התאחדות חקלאי ישראל קיימה מפגשי חקלאים עם שר החקלאות, אורי אריאל

התאחדות חקלאי ישראל קיימה מפגשי השבוע מספר מפגשי חקלאים עם שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל. המפגשים התקיימו בשיתוף פעולה עם התנועות המיישבות – תנועת המושבים והתנועה הקיבוצית והתקיימו ביוזמתו של מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: ״אתם כבר יודעים שבעיני החקלאות בישראל היא ערך של ממש. הצלחנו בשנה האחרונה לקדם פרויקטים חשובים ולפתור כמה בעיות שעלו מהשטח כמו למשל הורדת מחירי המים בחקלאות, הורדת מס מעסיקים לעובדים זרים, עידוד והגברת המתנדבים ועוד. עם זאת, ישנם אתגרים לא מעטים, לכן אנחנו מקדמים רפורמות שיטיבו עם החקלאות והחקלאים וגם לעם ישראל כולו. אבל כמו שאמרנו בעבר, הכל יעשה בשיתוף פעולה ובהסכמה".

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אמר: "אנו מפגישים את השר עם החקלאים במטרה שיבין את המצוקה שהחקלאים והחקלאות נמצאים בה. אני מקווה ששר החקלאות הפנים עד כמה בעיית היבוא היא קריטית ועד כמה אין בכוונתנו לוותר בנושא. אנו לא ניתן יד ליבוא פרוע של פירות וירקות ושאר מוצרים חקלאיים".

המפגש הראשון התקיים במושב רמות בצפון אותו ארגן סגן ראש המועצה אזורית גולן, אורי קלנר שאמר: "מדובר בהזדמנות גדולה שבזמן משבר מגיעים כלל הצדדים להידברות פתוחה וכל אחד משמיע את הצד שלו. עם זאת כל המהלכים הבאים צריכים להיעשות מתוך שמירה על החקלאות בארץ ובגולן בפרט".

לאחר מכן הגיע שר החקלאות למרכז חקלאי העמק. במפגש השתתפו מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, ראש מ.א. מגידו, איציק חולבסקי, ראש מ.א. הגליל התחתון, מוטי דותן וראש מ.א. הגלבוע, עובד נור. אל המפגש הגיעו מאות חקלאים מכל המגזרים באזור, מהמושבים, מהקיבוצים ומהמושבות.

מנכ"ל מרכז חקלאי העמק, איתם בירגר: "רוח האחדות של החקלאים מהמושבים, מהקיבוצים ומהמושבים היא בזכות המנהיגות של מאיר צור בהתאחדות חקלאי ישראל. האתגרים בחקלאות עצומים וגם המגמות ברורות אך אני מאמין שביחד ניתן להביא את החקלאות למקום טוב יותר. אני מברך את מאות המשתתפים שהגיעו".

מפגש נוסף התקיים במועצה האזורית שער הנגב. אל המפגש הגיע ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידן, יו"ר הפועל המזרחי, איציק אליה ומרכז ועדה חקלאית בשדות נגב, אלי מוגרבי. יו"ר הפועל המזרחי, איציק אליה אמר: "אני מודה לשר החקלאות על המאמצים ועל השעות הרבות שהוא משקיע במשרד החקלאות. ביקשתי שהממשלה תתייחס למה שקורה במדינות ה- OECD בו התמיכה לחקלאות היא 18% מהתוצר החקלאי לעומת מדינת ישראל בה המדינה תומכת ב-9.5% בלבד מהתוצר. הפער הוא אדיר ומדובר בלעג לרש. התמיכה צריכה להיות כ-4.5 מיליארד ש״ח בזכות ולא בחסד".

המפגש האחרון התקיים בערבה במסגרתו נפגש השר עם החקלאים ואף ירד לשטחים החקלאיים לסיור.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים