כנס אנרגיות מתחדשות וענף הסולארי במרחב הכפרי: "ענף הסולארי והאנרגיה המתחדשת מהווה הזדמנות כלכלית עבור המושבניקים"

תנועת המושבים בשיתוף קבוצת משוב קיימה השבוע כנס בנושא ההזדמנויות הכלכליות בענף הסולארי ואנרגיות מתחדשות במרחב הכפרי בהשתתפות בכירי רשות החשמל ומומחים בתחום. אל הכנס הגיעו למעלה מ- 200 מושבניקים.

כאמור, ענף הסולארי מהווה הזדמנות ממשית וכלכלית למושבניקים להשתמש במבנים החקלאיים הקיימים, הסככות ובתי האריזה ועתה גם בגגות בתיהם בשביל להשתמש באנרגיה הסולארית כדי לייצר חשמל דבר המהווה גם דאגה לעתיד ולפנסיה והכל מהגגות של הבתים או המבנים החקלאיים.

מדינת ישראל הציבה לעצמה לעמוד ביעד של 10 אחוזים ייצור חשמל באנרגיה מתחדשת עד לשנת 2020 ו- 17 אחוז עד לשנת 2030, זאת כחלק מהתחייבויותיה להפחתת פליטות גזי חממה בוועידת פריס. בשל מחסור במשאב הקרקע במדינת ישראל, הבינו כי התשובה טמונה בייצור על הגגות. מי שיהפוך וישתמש בגגות שלו באמצעות אנרגיה סולארית, ירוויח גם חשמל וחשמל ירוק אבל גם כסף ולא מעט כסף.למאמר המלא

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור פתח את הכנס ואמר: "דור המייסדים הקים את המושבים והקיבוצים כשלנגד עיניהם שמירה על קרקעות המדינה וייצור חקלאי עצמאי. החקלאות היא עדיין פעילות מרכזית במושבים ואנו גאים בה. אנחנו מבינים את החשיבות שבהתאמת החקלאות לכלכלה החדשה ולכן מקפידים להתייעל ולהתפתח. במקביל ברור לנו שהמושבים והקיבוצים צריכים למצוא פעילויות נוספות שאינן חקלאיות כדי לבסס את כלכלתם הפרטית. יש לנו כיוונים חדשים לפעילות כזו, למשל תיירות כפרית ויזמות קהילתית. הענף הסולארי והאנרגיה המתחדשת הוא ללא ספק הזדמנות כלכלית מעולה עבורנו. יש לנו הזדמנות לקדם את נושא האנרגיה הסולארית, המתחדשת והירוקה במרחב הכפרי יותר מאשר בכל מקום אחר.

הרוח הגבית שאנו מקבלים מהמדינה וקידום התוכנית מצד רשות החשמל חשובות מאוד. גם אנחנו בתנועת המושבים רואים אחריות בפעילות שלנו לקידום העניין והפצת הבשורה הסולארית. חשוב להטמיע את הרגולציה כדי שניכנס לייצור מקומי מידי. חשוב לי באופן אישי שלכולם במושבים תהיה הזדמנות להרוויח וליצר הכנסה נוספת. אני מזמין אתכם לפנות אלינו ונעזור לכם ככל שנוכל בנושאים רגולטריים והכוונה. בהזדמנות זו מברך את קבוצת משוב על התערוכה החקלאית היפה המשמעותית"

יו"ר רשות החשמל, ד"ר אסף אילת אמר: "בכוונתנו לעמוד ביעדי הממשלה. מדינת ישראל מאמינה שהחשמל צריך להיות כמה שיותר מבוזר. זה חוסך לטווח הארוך בניה של רשת, זה דבר צרכני ואנחנו פועלים לביזור בעיקר במרחב הכפרי בו קיימים שטחים רבים והחקלאים עוסקים ופועלים במקומות מבוזרים. החידוש הוא שאפשר לשים על הגגות ולא רק על הקרקע, על הגגות". עוד הדגיש ד"ר אסף אילת: "בשיתוף עם גורמי ממשלה ניסינו להסיר את החסמים במיסוי ובהסדרה". אסף הסביר כי "בשנים האחרונות קיימות שלוש מגמות במשק החשמל: מעבר לאנרגיות ירוקות כאשר לאנרגיות הסולריות המתחדשות הרבה יתרונות על פני הישנות והגז, מגמת הביזור- פעם ייצרנו במתקנים גדולים כמו חדרה ואשקלון. היום המגמה ליצר במפעלים קטנים ומפוזרים. דבר זה מהווה יתרון ברמת הביטחון והחירום- קשה להוריד שאלטר אחד או לפגוע. והמגמה השלישית היא עצמאות הצרכן- אנו רואים ערך בצרכן אקטיבי שמייצר לעצמו אנרגיות ואף מוכר. אנו רואים במושבים לקוחות עיקריים וחשובים בזכות ההתאמה שלכם למגמות ולטכנולוגיות החדשות ולכן חשוב לנו להמריץ אתכם להשתלב בעולמות הסולריים החדשים שרשות החשמל מציעה".

סמנכ"ל רשות החשמל, ד"ר נורית גל נתנה הרצאה בנושא: 'חיבור מתקנים ברשת החלוקה' ואמרה: "הדרך הנכונה לעשות את זה היא במתקנים קטנים- גגות וכו. שכל אחד ייצר חשמל לעצמו ובכך נוכל לעמוד ביעד הלאומי תוך שנתיים בלבד. המשימה ששמנו לעצמנו היא לאפשר חיבור לכל מי שירצה. אנו רואים בכם שותפים ".

ראש אגף אנרגיות מתחדשות ברשות החשמל, חוני קבלו הרצה בנושא "חידושים וחדשות באנרגיות מתחדשות" ואמר: " מדינת ישראל הציבה לעצמה לעמוד ביעד של 10 אחוזים ייצור חשמל באנרגיה מתחדשת עד לשנת 2020 ו- 17 אחוז עד לשנת 2030, זאת כחלק מהתחייבויותיה להפחתת פליטות גזי חממה בוועידת פריס. במקור התפיסה היתה שניתן להגיע לזה בתמהיל של טכנולוגיות. ולכן העמידה ביעד היא בעוד שנה וחצי , בשנת 2020 של 10 אחוזים . היעד הזה יעמיד אותנו באחד המקומות הראשונים בעולם ומדינת ישראל תהפוך למעצמה סולארית.

עוד דיברו בכנס חיים טל, ראש ענף פיתוח עסקים בנק לאומי בנושא כלים פיננסיים למימון מערכות סולאריות לעסקים קטנים, גל גפני שמשק נטור בנושא שיתופי פעולה בין אגודות באנרגיה מתחדשת, איתם בירגר, מנכ"ל מבט מושבים בנושא אפיקי יישום, מאיה לחמן חברת Enlight בנושא אנרגיה מתחדשת , צחי סטרומזה, מנכ"ל AB Energy Israel בנושא מערכות ייצור חשמל על טכנולוגיית הביוגז ואורי ביקלס, סמנכ"ל שיווק בעציוני מערכות בע"מ בנושא מערכות סולאריות עוקבות שמש. את הכנס הנחתה דפנה כהן נוריאל, דוברת התאחדות חקלאי ישראל.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים