פאנל בנושא המו"מ על ענף ההטלה התקיים השבוע בכנס מדע העופות

כנס מדע העופות התקיים השבוע בירושלים. במהלך הכנס התקיים פאנל בנושא ענף ההטלה והפטם. את הפאנל הנחה שוקי בשן ובתחילתו יו"ר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ סקר את הענף ואת המו"מ המתקיים כיום עם הממשלה על עתידו של ענף ההטלה.

בפאנל השתתפו מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, יו"ר האגודה למדע העופות, בניהו מנדל, מנכ"ל מועצת הלול, מולי לויט, סמנכ"ל בכיר למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות, אורי צוק בר ועלי בינג מאגף התקציבים במשרד האוצר.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן אמר: "בנושא של ענף ההטלה אין גבול לפופוליזם שעל בסיסו נקבעת מדיניות ממשלתית. אם היו רוצים לפתור את מודל ההטלה היו לוקחים את מתווה צביקה כהן להסכמה רחבה של הארגונים, משרד החקלאות והאוצר". וילן הדגיש את המצב באירופה ללא תכנון: "לקח לאירופה כ- 10 שנים להתכונן להסרת התכנון ולמרות ההיערכות, יש שם אתה בלגן כשאין תכנון".

על הפטם אמר וילן: "יש להגיע בפטם להבנות שישמרו הן על המגדלים הקטנים והן על המחירים לצרכן".

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אמר: " לא יכול להיות שמשק משפחתי יתקיים ללא תכנון. לא ניתן ליבוא פרוע מחו"ל".

סמנכ"ל בכיר למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות, אורי צוק בר אמר: "הנושא של החקלאות מורכב מאוד. בכירי האוצר שמנהלים אתנו את השיח מבינים שיש חשיבות לחקלאות ולייצור חקלאי בישראל. כדי שתהיה חקלאות לאורך זמן במדינה, החקלאות צריכה להיות יעילה. רוב מדינות העולם מייצרות את מוצרי החקלאות בעצמן. לכן אנחנו צריכים להתמקד ולהיות תחרותיים בעולם כדי לייצר למשל ביצים בצורה הטובה ביותר". עוד הוסיף צוק בר ואמר: "ענף ההטלה צריך לעבור שדרוג ולעשות שינויים בלולים, רווחת בעלי חיים ועוד. היום הדרישות הסביבתיות ואיכות המוצר הן חשובות מאוד והצרכן רוצה מוצר טוב והוא מוכן לשלם עליו בהתאם. חשוב לשמור על הפרנסה ולחזק את החקלאים.

אני רואה חשיבות גדולה במועצות- הלול והצמחים. בעיקר להסדר כולל של כל הנושאים הרוחביים- ביטוחים, מו״פ ועוד".

עלי בינג מאגף התקציבים של משרד האוצר אמר: "משרד האוצר רואה חשיבות רבה בחקלאות הישראלית כדי שתהיה תחרותית ויעילה. על ענף ההטלה לעבור שדרוג ורפורמה . ברפורמה צריכים להיות ארבעה רכיבים- שמירה על החקלאות, התייעלות, בריאות הציבור ורווחת המטילה (זכויות בעלי חיים). צריכה להיות הסדרה בענף ההטלה".

יו"ר האגודה למדע העופות, בניהו מנדל אומר: "אנחנו מפגרים בכ-300 מיליון ביצים בחלוקת התכנון וזה מה שהביא את האוצר לייבא מחול בזול. כ- 90 אחוז של חומרי הגלם של הביתה אנחנו מייבאים"

מנכ"ל מועצת הלול, מולי לויט: "אנחנו עושים את התכנון בצורה המיטבית. המועצה פועלת למען המגדלים ולמען הצרכנים. ענף ההטלה ללא תכנון לא קיים".

נציג המגדלים, יוסי אדוני אמר: "חקלאות זו לא רק כלכלה. חקלאות היא שמירה

על הישובים, על הפריפריה. זה ביטחון. מדינת ישראל השתגעה ואנחנו עושים הכל כדי לשמור עליה ולהחזיר את המדינה למציאות".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים