מועצת הצמחים בחרה את החקלאי המצטיין

מועצת הצמחים קיימה זו השנה החמישית את תחרות "החקלאי מצטיין" לחקלאים המצטיינים בענפים - ירקות, פירות, הדרים וזית, וכן לנציגים מבין אנשי המחקר, ההדרכה והשיווק בתחומי הצומח. המצטיינים נבחרו על פי קריטריונים שונים לרבות: הצטיינות בתרומה לענף החקלאות בכללותו, תוך הקפדה על תרבות חקלאית ויעילות בעבודה ובניהול משק, הטמעת שיטות חדשניות ויישום רעיונות מקוריים, הישגים יוצאי דופן ועמידה בתקני ייצור, תרומה משמעותית בתחומי המחקר וההדרכה, קידום והעדפת תוצרת ישראלית ועוד.

הטקס היה במעמד שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, יו"ר ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח, יו"ר ארגון מגדלי הפירות, איציק כהן ויו"ר ענף הפירות במועצת הצמחים, רני ברנס.

.

שלמה אזולאי.

 

מנכ"ל מועצת הצמחים, צבי אלון: "החקלאיים בישראל מתמודדים עם בעיות רבות בהן סוגיות של מחסור במים, מיעוט קרקעות והעדר ידיים עובדות. אנחנו מאמינים שהשאיפה למצוינות היא בין התכונות הבולטות של חקלאי ישראל ובזכותה הגיעה החקלאות המקומית להצלחות רבות ושיאים ברמה הבינלאומית"

הזוכים במושבים הם:

יעקב יהודה ממושב ירדנה

יעקב הוא דור שני למשפחת חקלאים ממושב ירדנה. גדל במושב, צמח בחקלאות כדרך חיים, וכיום הוא מגדל עגבניות בשיטות מתקדמות בבתי צמיחה בהיקף של 46 דונם ובנוסף משמש כתובת למגדלים אחרים ביישום שיטות הגידול החדשניות.

יעקב גם פעיל ברמה הציבורית, משמש כיו"ר ועד מושב ירדנה זה למעלה מ-10 שנים, ובמסגרת תפקידו מסייע לפיתוח היישוב בכיוונים חדשים, כמו שיפור חזות, פיתוח תיירות ומציאת מקורות תעסוקה נוספים. פעיל זה שנים רבות גם למען כלל המגדלים הענף במסגרת ארגון מגדלי ירקות.

שלמה אזולאי ממושב זרעית

שלמה אזולאי ואשתו ריימונד הגיעו למושב זרעית בשנת 1980.

במשק 92 דונם מטעים: אפרסקים, נקטרינות ותפוחים, ובנוסף יש גם לול מטילות.

במלחמת לבנון השנייה נפצע שלמה מטיל סאגר שנורה למטעים בהם עבד באותה עת, בתאריך 12.7.2006.

שלמה רואה חשיבות רבה בשיפור איכות הפרי ומקפיד על תרבות חקלאית ועל דרישות הגנת הצומח. מצטיין בשיתוף פעולה מלא עם ההדרכה והמחקר, ובמשק חלקות מודל של מו"פ צפון ומשרד החקלאות בתחום העיצוב של מטעי תפוחים ואפרסקים. נוטל חלק בניסיונות ובתצפיות הנערכים על-ידי מדריכי שה"מ ומגיע להישגים גבוהים ביותר ביבול לדונם. כל רעיון ובחינה של חדשנות מתקבלים בברכה במשק אזולאי.

חנניה שייחי ממושב יתד

שייחי מגדל מגוון סוגי ירקות, כולל תבלינים וגידולי עלים נקיים מחרקים לעדה החרדית. במשקו כ-200 דונם, הכוללים: עלי סלק, סלרי עלים, בצל ירוק, חסה ערבית, שמיר, כרוב לבן, כרוב אדום וכרובית. מוצרי הירקות שהוא מגדל הם באיכות גבוהה מאוד, תוך הקפדה על הכללים בתחום הגנת הצומח, על איכויות גידול ותרבות חקלאית-סביבתית מעולה, כולל מחזור פסולת חקלאית.

חנניה התאים את שיטות הגידול לתנאי משק הפרטי שלו, אך מגדלים רבים, בארץ ובחו"ל, אימצו את השיטות הללו, המספקות תוצאות מצוינות בכל הקשור לאיכות, תוך הפקת מקסימום יבול מכל יחידת שטח.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים