התאחדות חקלאי ישראל קיימה דיון דחוף על קרן נזקי טבע: מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "ממשלת ישראל יורה לעצמה ברגלים. ההשלכות לא יהיו רק על החקלאים שיאלצו להפסיק לגדל כי אין להם ביטוח, אלא על הצרכנים, שיסבלו ממחסור של ירקות, בעיקר לקראת החגים"

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן הזמין, לישיבה דחופה, את כלל ראשי הארגונים לדיון חירום בנושא קרן נזקי טבע.

כזכור, השבוע הודיעה קרן נזקי טבע (קנט) להתאחדות חקלאי ישראל כי החל מה- 1.7.16 היא תפסיק את הביטוחים לחקלאים. זאת לאחר שהמדינה לא שילמה לקרן 68 מיליון ₪, כפי שהבטיחה לשלם. מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן פנה לשר האוצר, משה כחלון ולשר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל וקרא להם "להתערב מידית במשבר, לגייס את הסכום הנדרש ולאפשר גידול מסודר של התוצרת החקלאית".

המשמעות של הפסקת הביטוח היא כי חקלאים רבים, יהיו במצב של אי וודאות ולא יוכלו לבטח עצמם ויאלצו להפסיק או להקטין את השטחים החקלאיים שלהם, מה שעשוי לסכן את הסחורה החקלאית, בעיקר בירקות, בעיקר לקראת ראש השנה.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: "מדובר בחוסר אחריות של המדינה. ממשלת ישראל יורה לעצמה ברגלים. על המדינה להבין כי חקלאים רבים יפסיקו לזרוע ולשתול במידה וקנט תפסיק את הביטוח לחקלאים ב- 1.7. ההשלכות לא יהיו רק על החקלאים שיאלצו להפסיק לגדל כי אין להם ביטוח, אלא על הצרכנים שיאלצו לצרוך פחות ירקות טריים, בעיקר לקראת חגי תשרי ועל כך שעלול להיווצר מחסור אמיתי של ירקות בחגים. אני קורא לשר האוצר, משה כחלון ולשר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל לפתור את המשבר לאלתר".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים