גלרית התנועה

 

"בצבע הדברים"

כ- 1500 חניכים מתנועת הנוער, בני המושבים יצאו למפעל לזכרו של יוסי יפה ז"ל

כ- 1500 חניכים מתנועת הנוער, בני המושבים יצאו למפעל לזכרו של יוסי יפה ז"ל במועצה האזורית גולן, לציון 50 שנה להתיישבות בגולן. המפעל ארך 4 ימים.

הימים במפעל מחולקים לשניים- עבודה וטיול. בחצי היום הראשון עבדו החניכים באתרי עבודה בהם שיפצו, ניקו, וסללו שבילים, אנדרטאות ופינות חן ברמת הגולן. בחצי השני של היום טיילו החניכים במסלולים נחל אל על, ג'ילבון, נחל דליות עד לגמלא, ובזוויתן.

במהלך המפעל, החניכים משפצים ועובדים ביערות ולאחר מכן מטיילים בשבילים שהם עצמם לקחו חלק ביצירתם.

בערב האחרון התקיים טקס לזכרו של יוסי יפה בהשתתפות משפחתו, מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור, נציגי קק"ל, מועצה אזורית גולן, מדריכי וחניכי בני המושבים.

מנהלת תנועת הנוער בני המושבים, שירי ארדיטי נחום: "אם יש סיבה שבגללה אתה קם בבוקר ומרגיש שאתה עושה משהו עבור החברה בה אתה חי, ועבור עתיד ילדיך, זה הרגע בו אתה מביט בחניכי בני המושבים מגיעים ועובדים במפעל לזכרו של יוסי יפה.

ההיסטוריה שהמפעל הזה טומן בחובו, המסורת אותה הוא מבקש להמשיך ולהעצים, והרלוונטיות שלה למציאות הנוכחית של החברה הישראלית, היא הסיבה לשמה אני מרגישה שזכיתי להיות בתפקידי בבני המושבים".

 

עידו לרנר, גרעינר בחוף הכרמל, מספר על המפעל מנקודת מבטו כמדריך: " אני חושב שזה היה מפעל מוצלח מאוד לנו כקומונה וגם לחניכים במועצה. יצא לכולנו להכיר גם חניכים שהם לא חניכים אישיים שלנו. זכור לי אתר העבודה של היום השני במיוחד בו גזמנו שיטה מכחילה. החניכים נורא נהנו באתר הזה, וכשהם נהנו לנו היה יותר כייף איתם. גם הדיון על ההגשמה היה מעניין. אני הייתי מסכם שהמפעל היה מאוד מוצלח, החניכים חזרו הביתה בתחושה טובה ועם ערכים שהם מקווים ליישם גם במועצה."

יוסי יפה ז"ל נולד במושב חרות אשר בלב השרון למשפחה של עובדי אדמה וכבן למשפחה שכזאת כך גם יוסי תרם את חלקו למשק. בנוסף לשנותיו כקצין בקבע עבד יוסי בתנועת המושבים. בתפקידו האחרון היה יו"ר ועדת הנוער של תנועת המושבים, או כמו שנקרא היום, מזכ"ל בני המושבים. חייו של יוסי התחלקו בין הצבא, העבודה ותנועת המושבים. הוא לא הבחין בין חינוך וביטחון וראה חשיבות רבה בשני התחומים.

במהלך שירותו במילואים, נפגע יוסי ממוקש באיזור ניצנה ונהרג.

ערכיו הבולטים של המפעל בהשראתו של יוסי יפה ז"ל, היו אהבת הארץ, ציונות, ערך העבודה, חינוך והגשמה.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים