בטקס מרגש נחנך בית אשל המחודש

בטקס שהתקיים היום (ג', 23.1) נחנך בית אשל המחודש. בטקס נכחו ותיקי בית אשל; יו"ר קק"ל, דניאל עטר; ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'; ומאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל. בשנים האחרונות קק"ל ביצעה עבודות שיחזור ושיפוץ למתקנים באתר. כעת הציבור הרחב מוזמן להגיע ולסייר באתר המורשת הלאומית בית אשל שמהווה את אחד משלושת המצפים בנגב.

בית אשל, אחד האתרים החשובים בהיסטוריה של מדינת ישראל ושל הנגב, נפתח היום למבקרים לאחר שהסתיימו עבודות השיפוץ והשחזור של קק"ל. בטקס שהתקיים במעמד יו"ר קק"ל, דניאל עטר, ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים, נציגי וותיקי בית אשל, נחנך האתר המחודש.

בית אשל, שהוקם בשנת 1943, היווה נקודת מאחז חקלאית בנגב והיה אחד משלושת המצפים שהוקמו בדרום במטרה לשמור על הקרקעות באזור על ידי חקלאות ועבודות אדמה. במלחמת העצמאות אנשי בית אשל שמרו על הגבול הדרומי נגד הצבא המצרי אך חטפו הפצצות רבות והמבנים נהרסו כמעט לחלוטין. קרן קימת לישראל, שליוותה את אנשי בית אשל וסייעה להם במהלך השנים לרכוש קרקעות בנגב, החליטה לשפץ את האתר ולשחזר את המבנים שנפגעו בקרבות.

"אנו שומרים על המורשת לא רק בגלל שהיא חשובה אלא כי מה שנשאר מבית אשל הוא עולם ערכים שבמציאות שלנו הולך ונעלם" כך אמר בנאומו יו"ר קק"ל, דניאל עטר. "המטרה שלנו היא להביא לבית אשל את תנועות הנוער והתושבים שילמדו על ההתיישבות והחקלאות בנגב. היום המקום הזה יושב באמצע שכונת מגורים ובעתיד ייבנו סביבו כארבעת אלפים יחידות דיור. נתון זה אומר לנו הכל על מורשת בית אשל, מחזון לאחיזה בקרקע והתיישבות. תודה לותיקי בית אשל מה שהשארתם כאן ואני מודה לעובדי קק"ל על פועלם למען הנגב."

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע: "תודה רבה לדניאל עטר, חברי היקר, ולקק"ל על הפעילות בבאר שבע. לא רחוק מכאן נבנה בימים אלה, בשותפות קק"ל, האגם הגדול ביותר בישראל. הריאה הירוקה הזאת הופכת להיות המקום התוסס והחי לא רק לתושבי באר שבע אלא לנגב כולו. אנו רוצה להודות לוותיקי בית אשל. כולנו חייבים לכם תודה על פועלכם. אנשים ששמו את טובת המדינה לפני טובת עצמם. בלי החזון שלהם לא הייתה מדינה ולא הייתה באר שבע".

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: ״אנחנו נמצאים במעמד מרגש מאוד. הנחישות שהיתה לכם כאן בהיותכם מגנים עוד לפני קום המדינה על הנקודה הדרומית ביותר לצד הערכים שהצבתם לחברה הישראלית ולנו בני המושבים הם הסמן הימני של כולנו .זו אותה הנחישות והתעוזה שהייתה לכם להקים את אתר בית אשל כאשר אתם היום בני 96. אני תקווה שמדינת ישראל תפעל למימוש הערכים שלכם בהתיישבות בחברות ובחקלאות. אני מצדיע לכם המייסדים והבנים של בית אשל״.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים