מזכירות תנועת המושבים קיימה סיור במועצה האזורית מעלה יוסף

כ- 50 חברי מזכירות תנועת המושבים ופעילים קיימו השבוע סיור במועצה האזורית מעלה יוסף אשר בגליל המערבי.

הסיור נפתח במלונית "המקום" במושב נטועה בבעלות עמוס ורחל כהן. רחל הסבירה על השילוב של החקלאות עם התיירות הכפרית וכיצד המלונית באזור נעזרת בחקלאות המקומית בפני התיירים שמגיעים אליהם.

בנוסף הסבירה רחל על הקושי שהיה בלהקים את המלונית אל מול ההצלחה שלהם כתוצאה משיווק נכון בכל המקומות האפשריים בכדי שהמקום יצליח ותיירים יגיעו.

במקביל הסביר סגן יו"ר המועצה, יוסי אדוני ממושב זרעית על השילוב של החקלאות באזור יחד עם תיירות כפרית.

 

לאחר מכן נסעו חברי המזכירות לחוות הפטריות "חוות שמפיניון" הנמצאת בבעלות רוזה ויצחק דוידיאן, כעסק משפחתי במושב זרעית, כ- 100 מטר בלבד ליד מוצבים של החיזבאללה בלבנון.

רוזה דוידיאן סיפרה על ההקמה של העסק המשפחתי בשנת 1982 ועל הקשיים, בעיקר בתקופות הלחימה בצפון אל מול ההצלחה של הפטריות שלהם כמובילות בשוק המקומי.

 

לאחר מכן המשיכו חברי המזכירות והפעילים לסיור ביקב לגזיאל באבן מנחם שם טעמו מהיינות ושיכרים שהיקב מציע כחלק מהתיירות הכפרית באזור. בשנתיים האחרונות היקב הזה זכה בשלוש מדליות זהב בתחרות בינלאומית של יין.

 

ברוך לגזיאל, חבר ועד אבן מנחם ובנו של בעל היקב אמר: "אני מודה לתנועת המושבים ולעומד בראשה מאיר צור על הרעיון לקיים סיור במעלה יוסף. אני חושב שהסיורים הללו והחשיפה לפעילות התנועה תורמים לשיתוף פעולה בקרב התושבים. תנועת המושבים היא הגוף היחידי שנותר לנו בכדי להגן עלינו, תושבי המושבים ובעלי הנחלות אל מול השלטון המרכזי והממשלה. אני חושב שיש לקיים ולהגביר את הסיורים אלו". עוד הוסיף לגזיאל ואמר: "הגעת חברי המזכירות של תנועת המושבים אלינו בעצם חושפת בפני התושבים באזור באילו מוסדות של התנועה הם יכולים להיעזר". 

 

לאחר הסיור הגיעו חברי המזכירות אל יו"ר המועצה האזורית מעלה יוסף, שמעון גואטה.

יו"ר המועצה האזורית מעלה יוסף, שמעון גואטה סקר בפני הנוכחים את התפתחות המועצה לרבות השנים ואמר: "אני מודה לחברי המזכירות של תנועת המושבים ולמאיר צור על הסיור במועצה. הסיור תרם הן לתושבים עצמם על הפעילות הענפה של תנועת המושבים והן לחברי תנועת המושבים בחשיפה למקום ולתעסוקה באזור.

במועצה האזורית מעלה יוסף קיים 22 ישובים מתוכם 14 מושבים ושמונה ישובים קהילתיים. לרבות השנים המועצה גדלה והתפתחה וקיים ביקוש רב לגור כאן".

 

מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור אמר: "אני מודה מקרב הלב על האירוח. הענף התעסוקתי המרכזי באזור הוא ענף הביצים ולמרות הכל הענף בסכנה ואם הוא יפתח לייבוא תהיה פגיעה במגדלים ובכלל בתעסוקה בצפון". בנוסף אמר צור: "במעלה יוסף משלמים את המים היקרים ביותר בארץ כי אין כאן חלופה וקונים רק מקורות. צריך לתקן את העיוות הזה ובכוונתנו לפעול בנושא אל מול הנוגעים בדבר".


לאחר הפגישה עם יו"ר המועצה, קיימו חברי המזכירות סיור במצפור.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים