למעלה מ-2000 מפגינים הגיעו היום לעצרת התמיכה של מגדלי הביצים במושב אביבים, על גדר המערכת שבגבול לבנון

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור :

״אנחנו נמצאים כאן היום מול מעוז החיזבאללה בגלל שאנחנו משדרים מלחמה, אבל מסוג אחר. מלחמה על הבית, על הפרנסה של כ-2800 לולנים. אבל המקום הוא גם סימלי- אנחנו, החקלאים שומרים על גבולות המדינה, השדות שלנו הם הביטחון הקיומי וגם הביטחון התזונתי של כל אזרחי המדינה .

אסור לנו לתת יד לרפורמה שתפגע בפרנסה של אלפים מתושבי האזור ובני משפחותיהם, אסור לנו להסכים להיכנס למעגל אבטלה כי אין עוד מקורות פרנסה כאן וגם אין עוד חקלאות אחרת. על מדינת ישראל להשכיל ולהבין כי משק שנסגר לא ייפתח עוד בשנית . וכי המדינה להפקיר את פרנסתם של אלפי משפחות על גבול הצפון .

מקריבים את אנשי גבול הצפון על מזבח פער התיווך כאשר הם אינם אשמים בו .

מה עוד, ייבוא לא יפתור את המצב ויביא להורדת מחירים לצרכן. יבוא לא רק שלא יוזיל אלא לטווח הארוך, מדינת ישראל תהיה תלויה ביבוא וההשלכות יהיו ברורות במלחמה הבאה או בחרמות הבאים שיושתו על מדינת ישראל״ .


שמעון ביטון מגדל ביצים במושב אביבים - כיפת הברזל של האזור שלנו זה הלול. הממשלה רוצה לעשות לנו תכנית מרושעת ולסגור אותנו, משק משק, מושב מושב ולרוקן אותנו מביתנו. אנחנו לא נוותר״ .

יוסי אדוני, מגדל ביצים וסגן ראש המועצה מעלה יוסף : ״יש לנו מלחמה ומאבק כל הבית. ענף ההטלה זה עמוד השדרה שלנו. בלעדיו אנחנו לא יכולים להתקיים. התיישבות מחזקים ולא מוכרים. ענף הביצים זה ביטחון״ .

ראש מועצה מרום גליל, עמית סופר : " מטשטשים את הציבור וזורעים לנו חול העיניים. אדוני שר החקלאות, הציבור לא מטומטם. אנחנו מילים על דעותינו לעבוד בכבוד. אל תפקירו אותנו. אל תרמו את הציבור שמחיר הביתה ירד .

ראש המועצה האזורית מעלה יוסף, שמעון גואטה : מאבק זה הוא על הפרנסה. שר החקלאות רוצה לחסל את הכל. הוא חושב שיש רק התנחלויות. אנחנו ניאבק עד שיהיה הסדר בענף הביצים ל-20 שנה. בלי לול אין לנו קיום באזור הזה .

ח״כ איתן ברושי : ״הממשלה השתגעה. באנו עד כאן. אנחנו חוזרים למסלול של חקלאות וביטחון. זהו קרב על הציונות. אנחנו איתכם . מי שנותן להדליק לרמי לוי להדליק משואה איבד את דרכו. החקלאות היא מקור הגאווה שלנו. אנחנו חומת המגן. ומכאן תהיה הבשורה של מצפון תיפתח הבשורה״ .

ח״כ אורן חזן : ״אני גדלתי על הביצים שלכם. לא יכול מצב שרשתות השיווק יגזרו את הרווחים על החשבון שלכם. על הממשלה לחסל את המשק של הרשות הפלסטינית ולא שלכם החקלאים .

ח״כ יצחק וקנין : ״אם הממשלה רוצה שהישובים ישארו כאן אז היא חייבת לחזק אותן ולא להחליש אותם. הממשלה צריכה לקחת בחשבון שהישובים הללו אינם בני הערובה של אף אחד״ .

ח״כ אלעזר שטרן : אתם עשרות שנים החיילים שלנו כאן וידענו שיש על מי לסמוך. הפעם אנחנו נהיה החילים שלכם. אנחנו לא ניצן לממשלת ישראל לעשות את מה שנסראללה רוצה לעדות הרבה שנים וזה לרוקן את האזור. שר החקלאות שכח שחקלאות היא לא ביהודה ושומרון. אנחנו יודעים שיש עוד ערכים חוץ כסף״ .

ח״כ דוד ביתן : ״אני תומך במאבק שלכם. אנחנו נעשה הכל כדי שהרפורמה הזאת לא תעבור בפועל

ח״כ נחמן שי : ״זה הניסיון של ממשלה לשבור את ציבור החקלאים. הממשלה רוצה לקבור את ענף החקלאות בישראל. אתם חגורת הביטחון שלנו. אנחנו נלחמים את המלחמה שלנו, של כל אזרחי ישראל״ .

אבי בניהו : ״אתם לא נטשתם מעולם את המקום. זו לא מאבק על הפרנסה שלכם בלבד אלא מאבק על האתוס הציוני, חקלאות עברית, על ציונות 2016. על הרצון להיות חקלאים גאים ולא נתמכי סעד״ .

עמרי תכלת, רכז הנוער העובד והלומד במועצות האזוריות :" חניכי הנוער העובד והלומד עומדים לצד מפעל ההתיישבות, והחקלאות מבחינתנו היא ערך ציוני חשוב במעלה. החקלאות ומשק הביצים, מהווים עמוד שדרה ערכי, כלכלי וחברתי בזכותנו על הארץ הזאת. החברה הישראלית כולה צריכה לתת גב לאנשים שבוחרים יום-יום לקחת אחריות על המשק, לחיות על הגבול ובכך גם להגן על המדינה. החקלאים הם ההורים של החניכים שלנו ולא היו פה ישובים בלעדיהם . פגיעה בחקלאות היא פגיעה בביטחון, בתזונה ובאלפי משפחות".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים