שחיקת מחיר המלפפונים שהגיע לשיא השפל ועלויות תנאי הסחר

בעקבות שחיקת מחיר המלפפונים שהגיע לשיא השפל ועלויות תנאי הסחר  שהוכפלו בשנתיים האחרונות מחאת המלפפונים הגדולה בישראל יוצאת לדרך.

 לראשונה חקלאי מושב אחיטוב בעמק חפר התאחדו למחאה משותפת עם חקלאי חוף הכרמל, גן יאשיה, אמץ ושדה יצחק ובתמיכת תנועת המושבים ומועצת הצמחים- במטרה להציג חזית אחידה מול רשתות השיווק למען מסחר הוגן שנקבע על פי מדד מועצת הצמחים.

  

האנדרלמוסיה השוררת בסחר בירקות ובמלפפונים בפרט הביאה מגדלים רבים, בהם מגדלים באחיטוב, המחזיקים יחד במעל 75% מגידול המלפפונים של ישראל, לסגירת חלק משקיהם ורבים נקלעו למצוקה כלכלית קשה בשנתיים האחרונות. כעת בעקבות שחיקת מחיר המלפפונים ברשתות השיווק החליטו מגדלי המלפפונים לצאת למאבק שלהם.

 

מלבד מחיר המלפפונים שנשחק בעקבות תמחור שרירותי של חלק מרשתות השיווק , החקלאים גם ספגו בשנה האחרונה עלייה של 32% בעמלה מול הרשתות. אם עד לפני שנתיים גובה העמלה עמד על  17% לפני שינוע , כיום גובה העמלה עומד על  44% . בעקבות כך קיבלו כל רשתות השיווק מכתב שקורא להם להידיין מחדש על תנאי המסחר , להיצמד למחיר קילו מלפפונים כפי שקובע התקליט (מועצת הצמחים) ולהוריד את גובה העמלה ל17% לפני שינוע – רשתות שיווק שלא יסכימו לתנאים תופסק במידי אספקת המלפפונים אליהם.

 

חזי דניאל, יו"ר ועד ההנהלה של מושב אחיטוב: "אין לנו החקלאים יותר מה להפסיד. אנחנו לוקחים על עצמנו אחריות גדולה ומסכנים פרנסה והשתכרות של משפחות רבות במטרה להפוך את הקערה על פיה, לטובת הצרכנים ולטובת המגדלים".

מאיר צור, מנכ"ל תנועת המושבים: "כל החקלאים נושאים עיניים לחקלאי אחיטוב ותומכים במאבקם הצודק לאורך כל הדרך".

 

מגדלים רבים בחוף כרמל ובישובים השכנים לאחיטוב בעמק חפר שתומכים במהלך הצטרפו למאבק בכדי לייצג חזית אחידה מול רשתות השיווק, במטרה לקבוע את רמת המחיר הקבועה שהחקלאים מקבלים לצד תנאי סחר הוגנים על בסיס המדדים הקבועים של מועצת הצמחים. בנוסף, מטרת החקלאים היא להילחם בשיווק סחורה מסוג ב' שנמכרת ברשתות כסחורה מסוג א' והחקלאים אף דורשים מבקר איכות חיצוני שיבדוק ויקבע את טיב הסחורה.

 

מועצת הצמחים שתומכת במאבק חקלאי אחיטוב הודיעה לחקלאים שאם בעקבות המחאה מחיר קילו מלפפונים ירד מתחת ל-3 שקלים, היא תזכה את החקלאים בחצי שקל נטו לקילו- תמיכה משמעותית במהלך של החקלאים.

 

מושב אחיטוב בעמק חפר הוא אחד המושבים החקלאיים הבודדים שנשארו בארצנו, עם למעלה

מ-120 משפחות חקלאיות המעסיקות כ-500 תאילנדים ומעבדים  יחד את האדמה מסביב למושב.  בזמן שהחקלאות בארץ סופגת מכות קשות עקב גזרות המס על העסקת עובדים זרים (מס מעסיקים) ושליטה מוחלטת של רשתות השיווק על תנאי הסחר ומחיר התוצרת החקלאית, מבקשים חקלאי מושב אחיטוב  העמלים על גידול של כ- 75% ממלפפוני ארצנו, לשמר את המסורת המושבית והציונית של פיתוח החקלאות והגנה על גבולות המדינה. שיטת גידול המלפפונים של מושב אחיטוב הנה ייחודית ונלמדת על ידי גורמים מכל העולם שמגיעים להתרשם משיטת הגידול במושב הנחשב לחלוץ בענף בזכות השימוש בשתלי מלפפון מורכבים.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים