולים החקלאיים ולמצוא נוסחה שכל החקלאים ברחבי המדינה יודעים לחיות איתה".

על פערי התיווך: "פערי התיווך בלתי נסבלים. על כל שרשרת הערך להרוויח באופן מפוקח. לא יכול להיות שאנחנו נסבול בתוך החזירות הזאת. קונים מאיתנו באיזו מחיר שרוצים ויש להביא את הנושא לחקיקה. אנחנו רוצים פיקוח על פער התיווך".

על היבוא: "באנו הינה כדי לייצר ולא כדי לקנות ממקום אחר. אנחנו מתנגדים לייבוא פרוע. הייבוא לא מוריד מחירים. אנחנו מוכנים ליבוא שיהיה רק במקומות בהם יש חוסר".

צור סיכם את הרצאתו ואמר: "תורה חדשה נולדה בישראל שהיא 'הוד מעלתו הצרכן' בכך שאין ערכים ואין איכות אלא שיהיה רק דבר אחד וזה שיהיה מוצרים בזול.

משפחה ממוצעת מוציאה 14.5 אלף לחודש מתוך זה 2,424 ₪ על מזון. ומזה רק 1,027 על חקלאות ישראלית (ביצים, חלב, בשר, דבש, פירות וירקות) שזה 7% בלבד.

זאת אומרת כל השחיטה שרוצים לעשות לנו זה בגלל 7% מהצריכה המשפחתית.

אני מאמין שאנחנו נעבור את המשבר הזה ונבנה חקלאות לדורות במרחב כפרי המושתת על תיירות כפרית וחקלאית. זו הפעם הראשונה שלמדנו כולנו – המושבים והקיבוצים לעבוד יחד תחת התאחדות חקלאי ישראל".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים