משרד האוצר, משרד החקלאות והתאחדות חקלאי ישראל הגיעו היום להסכמות על ענף המדגה

משרד האוצר, משרד החקלאות והתאחדות חקלאי ישראל הגיעו היום להסכמות על ענף המדגה. ההסכמות הושגו לאחר מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים.

במו"מ השתתפו מטעם החקלאים - מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות, יורם קרין ונציגי ארגון מגדלי הדגים בראשותו של יוסי יעיש. מטעם האוצר – סגן ראש הממונה על התקציבים אודי אדירי והצוות המקצועי ומטעם משרד החקלאות, סמנכ"ל המשרד, צביקה כהן והצוות המקצועי.

במסגרת ההסכמות:

· המכס ירד ב- 50% באופן מידי לפרק זמן של שנה חצי.

· מגדלי הדגים יקבלו תמיכה ישירה לשנה בסך 30 מיליון ₪.

· רשת ביטחון של 12 מיליון ₪ שתחולק על פני מספר שנים.

בתום פרק הזמן של השנה וחצי, תיבחן הורדה נוספת של המכס ותהליך הדרגתי ותיבחן הפגיעה בפדיון של מגדלי הדגים כאשר:

· במידה והפדיון יפחת ביותר מ- 10%, המכס לא ירד בינואר 2018 (ויישאר ב- 50% מכס עם תמיכה ישירה של 30 מיליון ש״ח לשנה).

· במידה והפדיון יפחת בין 5%-10%, המכס יפחת ב- 8% נוספים.

· במידה והפדיון יפחת עד 10%, המכס יפחת ב- 16% נוספים.

· בינואר 2019 ובינואר 2020, ייבדק הפדיון שוב כאמור לעיל.

· המשמעות היא שככל שהפדיון המצטבר בשנים האמורות לא יפחת ביותר מחמישה אחוזים, המכס ירד בסוף התהליך ל- 12%. במידה והענף ייפגע, יערכו התאמות עד כדי עצירת ההפחתה.

בנוסף- יתקיים שיקום של 100 בריכות ונחלים כאשר המדינה תיתן 70 מיליון ש״ח והמגדלים יתנו 50 מיליון ש״ח.

בהתאחדות חקלאי ישראל ובארגון מגדלי הדגים מברכים היום על ההסכם ואומרים כי ההסכם ישמור על ענף המדגה באזור ועל אי פגיעה בטבע.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: ״טוב שהשכל הישר גבר על הצעות חסרות אחריות של הורדת כל המכסים מידית ללא כל פיצוי לענף שהיו סוגרים את עמק המעיינות וגורמות לייבוש מלא של עמק המעיינות ואזור בית שאן.

אנחנו נמצאים במאבק גורלי על גורלו של הענף. ימים יגידו אם בישראל ימשיכו לגדל דגים טריים או שיבוא הכורת על הענף כולו. אני מקווה שהיום עשינו צעד קטן לכיוון של שמירת והבטחת עתיד הענף"

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: ״באמצעות הידברות בין הצדדים הגענו להבנות שגם ישמרו על המגדלים בארץ, גם ישמרו על האזור המיוחד של עמק המעיינות וגם יתחשבו בצרכנים.

אני מודה על שיתוף הפעולה עם משרד החקלאות וההירתמות של השר אורי אריאל. כמו גם של שר האוצר, משה כחלון שרואה חשיבות רבה בצרכן בד בבד מבין את חשיבותה של החקלאות, היצור המקומי וביטחון המזון״.

ראש המועצה האזורית עמק המעיינות, יורם קרין: "אחרי מאבק גדול אליו התגייסו הדייגים, החקלאים, התושבים, והאזור כולו יחד עם התאחדות חקלאי ישראל ומשרד החקלאות, הגענו להסכמות על מתווה לטווח הארוך הכולל השקעות בפיתוח והרחבת ענף המדגה אשר יאפשרו לקדם לפתח ולחזק את הענף, את החקלאות, הסביבה וההתיישבות בעמק המעיינות והפריפריה כולה . אני מברך על המתווה שהושג עם משרד החקלאות, התאחדות החקלאים, המגדלים ומשרד האוצר שמבטיח את המשך קיומו של ענף המדגה שהוא ענף חקלאות מרכזי בעמק. אני מודה לשר האוצר ח"כ משה כחלון, שר החקלאות ח"כ אורי אריאל, שרת המשפטים איילת שקד, לחברי הכנסת איתן כבל יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן ברושי, ניר מאיר מזכיר התנועה הקיבוצית, ולאמיתי פורת מזכיר הקיבוץ הדתי. הענף ימשיך להתפתח ולהביא תוצרת חקלאית איכותית לצרכן הישראלי ולשווקים".

יו״ר ארגון מגדלי הדגים, יוסי יעיש: ״אני שמח שלאחר תהליך ארוך וממושך הצלחנו להגיע לסיכומים שמטרתם להבטיח את עתיד הענף. המתווה שהושג היום יובא לאישור אסיפת המגדלים שתתקיים בשבוע הבא ואני תקווה שנוכל להניח מאחורינו את המאבק ולהמשיך לספק לאזרחי ישראל דג ישראלי טרי ואיכותי״.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים