תנועת המושבים בוועידת סוף שנה של ברית פיקוח: "יש לחזק את הקואופרציה ואת שיתוף הפעולה בין החקלאים למען הצלחת החקלאות"

ברית פיקוח קיימה אמש את "ועידת סוף שנה 2015" באווניו שבקריית שדה התעופה. הועידה הייתה ועידה משותפת לתנועת המושבים ולתנועה הקיבוצית. 

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור נאם בפני באי הועידה ואמר: "קיימת חשיבות לחיזוק הקואופרציה במושבים לשיפור הרווחיות בשבילנו ובשביל הדורות הבאים בחקלאות. עלינו לחזק את הקואופרציה ואת שיתוף הפעולה בין החקלאים למען הצלחת החקלאות".

 

צור התייחס לפעילותה של ברית פיקוח במגזר המושבי והדגיש: "פיקוח ובקרה זה דבר חשוב ובריא לעסק, לארגון ולמנהלים כאחד".

 

צור אף דיבר על המו"מ המתקיים כיום עם המדינה לתכנית אסטרטגית לקידום החקלאות בישראל: "אחרי שנים רבות בהן מדיניות הממשלה כלפי החקלאים הייתה חד צדדית תוך זניחת ערכי ההתיישבות העובדת, קיים כיום שינוי מגמה והזדמנות אל מול הממשלה הנוכחית בראשות שר האוצר, משה כחלון ושר החקלאות, אורי אריאל וזאת בכדי לקחת את החקלאות למקום אחר. אנחנו מנהלים מו"מ אינטנסיבי עם הממשלה. עם זאת אנחנו עדיין רחוקים ממה שאנחנו צריכים להגיע".

 

מנכ"ל ברית פיקוח, ירון רייכמן אמר: "על כל חקלאי לייצר יתרון לגודל בכדי להתאים עצמו לשוק. בטווח הארוך רק הקואופרציה בין החקלאים ושיתוף פעולה תייצר הצלחות. ניתן לראות זאת במגזר המושבי מושבים רבים שהצליחו להתאחד ולייצר יתרון לגודל ובכך שיפרו את רווחיותם".

 

ח"כ איתן ברושי דיבר במהלך הועידה על החשיבות בהטבות המס לישובים בפריפריה ואמר: "המאבק על הטבות המס בפריפריה החזירו אותנו לחלוקה צודקת והוגנת. עתידנו תלוי ביכולת שלנו להשפיע על המדיניות בכנסת ובכך גם על סדר העדיפויות של הממשלה. כנס זה עוסק בהכנסות של סוף שנה. לפקידות האוצר ולשרים יש חוסר הבנה בחקלאות. אין תכנית לאומית לתעסוקה ובעיקר בפריפריה". ברושי אף דיבר על חוק ההסדרים ואמר: "זו הפעם הראשונה שאין בחוק ההסדרים רפורמות הקשורות להתיישבות. ראשי התנועות ובעיקר מאיר צור, אבשלום וילן וניר מאיר פעלו רבות לשם כך".

 

יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, יאיר ריינמן אמר: "תחרות חופשית היא נכונה בטווח הקצר אך הרת אסון בטווח הרחוק.  מדינת ישראל חייבת להיות יצרנית. יבוא כתחליף לייצור מקומי לא טוב לצרכי המדינה לטווח הארוך. לא הכל פיננסי ולא הכל יבוא. צריך לבטא את הציונות והאידיאולוגיה".

 

במהלך הועידה התקיים פאנל של המושבים במסגרתו יו"ר אגף הקרקעות בתנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח דיבר על עדכוני חקיקה ופסיקה במקרקעין, מזכ"ל הפועל המזרחי, יצחק אליה דיבר על ניהול שותפויות בחקלאות ויצירת יתרון לגודל, מנכ"ל מבט מושבים, יוגב שריד הסביר על הדרך לחוזי חכירה לדורות במושב ונציגת ברית פיקוח, יהודית קריסטל דיברה על הכנת הדיווחים לרשויות.

 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים