התנועה בשטח: תנועת המושבים קיימה אתמול סיור מקצועי במושבים ברמת הגולן

מזכ״ל תנועת המושבים, מאיר צור: ״אנחנו כאן בשביל לעזור לכם לקדם נושאים אל מול המנהל, בקרקעות, בחקלאות, בפעילות הלא חקלאית, בנוער ובקהילה. אנחנו רואים ברמת הגולן את הפריפריה הרחוקה. האתגרים בפריפריה הם יותר משמעותיים ולכן אנחנו כאן לעזור ולתת מעטפת ועזרה״

תנועת המושבים קיימה אתמול סיור מקצועי במושבים ברמת הגולן. בסיור לקחו חלק הנהלת תנועת המושבים בראשותו של מאיר צור, נציגי המועצה וראש המועצה, אלי מלכה, ראשי ומזכירי מושבים ונציגים מהחטיבה להתיישבות. הסיור היה במושבים רמות, מעלה גמלא, כנף ואניעם.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אמר במהלך הסיור: "אנחנו כאן בשביל לעזור לכם לקדם נושאים מול המנהל, בקרקעות, בחקלאות, בנוער ובקהילה. אנחנו רואים ברמת הגולן את הפריפריה הרחוקה. האתגרים בפריפריה הם יותר קשים ולכן אנחנו כאן לעזור ולתת מעטפת ועזרה". צור בירך את ראש המועצה אלי מלכה ואמר: "מה שעשה ראש המועצה ברמת הגולן, אלי מלכה זה מקור לגאווה ודוגמא לפיתוח האזור, תוספת 750 נחלות, קידום התיירות, התעסוקה, החינוך והתרבות".

הסיור נפתח בחוות רמות, חוות סוסים אותה מנהל אורי פלג. זאת בכדי לראות את השילוב של התיירות הכפרית לצד החקלאות במושב.

אסף שדה, מרכז המשק במושב רמות סיפר על ההרחבה ומהלך של הכפלת נחלות. אסף הוסיף כי לאחרונה הצטרפו 22 חקלאים חדשים: "המושב רוצה להמשיך את הצביון החקלאי כחלק מהמורשת של מייסדי המושב".

לאחר מכן קיימו סיור במושב מעלה גמלא. ישי סוקר סיפר כי מושב כ- 100 חקלאים וכ- 160 משפחות. וכי למושב חקלאות ענפה של מנגו, תמרים, פרדסים, לולים ורפתות זאת לצד מטעים משותפים של תפוחים וכרמים. ישי הדגיש כי במושב 27 חקלאים חדשים.

במושב כנף העלה מרכז המשק של המושב, משה חביב את נושא הצמיחה הדמוגרפית במושב ואמר כי "יש רצון של בנים חוזרים לחזור למשק ולהיקלט".

הסיור הסתיים במושב אניעם אשר בו יש כפר אומנים. מרכז המשק של מושב אניעם, ניצחון חסון סיפר כי במושב יש מעט חקלאים עם זאת כי יש שותפויות חקלאיות של כרם ופרדס. בנוסף ציין ניצחון כי חשוב להביא לכאן צעירים.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים