בשורה לחקלאים: יופחתו עלויות החקלאי, המעסיק עובדים זרים, באשר להלנה ותנאי מגוריו של העובד הזר

זאת לאחר מו"מ אינטנסיבי אותו ניהל מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל עם מנכ"ל משרד החקלאות ועם שר הכלכלה, נפתלי בנט *** שר הכלכלה אישר היום את שינוי העלויות לחקלאי בגין ההלנה של העובד הזר *** המשמעות של החלטה זו הינה הפחתה משמעותית בעלויות החקלאי המעסיק עובדים זרים, באשר להלנה ותנאי מגוריו של העובד הזר. מעתה ינוכה משכרו של כל עובד זר סך של 775 ₪ *** ההחלטה צפויה לעבור לאישורה של וועדת העבודה והרווחה בכנסת *** מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור: "מדובר בפריצת דרך ובבשורה לציבור החקלאים, כאשר תיקון העוול יקל על ציבור החקלאים, בעיקר בתקופה כלכלית קשה זו"

 

בשורה לחקלאים: יופחתו עלויות החקלאי, המעסיק עובדים זרים, באשר להלנה ותנאי מגוריו של העובד הזר.

 

כזכור, בשלוש השנים האחרונות ניהל מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור מו"מ אינטנסיבי עם משרד החקלאות בכדי לשנות את התקנות מתוקף "חוק העובדים הזרים" המגדיר את זכותו של המעסיק-החקלאי לנכות משכרו של העובד הזר את העלויות של תנאי מגוריו.

עיקר השינוי נוגע לעלויות בגין ההלנה של העובד הזר אצל החקלאי. לרבות מגורים, הוצאות חשמל, מים והוצאות כלליות. שכן החקלאי נושא בעלויות חודשיות גבוהות על מנת לעמוד בדרישות החוק למגורים הולמים והסכום אותו גובים מהעובד הזר אינו משקף ומבטא את העלויות הריאליות.

 

לאחר שנקלעו הצדדים למבוי סתום בקביעת הסכום, נענה מנכ"ל משרד החקלאות, רמי כהן לבקשת צור והנחה את משרדו לערוך בדיקה כלכלית אשר עיקרה יועבר למשרד הכלכלה. בהתאם לעבודת משרד החקלאות הוחלט כי ינוכה משכרו של כל עובד זר סך של 775 ₪. הוצאות אלו הינן על הוצאות הנלוות לעבודה (כולל מים, חשמל, גז ועוד) כמו כן, עבור מגורים הולמים (מבנה מגורים הכולל ריהוט, כלי מיטה, ציוד חשמלי ועוד)

 

צור אף נפגש עם שר הכלכלה, נפתלי בנט בכדי לקדם באופן מידי ולהחיל את התקנות. היום כאמור אישר שר הכלכלה את השינוי ומשרד הכלכלה צפוי להעביר את תקנות אלו לוועדת העבודה והרווחה בכנסת ובכך לתקן את העוול שנגרם לחקלאים.

 

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אומר היום: "מדובר בפריצת דרך ובבשורה לציבור החקלאים, כאשר תיקון העוול יקל על ציבור החקלאים, בעיקר בתקופה כלכלית קשה זו. בכוונתנו לרתום את ועדת העבודה לאישור הנושא. אני מודה לשר החקלאות, יאיר שמיר, לשר הכלכלה, נפתלי בנט, ליו"ר הלובי החקלאי, חה"כ זבולון כלפא, למנכ"ל משרד החקלאות, רמי כהן, למזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבו וילן, ליו"ר המועצה האזורית הערבה, אייל בלום למזכ"לי התנועות ומזכירי הארגונים ולכל השותפים החקלאים הרבים שתרמו".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים