הערב: עשרות חקלאים, מגדלי בקר, יפגינו מול ביתו של שר האוצר, משה כחלון כנגד הכוונה לפתוח את הייבוא בבשר הבקר: "כחלון מחסל אותנו"

בכוונתם של מגדלי הבקר להגיע לאזור באמצעות טנדרים עם חציר *** ההפגנה תתקיים הערב, מוצ"ש, ה- 15.10.16 בשעה 19:30 ברחוב הירקון 45 בחיפה *** מחר צפויים להפגין כ-100 חקלאים בכניסה לתחנת הרכבת כפר יהושוע, עם פתיחתה של רכבת העמק החל מ- 08:00 בבוקר ולהגיע למקום עם טרקטורים *** מגדלי הבקר: "כחלון מחסל אותנו. בשביל יבוא כחלון גורם באופן אישי גם לחיסול ענף הבקר הישראלי וגם לאלפי מובטלים המתפרנסים מהענף בכל רחבי הארץ, בעיקר מהפריפריה"

עשרות חקלאים, מגדלי בקר צפויים להגיע הערב לביתו של שר האוצר, משה כחלון זאת לאחר שנודע להם כי השר חתם על הצווים לפתיחת ייבוא חופשי של בשר הבקר וללא הגבלה. זאת ללא כל מיצוי המו"מ איתם ועם התאחדות חקלאי ישראל. ולעומת זאת הגיע האוצר להסכמות עם תנובה, עם יבואני הבשר ויבואני העגלים כל זאת תוך השארת החקלאים, מגדלי הבקר בחוץ. בנוסף מגדלי הבקר טוענים כי האוצר עושה מניפולציה עם כמה מגדלי בקר במרעה בעודו משלם להם פיצויים על חשבון כלל המגדלים.

המגדלים מדגישים כי ההסכם צפוי לחסל כ- 460 משקים חקלאיים העוסקים בענף ומספקים פרנסה לאלפי אנשים וחיסול ענף גידול הבקר בארץ.

החקלאים מתריעים כי במסגרת פתיחת הייבוא, צפוי להיות ייקור משמעותי במחיר מוצרי החלב, זאת בשל מנגנונים שקובעים את מחיר החלב.

החקלאים צפויים להגיע לביתו של כחלון באמצעות טנדרים עם חציר.

ההפגנה תתקיים הערב, מוצ"ש, ה- 15.10.16 בשעה 19:30 ברחוב הירקון 45 בחיפה. כתב/צלם מוזמנים לסקר.

מחר צפויים להפגין למעלה מ- 100 חקלאים מכל רחבי הארץ בכניסה לתחנת הרכבת כפר יהושוע, עם פתיחתה של רכבת העמק ולהגיע למקום עם טרקטורים. ההפגנה תתקיים החל מ- 8 בבוקר.כתב/צלם מוזמנים לסקר.

 

אלון קמה, מגדל בקר וחבר בארגון אמפ"י (ארגון מגדלי הבקר) אומר היום: "כחלון מחסל אותנו. בשביל יבוא כחלון גורם באופן אישי גם לחיסול ענף הבקר הישראלי וגם לאלפי מובטלים המתפרנסים מהענף בכל רחבי הארץ, בעיקר מהפריפריה".

 

ישראל (טוטי) בלוך, יו"ר מועצת התאחדות מגדלי בקר: "כחלון דואג לחברים שלו הטייקונים על חשבוננו, מגדלי הבקר. לא יתכן שאנחנו המספקים את המזון הטרי במדינת ישראל נמצא עצמנו תחת פגיעה אנושה של סגירת המשקים שלנו. עליו לזכור שמשק שייסגר לא ייפתח מחדש".

 

יו"ר ארגון אמפ"י (ארגון מגדלי הבקר), דורון ביידץ: "לא יתכן שכחלון דואג ליבואנים ולתנובה על חשבוננו. החקלאות הופקרה . 460 מגדלי בקר מכל רחבי המדינה עומדים לפני כיליון. האוצר הכריז מלחמת חורמה נגד החקלאות בישראל".

 

כאמור, במדינת ישראל קיימים כיום כ- 460 משקים המגדלים כ- 140 אלף ראשי בקר בשנה, המקיימים מעגל של גידולי מספוא, מרכזי מזון ומכוני תערובת, אשר מעבר לשמירה על אדמות המדינה ושטחים ירוקים, מהווים מעגל המפרנס אלפי משפחות.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים