מהנעשה בתנועה

  • מאיר צור נבחר לקדנציה נוספת כמזכ"ל תנועת המושבים

    ועידת תנועת המושבים: בבחירות שהתקיימו היום לתנועת המושבים במכללה האקדמית אחווה נבחר מאיר צור לקדנציה נוספת. צור נבחר ברוב מוחץ. אל הועידה הגיעו כ- 600 איש ובכירים רבים.

    צור, נשוי + 2 ממושב עין יהב מוביל בשנים האחרונות את המרחב כפרי. בתקופת כהונתו חיזק הן את מעמדה של תנועת המושבים והן את מעמדה של התאחדות חקלאי ישראל שהוא עומד בראשה ושל החקלאות כולה אל מול משרדי הממשלה והשלטון המרכזי, מיצב את החקלאות על סדר יומה הציבורי תקשורתי ומתנהל אל מול המדינה על כלל נושאי וענפי החקלאות, הוביל להסדרת כלל הסוגיות של הקרקעות החקלאיות במושבים אל מול המדינה, קידם מיזמים של פעילות לא חקלאית ותיירות כפרית במושבים, הקים מרכז ידע והכשרות למושבים וחיזק את תנועת הנוער, בני המושבים כתנועת הנוער של המרחב הכפרי.

     

    לצפייה בנאומו של מאיר צור, בועידה - לחצו כאן

  • טקס הדלקת נר החנוכה המסורתית של תנועת המושבים התקיימה השבוע בבית התנועה בתל אביב

    הטקס היה בנוכחות מזכ״ל התנועה, מאיר צור, שר החקלאות לשעבר ומזכ״ל התנועה לשעבר, שלום שמחון ורב התנועה, הרב מנחם הכהן.
    הרב מנחם הכהן בירך על חשיבות חג החנוכה מבחינה מסורתית ומבחינה אקטואלית.

  • המסע לפולין השישי של תנועת המושבים יוצא לדרך!

    המסע לפולין, ״תנועה במסע״ של תנועת המושבים יוצא לדרך. כ-30 משתתפים נפגשו השבוע במפגש הראשון לקראת היציאה למסע לפולין.

    מדובר במפגש ראשון ממספר מפגשים והכנות שהוא חלק מתהליך עמוק שעוברים משתתפיו לקראת המסע.

    במהלך המפגש קיימה מרכזת המסע, נעמה אגוזי הרצאה בנושא ״מפגש עולמות״ - השואה ואנחנו ונתנה מידע מפורט על המסע זאת לצד מעגל שיח על ייחודיות המסע לפולין, מסע שכל כולו חיבור בין המושב והקהילה למה שהיה בשואה ולקיחת אחריות והסתכלות קדימה.

  • קורס הארכיונאים של תנועת המושבים יצא לדרך, זו השנה החמישית!

    קורס הארכיונאים- נאמני תיעוד ושימור של תנועת המושבים נפתח זו השנה החמישית.

    בקורס משתתפים נציגים מהמושבים מכל רחבי הארץ מבאר מילכה שבדרום ועד רמות נפתלי שבצפון. 

    מדובר בקורס משמעותי שכל כולו שימור ותיעוד המושב מהקמתו ועד היום. תנועת המושבים רואה ערך עליון בתיעוד מסיפורי ההקמה של המושב דרך  תיעודים היסטוריים משמעותיים עד לאירועים בימים אלו.

  • כ-200 גרעינרים הגיעו השבוע לגבעת חביבה ליום השיבוצים של בני המושבים

    כ-200 גרעינרים הגיעו השבוע לגבעת חביבה ליום השיבוצים של בני המושבים, באירוע קיבל כל ש"ש את שם המועצה בה ישובץ, וכן גילה מי יהיו חבריו לקומונה אתם יחיה בשנה הקרובה ויחלוק את השנה המשמעותית אליה הוא נכנס.
    מנהלת בני המושבים, שירי ארדיטי נחום: ״מדובר באירוע משמעותי ומרגש במיוחד,במסגרתו הגרעינרים קיבלנו את השיבוץ שלהם לקומונות, כל מי שהיה בגרעין של בני המושבים זוכר את יום השיבוץ שלו כאחד האירועים המלחיצים והמרגשים, אני בטוחה שחברי הגרעין הנכנס יצליחו להיכנס לנעלים הגדולות אותם משאירים אחריהם חברי הגרעין היוצא״.
    בכנס אף השתתף מזכ״ל תנועת המושבים, מאיר צור שבירך את 200 חברי הגרעין היוצא ואיחל הצלחה ל-200 חברי הגרעין הנכנסים.
  • שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל קיים סיור בבקעת הירדן

    אל הסיור הצטרפו מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחיאני, מזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת ומנכ"ל החטיבה להתיישבות, צביקי בר חי.

    הסיור עסק בפיתוח הבקעה והחקלאות בבקעה, במחירי המים השפירים ובקידום הייצוא החקלאי.

  • תנועת המושבים קיימה סיור בבקעת הירדן: "גאווה לראות שלמרות כל הקשיים שחוותה הבקעה, האזור פורח ומשגשג חברתית, קהילתית וכלכלית"

    הנהלת תנועת המושבים קיימה השבוע ביקור במועצה האזורית בקעת הירדן במושבים- נעמה, נתיב הגדוד, תומר, יפית ופצאל.

    אל הסיור הגיעו מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, שושי נשר מאגף חברה וקהילה, עו"ד עמית יפרח, יו"ר אגף הקרקעות ושירי ארדיטי, מנהלת תנועת הנוער בני המושבים. אל הסיור הצטרף ראש המועצה, דוד אלחיאני יחד עם כל מטה המועצה.

    כאמור, בקעת הירדן חוותה לפני כעשור משבר בחקלאות וכתוצאה מפיתוח וחדוות היצירה, האזור קם על רגליו והחקלאות לצד הקהילה בתנופה ממשית.

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אמר במהלך הסיור: "גאווה להסתובב בבקעה ולראות שלמרות כל הקשיים שחוותה הבקעה, האזור פורח ומשגשג חברתית, קהילתית וכלכלית".

  • יום העיון השלישי של מרכז ההכשרות של תנועת המושבים התקיים השבוע בנהורה!

    יום העיון השלישי של מרכז ההכשרות בנושא "ועדת הביקורת ככלי לניהול המושב" התקיים השבוע במושב נהורה. במסגרת יום העיון התקיימו הרצאות בנושא ועדת ביקורת באגודות השיתופיות, היחסים בין ועדות הביקורת בוועד המקומי ובאגודה ועל תרומתו של המבקר הפנימי לאגודה.

    כזכור, תנועת המושבים פתחה בחודש האחרון את מרכז ההכשרות כמרכז ידע בעבור ועדי וחברי המושבים המרכז את ימי העיון, ההשתלמויות, הקורסים והסמינרים של התנועה.

  • מזל טוב: מושב רשפון חוגג 80 שנה לעלייתו לקרקע

    מושב רשפון מציין בימים אלה 80 שנים להיווסדותו: ביום חמישי שעבר ציין המושב את תאריך העלייה לקרקע באירוע חגיגי וארוחת ערב מושבית בהשתתפות למעלה מ-1000 מתושבי המושב.

    לרגל האירוע החגיגי, מתפרסמות תמונות ארכיון המאפשרות הצצה נוסטלגית אל תקופה אחרת, בימים שלפני קום המדינה. רשפון הוקם בשנת 1936. שלושים המשפחות הראשונות של המושב התארגנו כבר משנת 1931 בהרצליה במסגרת 'התיישבות האלף'. בחורף 1936 עלו המשפחות על הקרקע בתחילה, ועדת השמות קראה ליישוב "רשפונה", על שם עיר עתיקה שהייתה באזור, אך התושבים בחרו בסופו של דבר בשם רשפון.

    כחצי שנה לאחר עלייתם לקרקע פרצו המאורעות, והמושב היה נתון לפשיטות של מסתננים שבמהלכם אף נרצח חבר המושב, אשתו נחטפה ושני ילדיהם הקטנים נשארו בבית. חברי רשפון לקחו חלק פעיל מאוד בקליטת מעפילים שנחתו מהים באזור קיבוץ שפיים, והיו עקב כך נתונים לביקורים ועוצר על ידי הצבא הבריטי. יותר מאוחר חברי המושב קלטו בני נוער ניצולי שואה.

    בתחום החקלאות, המושב הוביל במשך שנים בפיתוח שיטות גידול חדשות ופיתוח גידולים חדשים. במשך השנים המושב גדל וקלט משפחות נוספות , וכיום לאחר פיתוח הרחבה המושב מונה כ-300 משפחות.

    ראש המועצה האזורית חוף השרון, אלי ברכה בירך את רשפון ביום חגו: "רשפון הוא מעמודי התווך של ההתיישבות ובעל רקע ועבר מפואר שנטוע עמוק בימי ראשית ההתיישבות בארץ והקמת המדינה".

  • מושב בני דרור חגג 70 שנה להיווסדותו!

    כ- 1200 איש הגיעו לחגוג השבוע את חגיגות ה- 70 שנה להיווסדותו של מושב בני דרור. השבוע התקיים מפגש תושבים מהעבר, מההווה ומהעתיד במסגרתו החליפו חוויות וסיפורים על מה שהיה ועל ההצלחה של ההתיישבות. לאחר המפגש בירכו את המושב יו"ר הוועד המקומי – שי פורטה, מרכז המשק – עופר מאור, ראש המועצה האזורית – עמיר ריטוב ומזכ"ל תנועת המושבים – מאיר צור.

    המופע המרכזי התקיים בהשתתפותם של 100 תושבים מהמושב בבימויה של דקלה כהן ובהפקתו של ניר אביב.

    מושב בני דרור, הינו סיפור הצלחה עצום, שבתוך 70 שנות פעילות הצליח להגיע להישגיים אדירים – הן בפן ההתיישבותי והן בפן החברתי.

    כזכור, כשנתיים לפני קום המדינה תושביה הראשונים של בני דרור החלו להפריח את השממה, והקימו מושב שיתופי לתפארת ששילב בין חקלאות לתעשייה.

  • מרכז ההכשרות של תנועת המושבים נפתח! יום עיון ראשון בנושא ועדת הביקורת ככלי לניהול המושב התקיים השבוע

    מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "אחד התפקידים המשמעותיים של תנועת המושבים הוא להיות מרכז ידע בעבור ועדי וחברי המושבים. מרכז ההכשרות ייבנה שורה של קורסים, ימי עיון והשתלמויות הקשורים לכל רובד הניהול והחיים במושב, החוקים והתקנות ויעביר אותם לכלל חברי המושבים בכל רחבי הארץ באופן המקצועי ביותר"

  • כ- 200 סטודנטים קיבלו מלגות בטקס חלוקת המלגות שקיימה תנועת המושבים

    כ- 200 סטודנטים וסטודנטיות ממושבים מרחבי המדינה קיבלו מלגות מקרן הרב מנחם הכהן וקרן הרצפלד בברכת תנועת המושבים.

    האירוע התקיים כחלק מפעילות אגף חברה וקהילה לקידום סדר היום של הצעירים במרחב הכפרי: ״שמים את הצעירים על המפה״ מתוך צורך להדגיש את מחויבות התנועה לנושא ואת הרצון לעודד את הצעירים להגשים עצמם ולראות עצמם כמנהיגי המרחב בעתיד. במהלך הטקס נשאו דברים מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, יו"ר קרן הרצפלד, שלום שמחון, , יו"ר קרן הרב ורב תנועת המושבים, הרב מנחם הכהן, מרכז קרן הרב מנחם הכהן איציק כהן ואילנה יוגב, מאגף חברה וקהילה בתנועת המושבים.

    במהלך הטקס התקיימה הרצאה מרתקת של הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ.

  • יום חשיפת האומנים של תנועת המושבים יוצא לדרך

    אגף חברה וקהילה של תנועת המושבים מקיים את יום חשיפת האומנים השנתי המיועד לפעילי תרבות, חברה וקהילה במושבים. האירוע יתקיים ביום שלישי הבא, ה- 12.7.16 בשעות 09:00-16:00 במועצה האזורית לב השרון.

    במהלך היום ייחשפו פעילי התרבות, החברה והקהילה במושבים להופעות מגוונות בתחומי התיאטרון, הזמר, השירה, הבידור ועוד

    בין המשתתפים השנה ניתן יהיה לראות את עינת שרוף, דן שפירא, ענת מלמוד, אמיר לוסטיג ועוד.

    לפרטים נוספים והרשמה: אגף חברה וקהילה 03-6086309 או במייל:

    kehila@tmoshavim.org.il

  • תנועת המושבים מקימה את אלבום מייסדי המושבים של התנועה

    אגף חברה וקהילה של תנועת המושבים מקים בימים אלו אלבום מייסדי המושבים של התנועה, זאת כחלק מפרויקט הוקרה, הנצחה והשראה.

    מטרת הפרויקט הוא הוקרה והנצחת המייסדים במושב, היכרות עם סיפורי ההקמה של מושבי התנועה ושימור הזיכרון היישובי והתנועתי.

    לכל מושב יוקצה עמוד באלבום התנועתי שיוצב בבית תנועת המושבים ויהיה פתוח לקהל. כל עמוד מושבי יודפס כתמונה ויוגש כשי למושב.

    יש לשלוח לאגף חברה וקהילה את התמונות ואת שמות המייסדים וכן את סיפור ההקמה מאיפה הגיעו, הסיבה להקמת המושב, האתגרים שהתמודדו איתם וסיפור ייחודי מאפיין: shoshi@tmoshavim.org.il

  • שיתוף פעולה בין תנועת המושבים לבין מועדון הצרכנות 'משקארד' – לראשונה: כרטיס חבר מועדון צרכנות לחברי המושבים

    תנועת המושבים באמצעות מבט מושבים ומועדון הצרכנות "משקארד" של משקי הקיבוצים חתמו השבוע על שיתוף פעולה להנפקת כרטיס חבר מועדון הצרכנות לחברי המושבים. מדובר במועדון צרכנות משותף אחד, גדול ומוביל לחברי המושבים והקיבוצים.

    הכרטיס הינו בלעדי לתושבי המושבים והקיבוצים ומעניק לכלל חבריו הטבות והנחות באלפי בתי עסק ומבצעים מסובסדים.

  • ועדת המדע והטכנולוגיה התכנסה לדיון בנושא קידוחי הנפט בגולן תנועת המושבים: "יש לשמור על המרחב הכפרי"

    ועדת המדע והטכנולוגיה התכנסה השבוע לדיון בנושא קידוחי הנפט בגולן .

    אל הועדה הגיע יו"ר אגף המשק של תנועת המושבים, פלג אוריון אשר אמר בוועדה: "אנו תומכים במאבקם של התושבים לשמירה על הגולן שהוא מרחב החיים האישי שלהם. התושבים היקרים האלה שהגיעו לכאן מגדלים את ילדיהם, מעבדים את אדמותיהם ומקיימים חקלאות לצד תיירות כפרית פורחת באזור זה שכל תושבי המדינה נהנים ממנה. אנו קוראים לוועדה להקשיב למצוקת התושבים ולעשות כל שבידה בכדי לשמור על המרחב הכפרי שהוא הבסיס לקיומם ולחייהם באזור זה".

  • לראשונה: תנועת המושבים מקיימת פורום אזורי למזכירות מושבי הצפון

    תנועת המושבים מקיימת פורום אזורי למזכירות במושבים בצפון. מדובר בפעם הראשונה שמתקיים פורום במסגרת הזו וזו בשל החשיבות הרבה של מזכירות המושבים הן ככוח המניע של המזכיר וההנהלה והן בהיותן הפנים של המושב.

    בכוונת תנועת המושבים לקיים את הפורום האזורי פעמיים בשנה זאת במקביל לסמינר המזכירות הארצי.

    המפגש יתקיים ב- 21.6.16 בשעה 09:00 בבית העם בתל עדשים במסגרתו יתקיימו סדנאות, עדכונים והרצאות. ניתן להירשם לכנס באתר תנועת המושבים בישראל: www.tmoshavim.org.il או בטלפון: 03-6086309.

    שושי נשר מאגף חברה וקהילה של תנועת המושבים אשר מארגנת את הפורום: "המזכירות במושב הן הכוח המניע של המזכיר ושל ההנהלה כולה, הן הפנים של המושב בהיותן נותנות שירות ומשפיעות על התנהלות החיים במושב. אני מברכת על הפורום".

  • כנס יועצות לקידום נשים בסימן "חינוך מודע מגדר"

    כנס יועצות לקידום נשים ארצי של השלטון המקומי התקיים השבוע בחיפה בסימן של "חינוך מודע מגדר". בכנס דובר על חינוך ילדים כבר מגיל הגן לחברה שוויונית ולפיתוח סובלנות בינ-מגדרי.

    את תנועת המושבים ייצגה, הילית בן צבי, מנהלת היחידה לקידום נשים בתנועה הקיבוצית, מושבים ומרכז המועצות האזוריות.

    הילית בן צבי אמרה: "ככל שנקדים ונחנך את ילדינו בתחום זה, נוכל ליצור בעתיד חברה שוויונית מוסרית וערכית יותר. "חינוך מודע מגדר" שובר למעשה תבניות וסטיגמות על בסיסן גננות אשר אמצו מודעות זו, להפחית אלימות, לפתח סובלנות וליצור שיתופי פעולה בין הבנים לבנות והכרה בשונה".

    בן צבי עדכנה שבמסגרת יוזמתה, במספר מועצות אזוריות במרחב הכפרי כבר ארגנו הדרכה בנושא לצוותים החינוכיים תוך שיתופי פעולה בן אגפי החינוך במועצות והיחידה לקידום נשים.

  • יום הוקרה לחברי שנות השירות של בני המושבים

    עשרות חברי שנות שירות מהקומונות השונות של בני המושבים מכל רחבי המדינה הגיעו ליום הוקרה על פועלם.

    האירוע התקיים בהר הרצל ועסק בציון 120 שנה להוצאת הספר מדינת היהודים של חוזה המדינה. כמו כן בסוגיות ערכיות על חשיבות המדינה וערך הציונות.

    מנהלת בני המושבים, שירי ארדיטי אמרה: "מדובר באחד האירועים בהם משרד החינוך והאגף הביטחוני- חברתי במשרד הביטחון בוחרים להוקיר ולהכיר בעשייה המדהימה וחסרת הגבולות של חברי שנות השירות של בני המושבים".


  • כנס בוגרי בני המושבים לדורותיהם: "הנוער הם חוד החנית והבסיס של תנועת המושבים והחברה כולה"

    תנועת הנוער בני המושבים ותנועת המושבים קיימו בחול המועד פסח את כנס בוגרי בני המושבים לדורותיהם באנדרטת הנח"ל שבפרדס חנה.

    מדובר בפעם הראשונה שהתקיים כנס בוגרים של התנועה. אל הכנס הגיעו למעלה מ- 1000 משתתפים והתקיים בו טקס חגיגי, פיקניק משפחות, מפגש חברים, מתחמי פעילות, פינות יצירה, פינת משחקים וג'ימבורי לילדים.

    כמו כן, הוצגה תערוכה של ההיסטוריה של בני המושבים מכל תקופותיה וכל קומונה הכינה פינה של מה שקורה אצלה היום.

  • כנס בוגרי בני המושבים לדורותיהם יתקיים בחול המועד בפסח

    תנועת הנוער בני המושבים ותנועת המושבים מקיימים בחול המועד פסח את כנס בוגרי בני המושבים לדורותיהם. הכנס יתקיים ב- 28.4.16 בשעות 10:00-16:00 באנדרטת הנח"ל שבפרדס חנה. כתב/צלם מוזמנים לסקר.

    מדובר בפעם הראשונה שמתקיים כנס בוגרים של התנועה. אל הכנס צפויים להגיע אלפי משתתפים וצפוי להיות בו טקס חגיגי, פיקניק משפחות, מפגש חברים, מתחמי פעילות, פינות יצירה, פינת משחקים וג'ימבורי לילדים.

    כמו כן, תוצג תערוכה של ההיסטוריה של בני המושבים מכל תקופותיה, כל קומונה תכין פינה של מה שקורה אצלה היום ואף יהיה ספר זיכרון שהמשתתפים יוכלו לכתוב בו.

  • מחזקים את המרחב הכפרי

    מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור זימן השבוע את פורום ראשי המועצות האזוריות המושביות.

    במסגרת הפגישה הוזמן יו"ר קק"ל הנבחר, דני עטר בכדי לקדם ולחזק את שיתוף הפעולה עם קק"ל במיזמים כלכליים ובפיתוח המרחב הכפרי.

    מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור: "קק"ל בראשותו של דני עטר הינה שחקן מרכזי וחשוב להתיישבות הכפרית כולה. תנועת המושבים יחד עם ראשי המועצות האזוריות המושביות פועלות לחיזוקה של קק"ל למען חיזוקם של המושבים והמרחב הכפרי כולו".

  • תנועת המושבים והתאחדות חקלאי ישראל הצטרפו השבוע לארגון העיתונאים החקלאיים הבינלאומיים

    תנועת המושבים והתאחדות חקלאי ישראל הצטרפו בסופ"ש האחרון לארגון העיתונאים החקלאיים הבינלאומיים. מי שתייצג הינה דפנה כהן-נוריאל המשמשת כדוברת תנועת המושבים והתאחדות חקלאי ישראל.

    במסגרת ההצטרפות לארגון, יוכלו, בין השאר, לקבל ידיעות מכלל העולם הקשורות לחקלאות. כמו כן, להעביר לעיתונאים מכל העולם את ההודעות לתקשורת הרלוונטיות שתנועת המושבים והתאחדות חקלאי ישראל מוציאות אשר מתאימות להתפרסם בתקשורת הבינלאומית.
    דוברת תנועת המושבים והתאחדות חקלאי ישראל, דפנה כהן-נוריאל: "אני גאה להיות מי שתייצג את החקלאים בתקשורת העולמית . הגיע הזמן להשפיע גם בעולם ולהראות את הפיתוחים החקלאיים המדהימים של החקלאים במדינת ישראל העומלים לילות כימים עבור התוצרת החקלאית האיכותית, הטרייה והטובה ביותר".

    החיבור לארגון העיתונאים החקלאיים הבינלאומיים נעשה על ידי עדנה זיו.

  • סמינר "קהילה בתנועה" של אגף חברה וקהילה של תנועת המושבים: "ממשיכים להצמיח ולעצב את הקהילה במושב"

    סמינר "קהילה בתנועה" של אגף חברה וקהילה של תנועת המושבים התקיים השבוע במלון שפיים. אל הסמינר בן היומיים הגיעו מאות פעילי קהילה ותרבות ממושבים ויישובי המרחב הכפרי מכל הארץ. 
  • ועידת ישראל לחקלאות: "פרס פורצת הדרך בתחום התקשורת" על הובלת מאבק החקלאים ניתן לדוברת תנועת המושבים והתאחדות חקלאי ישראל, דפנה כהן-נוריאל

    פרס פורצת הדרך בתחום התקשורת על הובלת מאבק החקלאים והעלאת נושא החקלאות ומצב החקלאים על סדר היום התקשורתי, הציבורי והלאומי ניתן ל דפנה כהן-נוריאל, דוברת תנועת המושבים והתאחדות חקלאי ישראל בוועידת ישראל לחקלאות ה-6.

     

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים