גלרית התנועה

 

"בצבע הדברים"

חקלאות יוצרת מוזיקה: אלון שלו כובש את העולם

שלו אלון, בן 24 הוא בן של חקלאים מפארן בערבה שהחליט לעזוב הכל ולעסוק במה שהוא אוהב וטוב - כמלחין מוזיקה לסרטים.

עוד בעודו ילד, עשה בגרות במגמת מוזיקה בתל אביב ובבאר שבע ולפני הצבא אף התגורר בתל אביב: "בתל אביב נחשפתי למוזיקאים רבים שמפתחים את המוסיקה שלהם בארץ. עם חלקם עבדתי בהלחנות של האלבומים שלהם ובהקלטות, ומשם הגיע הרצון להתמקצע בעולם הסרטים. הלחנת מוזיקה לסרטים דורשת ידע מוזיקלי רחב מהרגיל ואתה נדרש למנעד רחב הנע בין מוזיקה קלאסית למוזיקה אלקטרונית, כאשר אתה נדרש להכיר את הסאונד של כל כלי מוזיקלי ".

אלון החליט ללכת ללמוד מוסיקה ב- Musician Institute שבלוס אנג'לס: "במשך כחצי שנה השתתפתי בתהליך מיון אינטנסיבי שכלל בין השאר מבחן באנגלית, מבחן בידע מוסיקלי והלחנה של יצירה מוזיקלית בת 3 דקות שהלחנתי. לאחר שהתקבלתי ללימודים, כמי שגדל במדבר הרחוק, המעבר לחו"ל לא היה פשוט, אבל גם מסקרן ומרגש. התחלתי במסלול ההתמחות אליו מתקבלים 4 מתוך 60 בבית הספר במסגרתו אתה עובד מחוץ לבית הספר בחברות ובאולפני סטודיו שעוסקים בתחום בו אתה מתעניין. אחד המורים שיצא לי להכיר כאן בשם Mark Desantis עזר לי להשיג ראיון לחברה שנקראת Remote Control Production חברה זו שייכת למלחין הגרמני Hans Zimmer , שהלחין מוסיקה לסרטים כמו מלך האריות, שודדי הקריביים ולאחרונה גם את בטמן נגד סופרמן. מלחינים מתחילים מכול העולם ומכול המכללות, ביניהן היוקרתיות ביותר מגיעים נחושים ומוכשרים מאוד להילחם על כל תפקיד". אלון הנלהב הוסיף: "בארצות הברית כאשר אתה מתחיל לעבוד בחברה מסוימת אתה מועסק, כמתמחה ומשם בונה את דרכך. לאחר תקופה כמתמחה התחלתי לעבוד עם הטכנאי מיקיסנג של הסטודיו. תפקידם של הטכנאים הוא לקבל את הקלטות המוסיקה של המלחין, להתאים אותה למה שקורה בתוך הסרט ולהפוך אותה ל״גדולה מהחיים״".

הסרט האחרון שיצא כרגע מהסטודיו בו הוא עובד הוא קפטן אמריקה מלחמת האזרחים: " זאת חוויה יוצאת דופן לראות ולהשתתף בהפקה מוסיקלית בסדר גודל כזה, לפגוש עולם שלם של עשייה קולנועית ויצירה, עם רמת השראה גבוהה במקביל למקצועיות חסרת פשרות. עולם מלא חיים המתרחש מאחורי הקלעים שמתחיל מפגישה עם הבמאי על החלטת הסאונד והאווירה שהוא מחפש לסרט עד להקלטת התזמורת בשביל הסאונדטראק הסופי- תהליך מאוד ארוך הכולל בתוכו המון אנשים".

למרות המרחק הגיאוגרפי אלון לא שוכח מאיפה בא: "בעיצומה של העשייה אני לרגעים חושב על אבי החקלאי ועל המקום הרחוק ממנו באתי- בקצה הארץ, במדבר ועל המקום בו אני נמצא היום. שני עולמות רחוקים מאד. באחד נמצאים השורשים שלי, המקום שנותן לי כוחות ואמונה והמקום השני בו נמצאות השאיפות שלי, הענפים שאני מקווה יביאו לי פירות טובים של יצירה וביטוי".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים