ועדת הכספים דחתה את חוק המע"מ של לפיד - תנועת המושבים: "מברכים על הדחייה וממשיכים במאמץ להכניס את ההתיישבות אל תוך ההטבה"

תנועת המושבים מברכת היום על דחיית העברת חוק "0% מע"מ" של שר האוצר, יאיר לפיד.

כזכור, ועדת הכספים של הכנסת אשר כינסה אמש דיון חירום בזמן הפגרה, לא הצליחה לאשר את חוק 0% מע"מ זאת על רקע ההתכתשויות לגבי החוק. ההערכה היא שהדיונים יתחדשו רק בראשית ספטמבר ונראה כי החוק לא יאושר במליאה לפני אוקטובר.

 

תנועת המושבים בירכה היום על הדחייה. שכן דחייה זו מאפשרת לתנועת המושבים להכניס את ההתיישבות אל תוך ההטבה. משמעותה של דרישת תנועת המושבים הינה שכאשר הזוג הצעיר בונה את ביתו ביישוב הקהילתי או בהרחבה קהילתית של מושב יהיה גם הוא זכאי להטבת המע"מ  כאשר הינו משלם לקבלן על בניית הבית, תשלום שגם כך כרוך בלקיחת משכנתא ועזרה מההורים וכל הקלה בתשלום כפי שהטבת המע"מ מעניקה הופכת למשמעותית מאוד עבור המתיישבים הצעירים.

 

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אומר היום: "דחיית אישור החוק פותחת בפנינו חלון הזדמנויות חשוב ומהותי למען ההתיישבות והצורך של בני ההתיישבות העובדת לקבל את ההטבה. שכן הזוג הצעיר שבונה את ביתו במושב, עומד בכל הקריטריונים שחוק ה- 0% מע"מ מציע והוא זכאי לקבל אותו בעת בניית הבית".

 

ראש אגף הקרקעות בתנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח, אשר פנה לשר האוצר בשם תנועת המושבים ואף השתתף בדיוני הועדה הגיב לדחייה ואמר: "אנו מברכים על הדחיה וממשיכים במאמצינו להכניס את ההתיישבות אל תוך ההטבה.

מיותר לציין כי,  עשרות אלפי זוגות צעירים, בני ההתיישבות העובדת, עומדים בקריטריונים במלואם, קרי, שרתו בצבא (רובם שרות קרבי ומשמעותי), משלמים מיסים, התחתנו והביאו ילדים וכל רצונם להקים את ביתם הראשון במרחב הכפרי הרחק ממרכז הארץ, בעוטף עזה ובקו העימות בצפון ואינם זכאים להטבה ככל אזרחי ישראל".

 

עוד הוסיף עו"ד יפרח: "אין חולק כי ההתיישבות בנגב ובגליל הינה משימה לאומית גם בעיר וגם בכפר ובוודאי תקל על הלחץ האדיר לבניה מאסיבית במרכז הארץ ותשמר את השטחים הפתוחים והריאות הירוקות במרכז, עובדה שרק מגבירה את האבסורד למנוע מבני התיישבות את ההטבה שתמריץ אותם לקבל החלטה שהינה גם כך לא פשוטה לקבוע את מרכז חייהם ביישובי הפריפריה. בוודאי לאחר מבצע "צוק איתן" יפים הדברים שבעתיים ואנו נמשיך להיאבק בעניין".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים