גלרית התנועה

 

"בצבע הדברים"

פארן חוגגת 50!

מושב פארן קיים השבוע ערב חגיגי לציון 50 שנה להיווסדו. במהלך האירוע סיפרו ותיקי ותושבי המושב את סיפור הקמתו באמצעות- שירים, הצגות, ריקודים וסרטונים. כנסו לפרטים.
מושב פארן קיים השבוע ערב חגיגי לציון 50 שנה להיווסדו.
במהלך האירוע סיפרו ותיקי ותושבי המושב את סיפור הקמתו באמצעות- שירים, הצגות, ריקודים וסרטונים. 

 

מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח הגיע במיוחד לאירוע ונשא דברים: ״מזל טוב למושב פארן, המושב הדרומי ביותר בעולם! לפני 50 שנה הגיעו מתיישבים, גרעיני נח"ל של חטיבת בני המושבים לערבה התיכונה והקימו את המושב על ערכי הציונות וההתיישבות, אהבת הארץ, ערבות הדדית ומעל לכל – ערכי החקלאות והאדמה וחיי קהילה.
למרות האתגרים והקשיים הרבים, הפכו מייסדי המושב את חלקת המדבר השומם למושב חקלאי מפואר המגדל בין השאר – פלפלים וירקות, תמרים, פרחים, רפת חלב, לולים ועוד ועוד.
לאור המציאות המשתנה קמה במושב תעסוקה חלופית תיירות כפרית - צימרים, בתי הארחה, הדרכות טיולים מקומיים והפכו את המושב לכפר רב תפקודי בהיבט התעסוקה והחקלאות.
אני מברך את מייסדי המושב שהפכו נקודה קטנה במדבר ליישוב ירוק ופורח. אשר פיתחו חקלאות מפוארת וחדשנית, ויצרו קהילה מגובשת והחזירו את דור הביניים את בנות ובני המושב חזרה הביתה. אנו מאחלים לכם עוד שנים רבות של התיישבות , חקלאות וקהילה מגובשת״.

 

ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה, מאיר צור אמר: ״חג יובל שמח למושב פארן, החוגג 50 להיווסדו! גרעיני הנח"ל של חטיבת בני המושבים, מתנועת הנוער העובד, ייסדו בשנת 1971 את המושב הדרומי ביותר בישראל, וקראו לו על שם נחל פארן הזורם בסמוך. הם הגיעו צעירים ונחושים, בתחושת ציונות, שליחות והתיישבות, אל לב המדבר, בערבה התיכונה. הקשיים והאתגרים, בראשית הקמת הישובים בערבה היו רבים וראשוני המתיישבים התגברו והקימו ישובים לתפארת. לצערי, גם כיום איננו נטולי אתגרים ואנו נאבקים על זכותם של הישובים בפריפריה הדרומית, קיומן של החקלאות וההתיישבות העובדת. אנו גאים בהישגים, במשקים החקלאיים, בתיירות, בחינוך, במכינות, בעסקים שהוקמו כאן בערבה, ובקהילה הנפלאה, ומקבלים בחיבוק ואהבה את הבנים החוזרים והמתיישבים החדשים המגיעים מכל רחבי הארץ, לחיות כאן ולהיות חלק מתפישת עולמנו, ואיכות החיים, כאן בערבה.
תודה לכל האורחים שהגיעו לחגוג איתנו. היה ארוע מרגש, כל הכבוד לפארן, מושב שהוא גאווה לעם ישראל! גאים בכם״.


 

צילום: שלומי זירה 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים